Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pien_2010 schreef:Normaal zijn het de kinderen die de boel in het honderd kunnen laten lopen, waarop je als ouder een interventie moet doen en bij jou is het je moeder. Ik heb jouw verhaal over haar actie met stijgende verbazing gelezen en ik kan me niets voorstellen bij het feit dat een moeder zich op die manier bemoeid met het leven van haar kinderen. Als ik dat zou doen, dan sta ik gelijk bij het grofvuil. Ik geloof niet dat ik wat dat betref enig credit heb bij mijn kinderen.![]()
HEt zal allemaal wel goed bedoeld zijn en vanuit een oeroud instinct komen dat je als mams opkomt voor je jong → maar ik vind het heel erg bizar en ik vind dat je het heel erg goed heb opgelost.
Ik begrijp je ambivalentie bij je manneke en dat je hem het liefste thuis laat.

DuoPenotti schreef:Dan laat je hem toch lekker thuis.
100% ideaal, nee. Maar hij kan ook lekker spelen.
Zanda heeft toen ik die hier had door omstandigheden toen ook geen veulen speelmaatje gehad, wat eerder wel de bedoeling was. En achteraf gezien heb ik niet het idee dat hij toen wat te kort gekomen was.
 denk dat mijn man het ook voelt zo stilaan... 
 Ik vond het helemaal niet erg dat N stuurde om nog een week te wachten.Morganlefay schreef:Ik zou het nog een keer proberen en als dat niet lukt gewoon thuis houden. Duizend keer sorry zeggenen zo te lezen is ie vergevingsgezind of het zal m allemaal zijn .........roesten.
Thuis is misschien niet ideaal maar wel een bekend plekje.
  Hij is woensdag al later vertrokken naar training om Joy te gaan halen.Devic schreef:Wat ik me nog wel af vroeg: heeft L nu de volgende dag het andere (niet gekwetste) veulen nog alleen buiten gezet?
Wel fijn dat jullie het nog enigszins uitgepraat hebben. Maar als ik L of de eigenaar van de stal was, zou ik toch eens bij mezelf te rade gaan als 3 van de 4 opfok-klanten na amper 2 maanden al weg gelopen zijn.
Ik ben ook benieuwd of Joy nog gaat verhuizen. Het klinkt me een beetje dat zowel Joy als jijzelf wel heel comfortabel zijn in de situatie zoals hij nu is. En dat is natuurlijk alleen maar goed!
 Ik zou nog liever haar veulen naar hier halen dan Joy naar daar brengen. 
 Wat eigenaar 3 gaat doen weet ik eigenlijk niet, heb het hem nog niet echt durven vragen. Dat voelt een beetje als stoken zeg maar... als hij zich daar nog steeds comfortabel voelt wil ik ook niet aanmoedigen om daar weg te gaan zeg maar. Want de accomedatie op zichzelf kwa weides enz hebben ze echt wel voor elkaar. het zijn grote, veilige weides, ze krijgen goed hooi, het is alleen de communicatie en het beleid waar ze duidelijk onervaren in zijn en dus ja, tekort schieten.. Ik denk echt dat als je op deze stal iemand zet die meer ervaring heeft met paarden in het algemeen en vooral: paarden in kudde, niet alleen ervaring met een paard op pension hebben. Dat dit een fantastisch opfokbedrijf kan zijn... De eigenaren van de accomodatie zelf zijn welwillend genoeg maar ze zijn zelf onervaren en nu dus afhankelijk van iemand die, in mijn mening haar eigen ervaring overschat, niet geweldig communiceert en daardoor, zonder daadwerkelijk slechte bedoelingen te hebben, hele domme dingen doet. Simpelweg omdat ze denkt dat het geen kwaad kan. één van de dingen die bv tegen mijn moeder gezegd werd was dat paarden in de regen laten staan mishandeling was. (ze hebben een schuilstal he.) .. Dat zijn van die uitspraken die ik gewoon echt aan onervarenheid link... Ze stonden daar niet in de blub, konden in een grote schuilstal.... 
 Het zou nog best kunnen dat iets dergelijk gebeurt. 
Maflinger_S schreef:In het kader van omdenken: is het mogelijk dat jij in plaats van L het opfokbedrijf van de goedwillende eigenaars gaat runnen waar eigenlijk alles voor de paarden voor elkaar is maar het ontbreekt aan kennis en kunde wat paarden betreft? Die zou jij dan kunnen inbrengen. Kan Joy daar toch met maatjes opgroeien.

Ik vrees dat dat heel snel zou botsen (zoals het nu ook gedaan heeft). L heeft zelf ook twee veulens daar staan en een stel volwassen paarden. Dus ik denk niet dat ze L zomaar er uit gaan doen.                                                         
 het was voor jou al een een lastig gebeuren… had niet lastiger gehoeven… wel goed dat jij en L wat dingen besproken hebben. 

Hij voelt mijn weerstand om hem terug te laten gaan en over het algemeen probeert mijn man altijd te voorkomen dat ik zo iets tegen mijn zin moet doen.

Maar onder het zadel is het altijd een strijd. 

) dus hij stuurde me kort nadat ik hem was gaan op halen dat ik hem wel elke dag een wortel moest geven. 
 ) en geef hem die.
 ) en toen begon hij dus er aan te trekken. Dus ik laat m opnieuw los (want ja wat wil ie nou?) en Joy schud geërgerd met zijn hoofd en "prfft" eens en duwt opnieuw die wortel in mijn hand. 

"

Zijn eigen hengstveulen vreet gewoon wortel gelijk normale paarden trouwens. 
                                                         Maflinger_S schreef:Hahaha, die Joy. Zijn communicatie is luid en duidelijk.
Heel herkenbaar trouwens, mijn arabierig typje eet haar wortels ook zo. Zij eet niet graag iets uit de hand, volgens mij heeft ze dat nooit geleerd maar met wortels doen we het nu ook zo. Dat zijn dan van die stevige winterpenen: ik houd 'm vast, zij bijt er zo'n 10 cm vanaf, ik breek de rest in stukken van ongeveer die lengte en leg ze in haar voerbak. Mooie mix.
 Ik hoop toch dat hij op een keer ze zelfstandig eet want anders sta ik met wat geluk nog zo'n 25 jaar op die manier wortels te voeren aan m. 
 ) dat eet hij wel zo, alleen de laatste drie, die wil hij graag uit de hand. 

Is Joy al bij al nog materiaal vriendelijk, die gebruikt zijn baas. 
) en ik de dag er na op bijna een hectare kan gaan zoeken naar een f*cking grijs halster in de regen!! 

Maar snap wel dat het niet tof is om je hele land af te moeten zoeken