Geef jij je paard een nieuwe naam?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gaf jij je paard een andere naam na aankoop?

Ja
222 (42%)
Nee
295 (57%)

Totaal aantal stemmen: 517

kimmetje26

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 07:39

Ik wist niet hoe de mijne heette toen ik hem ging proberen. Op stal werken ze meestal met namen van de vader. Hij was er net een paar dagen. Ik wist dat het met een H moest beginnen. Hij was soms niet zo handig dus ik noemde hem Harry.
Zo heet hij voor mij en luistert hij goed naar. Op papier en op wedstrijden heet hij gewoon Hamilton M.
Ik kon zijn naam ook niet afkorten dus hij is voor mij Harry of draakje

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:19

Chico heette al Chico bij de vorige eigenaar ( manege en voor dat hij daar kwam heette hij ook al Chico, dus maar zo gelaten.....Hij heet al bijna zijn hele leven dus Chico....

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:40

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:44

Ik wilde gewoon dezelfde naam houden, maar de fokker noemde haar Horona terwijl in haar paspoort Horonae staat.

Dus ik noem haar Horonae, of Roné voor vrienden. :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:00

Mijn eerste paard heette Wesley, maar ik werd vroeger altijd gepest door een Wesley. Jeugd trauma’s kwamen er door naar boven. Dus heb hem James genoemd.

Nu een Shetlander die Bliksem heet. En het is ook wel een Bliksem. ;)
Vaak noemen we hem Blikkie.
En in een melige bui heet ie Bloksem.
Het is maar net hoe het ons uit komt. Maar hij blijft Bliksem.

Onze Haflinger heet officieel Nicky. Maar dat vond ik wat truttig en kleinerend. Het bekte niet zo lekker.
Dus noemen we hem Nick.
En in een melige bui .....

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:03

Mijn rijpaard heb ik de naam gehouden. Ze heeft een prachtige naam met een vernoeming erin verwerkt door de fokker.
Mijn pony komt uit de handel en op haar paspoort staat Hermian, ik gok dat die naam nooit echt gebruikt is. Ze reageerde beter op ‘merrie’ en ‘pony’. Dus heb ik haar Aster genoemd.

taiitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:54

mrie schreef:
Net vers gekocht, bijna vijf, fris uit spanje en hij heet "Adonis" En zo zie ik mijzelf niet mijn paard uit de wei roepen... AAAAAA dooooo niiiis. Echt niet
Maar wat een getrut om dan iets te vinden wat wel leuk is én past.
Ik geef jullie even ons uitprobeer lijstje: Ronald, Harmen, Sonar, Moenne, Pol, Tarik, Potgieter, Haakman, Hilhorst, Jondu en dat zijn dan alleen nog maar de namen die we het waard vonden om op te schrijven. (hoezo Potgieter, Haakman en Hilhorst... Dat zijn namen zoals men in Suid Africa naam geeft, je kind krijgt de meisjesnaam van je vrouw als voornaam)
Maar het is geworden een naam waar ik nog nooit van gehoord had en die (jawel) spaans is (Grrr) Amias Wat 'door vele geliefd' betekent.
Ik hoop dat hij er aan kan wennen. (en ik ook)

Gaat dit over ‘Adonis XV’ een schimmel pre ?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:55

Ik stemde heel overtuigend “NEE” maar heb toch wel een roepnaam altijd.

Mijn oudste merrie heette Wiwabalia en noemden wij Wieb of Wiba.

Mijn jonge merrie heet Piroska en noem ik Pien. Het is dus wel altijd afgeleid van. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:04

Mijn paard was mijn alles, en ja ik heb haar een nieuwe naam gegeven. Misschien is het anders als je veel paarden hebt, of veel paarden hebt gehad, maar een paard was voor mij zo bijzonder dat ik het heel graag wel wilde doen.

Ze heet op haar paspoort Saron, maar ik noemde haar Arwen.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:46

2 van de paarden noem ik gewoon bij hun eigen naam. Dit omdat dit makkelijke passende namen zijn.

