Eindelijk klaar voor een eigen paard, vriend niet blij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:58

Helaas weet ik uit ervaring wat het is om een paard te hebben, en een relatie die denkt niet op de eerste plaats te komen. Mijn paard had ik allang toen hij in beeld kwam, en ik ben altijd gewoon mijn eigen gang gegaan. Dit is een voorbeeld uit het verleden want het paard in kwestie moest jaren later worden ingeslapen, en er kwam geen opvolger, mede door wat lichamelijke klachten. Wanneer ik alles vantevoren geweten had, was ik deze relatie niet aan gegaan. Ik bepaal nog steeds zelf wat ik met mijn geld en leven doe...

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:05

Ik zeg rennen!
Wees blij dat je nog niet zwanger bent.
Wil je echt oud worden met het type Scrooge?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:33

BarbaLala schreef:
Ruzie om een belegd broodje kopen of om een kopje koffie op een terrasje... Ik weet niet wat ik lees :wow:

Vriendin zoek je eigenwaarde en laat die vent lekker in zijn centen gaar koken :evaw:
Zo iemand wil je toch ook niet als vader voor je kinderen :=

nou jaa zeg... ze gweft zelf ook aandat hij het graag anders wil, maar niet weet hoe. Ts, daar kan hij een psycholoog voor raadplegen.. lijkt me slim, want dit gaat opbreken.

maar om nu te zeggen dat ze weinig eigenwaarde heeft? Ze hebben het verder mss hartstikke leuk samen. Je munt iemand ook de kans geven ergens aan te werken ipv weghollen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:36

IHN schreef:
BarbaLala schreef:
Ruzie om een belegd broodje kopen of om een kopje koffie op een terrasje... Ik weet niet wat ik lees :wow:

Vriendin zoek je eigenwaarde en laat die vent lekker in zijn centen gaar koken :evaw:

nou jaa zeg... ze gweft zelf ook aandat hij het graag anders wil, maar niet weet hoe. Ts, daar kan hij een psycholoog voor raadplegen.. lijkt me slim, want dit gaat opbreken.

maar om nu te zeggen dat ze weinig eigenwaarde heeft? Ze hebben het verder mss hartstikke leuk samen. Je munt iemand ook de kans geven ergens aan te werken ipv weghollen.

Maar bezig zijn om zwanger te worden is wel het andere uiterste. Dan kom je vast te zitten in een situatie die je nu nog kan ontvluchten.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:38

bliksemflits schreef:
BarbaLala schreef:

Sorry, maar dit is ook echt het enige wat ik nog zou willen zeggen...
Lieverd kies alsjeblieft voor je eigen geluk :(:) Als jij een paard kan betalen, ga er voor. Echt, want de redenen die je vriend noemt vind ik echt, sorry, belachelijk...

Zo nou als je the perfect husband zoekt dan wens ik jullie succes.
Perfectie is niet te vinden maar zoek uit wat voor jullie beide past.
Dat hij het moeilijk vind om geld uit te geven wil toch niet zeggen dat hij geen lieve partner en vader kan zijn.
Communicatie is een groot goed maar ook investeren in elkaar, begrip hebben en samen kijken wat voor jullie werkt. En zoals ik het lees wil hij wel maar vindt hij het moeilijk om te leren genieten. De stap van een koffie en een broodje op een terras naar een paard is dan enorm

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:45

zarynxa schreef:
Mijn vriend geeft zelf ook toe dat hij teveel angsten heeft hoor, hij durft geen cent uit te geven want wat als. Toen we op vakantie gingen kregen we al ruzie om een kopje koffie buiten het all inclusive hotel. Hij wil er graag aan werken maar weet zelf niet hoe, hij kan er niet van genieten als hij geld uitgeeft

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar wel al jouw antwoorden TS. Ik zeg altijd kies voor jezelf. Doe wat jou gelukkig maakt. Zoals je het beschrijft heb je ook alles prima voor elkaar. Hoe het leven er over 10 jaar uitziet, dat weet niemand en zo moet je ook niet willen leven. Sparen is prima, heel goed zelfs, maar vergeet vooral niet nu te leven.

Los daarvan zag ik jouw reactie hierboven... Ik denk dat je problemen krijgt met je vriend als hij al zo doet tijdens uitgave op vakantie. Ga er vanuit dat een paard altijd (veel) meer kost dat je hebt berekend, zowel in tijd als in geld. Als ik jouw beschrijving lees, dan denk ik niet dat hij dat trekt. De vraag die jij jezelf dan weer moet stellen is of je kan leven met een boze vriend? Misschien wel steeds ruzie om je paard? Is het je dan waard? Wat als je relatie hierdoor op de klippen loopt?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:46

Gillbo schreef:
Dat hij het moeilijk vind om geld uit te geven wil toch niet zeggen dat hij geen lieve partner en vader kan zijn.
Communicatie is een groot goed maar ook investeren in elkaar, begrip hebben en samen kijken wat voor jullie werkt. En zoals ik het lees wil hij wel maar vindt hij het moeilijk om te leren genieten. De stap van een koffie en een broodje op een terras naar een paard is dan enorm

Maar daar maak je toch geen kind mee waardoor je ook nog 'ns levenslang aan een ander land vast komt te zitten als de relatie toch vastloopt op vrekkigheden?

