mysa schreef:Tja, nou weet je, ik ken een paar 'wolvenexperts', biologen, ecologen, boswachters. En ik zit heel vaak op één lijn met ze mbt veel onderwerpen. Alleen bij het onderwerp wolf gaat het mis. Wij krijgen vaak het verwijt dat we de emotie laten spreken. Maar wat ze niet zien, is dat ze dat zelf ook doen. En dan krijg je van die vervelende welles-nietes discussies op social media.
Maar wat ik wel echt flauw vind is dat wanneer je een onderbouwde, inhoudelijke maar kritische vraag stelt, er bij sommigen geen antwoord komt maar een roodkapje-sneer of ze verwijderen gewoon je vraag. Echt niet constructief.
Ohja ik heb precies hetzelfde. Over het algemeen ben ik het met ze eens en ik heb de organisaties waar ze voor werken jarenlang geld gedoneerd. Ik vraag me tegenwoordig wel steeds vaker af of ik van andere zaken misschien niet de 'andere kant' mis omdat ik er simpelweg geen verstand van heb.
Laatst ging bv. een boswachter vertellen dat de problemen met de grote grazers in de Oostvaardersplassen mede ontstaan was door de 'voedergekkies' aka Mien op 5 hoog uit Amsterdam die ineens een pak hooi had. Daardoor was de popluatie veel te snel gegroeid. Dus toen vroeg ik naar aantallen grote grazers en berekende hoeveel volle vrachtwagens hooi die voedergekkies dan wel niet hadden moeten regelen en hoeveel dat zou kosten, toen was de discusse snel klaar.