De derde heet Sarianda, hier hebben we Saar van gemaakt als gemak.

paard1970

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:02

Paard van onze dochter heet Nebesnaya, ze kwam bij haar en heette Bessie en zij noemt haar nu Naya. Vonden we beter passen bij haar.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:02

Nee, ze zeggen ook dat dit ongeluk geeft O:)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:08

Ik hou wel van koosnamen en/of verbasteringen van namen. Maar in principe houden ze gewoon hun eigen naam.

Mijn in 2024 aangekochte Friese hengstveulen heet officieel Chief Ceasar fan Moai Merakel. Maar dat is echt niet uit te spreken. In het dagelijks leven is het dus gewoon Chef, Cheffie of Cheffertje.

Mijn eigen gefokte veulen heet Cyseau, maar ik noem hem vaak Cyseautje klojootje pannenkoekie. Life happens :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:16

Kabayo schreef:
Nee, ze zeggen ook dat dit ongeluk geeft O:)

Blijkt maar weer, de enige die ik een andere naam heb gegeven, heb ik uiteindelijk verkocht wegens geen goede match.
Mijn eerste heette Tarzan, m'n tweede Fuego, m'n derde had ik omgedoopt naar Rambo en nu de laatste heet Karma, wilde het eerst veranderen maar toch gewoon Karma gehouden. De mini heb ik wel ook omgedoopt naar Rocky :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:19

Mijn hengst heet San Siro maar dat vond ik niet fijn om hem dagelijks zo te noemen. Dus hij is meteen omgedoopt tot Nassi, en nu moeten we soms nadenken over zijn echte naam _O-

Andere is Fflur-Coch gewoon Fflur (Fleur), en Prince Arthur gewoon Arthur of Art.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:29

taiitje schreef:

Het topic is vijf jaar oud, dus ik hoop dat je nog antwoord krijgt.

Wel een leuk topic om te lezen. Mijn Arabier heette Amir. Het betekent ‘prins’. Nu zou ik mijn pony nooit Prins noemen in het Nederlands, dat is met iets te penny, maar in het Arabisch heb ik die associatie niet zo. Dus hij heet nog steeds Amir. Hij heeft geluk, want ik had ‘m misschien wel Henk of Kees genoemd. En aangezien het toch wel een prinsje is, past dit beter.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:36

Hangt er voor mij echt vanaf of ik de naam leuk vind en/of handig in gebruik. Mijn eerste paard had de roepnaam Juppie, in haar paspoort o.a. Kimberley. Juppie vond ik stom, dus werd het Kimberley en dan meestal gewoon Kim of Kimmie.

2e paard had een prachtige naam (Fay), die ik ook zo had kunnen kiezen en dus gehouden.

3e paard had geen leuke naam (Stein) en was nooit in handen geweest, dus die heb ik zelf een andere naam (Blaze) gegeven aangezien hij nog nergens op reageerde.

4e paard had al een leuke naam (Peeky) en reageerde daarnaast al heel goed op die naam, dus zo gehouden.

5e pony had al een naam (Roos), is al iets ouder en reageert goed op de naam. Wel schrijf ik het vaak als Rose en noem ik haar vaak Rosie. Heb toch iets meer met Engelse klanken.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 59 min geleden

Bij mijn toenmalige haflinger ook gedaan, die heette bij de vorige eigenaar Lovely bij mij Marjan

Nu bij ons huidige paard die heette May wij hebben haar Willow genoemd

taiitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

miereneter schreef:
taiitje schreef:

Het topic is vijf jaar oud, dus ik hoop dat je nog antwoord krijgt.

Wel een leuk topic om te lezen. Mijn Arabier heette Amir. Het betekent ‘prins’. Nu zou ik mijn pony nooit Prins noemen in het Nederlands, dat is met iets te penny, maar in het Arabisch heb ik die associatie niet zo. Dus hij heet nog steeds Amir. Hij heeft geluk, want ik had ‘m misschien wel Henk of Kees genoemd. En aangezien het toch wel een prinsje is, past dit beter.

Ja dat had ik al gezien :) , hij is ondertussen al bijna 4 jaar in mijn bezit en ben al heel lang opzoek naar de oude eigenaar omdat ik meer wil weten over zijn verleden. Ik hoop inderdaad dat ze het nog leest..