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:50

Gillbo schreef:

Moet je nagaan als dat broodje al te veel is.. en dan een kind inderdaad met een ijsje zoals eerder genoemd :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:52

elnienjo schreef:
Gillbo schreef:

Maar daar maak je toch geen kind mee waardoor je ook nog 'ns levenslang aan een ander land vast komt te zitten als de relatie toch vastloopt op vrekkigheden?

Blijkbaar wel. Laat TS eens in haar waarde. Eerst loop je te kraken op haar huis/thuis, waar je geen reet vanaf weet, en nu moet ze haar vent maar aan de kant zetten omdat hij iets lastig vindt. Weet jij alles van die man? Zijn beweegredenen, zijn zorgzame kant, zijn empathie?

Wat is er gebeurd met samen praten, werken aan een probleem? We zijn toch geen wegwerpmaatschappij zeg.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:55

_San87_ schreef:
Blijkbaar wel. Laat TS eens in haar waarde. Eerst loop je te kraken op haar huis/thuis, waar je geen reet vanaf weet, en nu moet ze haar vent maar aan de kant zetten omdat hij iets lastig vindt. Weet jij alles van die man? Zijn beweegredenen, zijn zorgzame kant, zijn empathie?

Wat is er gebeurd met samen praten, werken aan een probleem? We zijn toch geen wegwerpmaatschappij zeg.

TO is nog maar 25 jaar dat is al reden genoeg om zich niet voorgoed vast te leggen natuurlijk, ongeacht de bedoelingen van die man. Maar hoe meer ik las hoe triester ik het er uit vind zien als die man eerst wil sparen tot ie z'n huis contact kan aftikken. Ondertussen nog een duur kind groot brengen en daarnaast een paard.
Ga dan lekker voor dat paard en zie of de man nog bijdraait, voor je dingen doet die je nooit meer terug kunt draaien.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:56

__Toverbal schreef:
Gillbo schreef:

Moet je nagaan als dat broodje al te veel is.. en dan een kind inderdaad met een ijsje zoals eerder genoemd :=

Dat dus. En dan zal dat paard inderdaad nog wel minimaal 10 jaar duren...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:01

bliksemflits schreef:

Dus kan ze beter met dat paard beginnen. Als haar relatie daarop klapt kan dat maar duidelijk zijn. Hoeft ze er niet langer meer in te investeren.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:08

elnienjo schreef:
bliksemflits schreef:

Dus kan ze beter met dat paard beginnen. Als haar relatie daarop klapt kan dat maar duidelijk zijn. Hoeft ze er niet langer meer in te investeren.

Wat kortzichtig en volledig voorbij gaand en de relatie van ts.
Ik neem aan dat ze van deze man houdt en samen met hem een oplossing wil vinden ipv haar zin door duwen en ten koste van hem een paard kopen.
Het lijkt me niet dat hij het haar niet gund maar eerder zelf bang is voor financiele onzekerheid

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:10

Hij vindt het financieel al niet verantwoord een broodje buiten de deur te kopen.. Sorry maar dat is wel echt extreem. Ik zou absoluut nog niet aan kinderen beginnen zonder dat dit gedrag veranderd, voordat zij moeten opgroeien zonder dat ook maar iets mag omdat hun vader het liever allemaal op de spaarrekening zet.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:12

elnienjo schreef:
bliksemflits schreef:

Amen _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:15

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:

TO is nog maar 25 jaar dat is al reden genoeg om zich niet voorgoed vast te leggen natuurlijk, ongeacht de bedoelingen van die man. Maar hoe meer ik las hoe triester ik het er uit vind zien als die man eerst wil sparen tot ie z'n huis contact kan aftikken. Ondertussen nog een duur kind groot brengen en daarnaast een paard.
Ga dan lekker voor dat paard en zie of de man nog bijdraait, voor je dingen doet die je nooit meer terug kunt draaien.

Ga voor het oplossen van het probleem van de man waar je van houdt, zou mijn advies zijn. Lukt dat niet, dan kun je altijd nog verder kijken.

En dat dikgedrukte kan ook gelden wanneer ze haar relatie verspeelt door een paard te kopen ;).

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:29

Mopjemop schreef:
Mensen kijken naar mij idee te vaak naar De Toekomst. Je leeft nu! Pluk de dag!!!

De toekomst is niet voor iedereen weg gelegd! Daar staan weinig mensen bij stil.
En wanneer je partner van je houdt is jouw geluk zijn geluk ;)

Succes

Helemaal mee eens!
Wat over 10 jaar is dat zie je dan wel weer! Je leeft nu!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:30

Soms kun je prima elkaars aanvulling zijn. Ik vind dat het hier nu wel erg hard aan toe gaat.
Eerst nog maar eens echt praten met elkaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:35

Hi Ts, moeilijk parket waar je in zit. Ik lees tussen de regels door in je begintopic veel onvrede met de situatie zoals jullie nu hebben, los van het nemen van een paard. Ik zou eerst die onvredes besproken willen hebben, dat hij geen hobby's heeft en geen geld wil uitgeven. Volgens mij zijn dat fundamentele dingen die eerst goed moeten komen.

Daarnaast is het kindje wat niet wil lukken ook een grote druk op jullie relatie.

Ik krijg het gevoel dat je misschien niet door wilt gaan met deze relatie omdat je je twijfels hebt zoals het nu gaat. Volgens mij moet je dat eerst helder bij jezelf zien te krijgen wat je met deze relatie wilt. Als je met hem wilt doorgaan, dan lijkt het me dat je eerst de onvredes die je hebt met hem moet oplossen.

Verder als jullie ooit kids hebben, wie blijft dan werken? Wie is de grootste kostwinner? Gaat je vriend dan moeten meebetalen aan het paard, gaat hij dat willen?

Wat ik je uit eigen ervaring kan vertellen is dat paarden erg oud kunnen worden en je kunt op je 25e een paard nemen dat je op je 50e nog kunt moeten verzorgen. Dat is ook een relatie die je aangaat. Daarnaast kan ik je ook uit eigen ervaring vertellen dat financiën kunnen veranderen. Ook uit eigen ervaring, ik ben 30 jaar nu met dezelfde man, hij is geen paardenmens en ik krijg regelmatig te horen dat mijn paarden een grote belasting zijn op onze financiën.

Dus als ik jou was, vraag je dan af, of dit dé man van je leven is. Als het antwoord ja is dan zou ik dingen bespreekbaar met hem maken. En een bijrijdpaard, zoals eerder gesuggereerd, is dan misschien de beste oplossing.

Succes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:36

Een relatie voegt iets toe , die moet je niet belemmeren in iets waarvan je denkt dat het je heel gelukkig maakt. In het redelijke wel te verstaan. Een huis contant aftikken mag dan zijn droom zijn maar dit vind ik persoonlijk geen reden om je partner in een keurslijf te dwingen waarbij een kop koffie buiten een all inclusive arrangement al reden is om gedonder over te hebben , of een keer een broodje buiten de deur. Dit is ook haar geld en twee jaar samen dan hebben ze al ettelijke tienduizenden euro’s . Dan maar een kleine hypotheek erbij . En dit staat compleet los van een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:40

Stel, jullie hebben beide een jaarloon op je spaarboek staan. Is het voor hem geen optie om dan als doel te stellen per jaar een half jaarloon erbij, en de rest kan je vrij besteden?

Ik kan bijvoorbeeld geen jaarloon sparen. Dan zou ik volledig moeten rondkomen op eindejaarspremie en vakantiegeld en eventueel als ik terugkrijg van de belastingen en elke overige cent opzij zetten. Dat is toch niet haalbaar?
Hoe wil hij een jaarloon sparen als er een kind komt?

Er zijn vast wel opties waarbij je kan blijven sparen, maar ook gerust wat kan genieten. Probeer uit te vinden hoe je voor hem die focus op geld wat kan afzwakken. Je kan met een kindje ook huren waar je nu zit, je kan nu al iets kopen en dan doorsparen, mogelijkheden zat.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:41

Je zegt dat hij het zelf ook lastig vindt hoe hij met geld omgaat. Dan heeft hij dus ergens wel zelfinzicht. Het probleem is breder dan het kopen van een paard, zijn probleem heeft effect op meer vlakken in jullie relatie. Juist nu er nog geen kinderen zijn is dit wel iets om aandacht aan te besteden.
Dit kan nog heel ingewikkeld worden als er kinderen zijn (want je denkt dat een paard veel kost.. :7 ).

Misschien kan je hem vragen hoe het voor hem zou zijn als hij geen zorgen meer zou hebben om geld. Kan hij zich dat voorstellen?
Het klinkt alsof hij angst heeft. Staat hij er voor open daar hulp bij te krijgen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:43

Oef TS, gezeur wanneer je een koffie op vakantie neemt buiten de all inclusive, gezeur omdat je een belegd broodje bij de slager neemt.
Ik vrees dat het "probleem" dieper gaat dan wel of geen paard. Wil jij dit? Wil jij dat iemand anders continu voor jou bepaald waar je wel of geen geld aan mag uitgeven?

Je bent een volwassen vrouw en je kan niet zelf kiezen wanneer je een belegd broodje eet.

Petpa

Re: Eindelijk klaar voor een eigen paard, vriend niet blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:45

Lees je onderschrift nog eens goed:

Het leven is één groot feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:50

Petpa schreef:
Lees je onderschrift nog eens goed:

Het leven is één groot feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

Maar om aan die slingers te komen zul je wel geld moeten uitgeven..