Sterkte met dit enorme verlies.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

)

)
Na overleg met mijn moeder en haar partner vroegen we ons af wat we met het landje en de paarden die daar stonden gingen doen. Al snel was de conclusie dat het voorlopig aanbijft maar dat er voor de jongste die daar liep wel een oplossing gezocht moest worden. Een 13 jarige stond zich daar een beetje te vervelen. Hij wilde zo veel maar buiten de verzorgsters 1 keer per week was er niemand die écht tijd, geld en andere middelen had om iets met hem te doen. En dat is zonde, was de conclusie.
Onbeleerd - een soort van? Je kan er op stappen.
Gezond. Ja. Laat beleerd. Ja. Alleen de hoogte is niet helemaal wat ik zocht met zijn 1.35 maar ik ben ook niet zo groot dus ik pas er prima op. 
Er zit vast ook nog wat anders achter maar niemand heeft een idee.
Er zit nog een hoop werk in maar ik denk dat er heel veel potentie in zit. Hij is nogal van de actie dus ik hoop op een hoop buitenritten
Net als Joep overigens!
denise04 schreef:Storm is echt geweldig van hoe ik mij herinner van jaren geleden. Echt een clown 1e klas. Daar ga je mega plezier aan beleven en lol mee hebben![]()
Nicolette heeft mij lang geleden enorm geholpen met mijn vorige merrie, wat echt een draak was. Samen nog een wei gehuurd in Sprundel, waar Kybria en MP nog gestaan hebben.
Joep mis ik nog steeds zo nu en dan. Niet meer zo erg als vroeger want ik heb het een soort van een plekje kunnen geven. Maar het blijft iets waarvan ik denk: wat nou als. Of: waarom nou toch.
Storm is ongeschikt als werkpaard maar wel erg gezellig en lief. Inmiddels staat hij bij mijn moeder en stiefvader aan huis. Hij kijkt uit op de tuin en vind het heerlijk. Hij is altijd aanwezig als er geklust moet worden. Of dat nu verven, waterput knutselen of dakbedekken is. Storm is de opzichter.
Onze fjord Rimska doet het nog! Zij is inmiddels 28 en nog steeds de kuddeleidster. Ook zij wordt wat ouder en wat grijzer, maar doet het goed. Het paard van mijn zusje, Goa de zwarte merrie, doet ook nog gewoon haar ding. 3 senioren en 1 zenuwachtige appaloosa verhuizen was spannend maar het heeft fantastisch uitgepakt. Ze staan niet meer enorm bij mij in de buurt want een huis met paarden aan huis in de randstad is bijna niet te doen. Ik zie ze niet zo vaak als ik zou willen maar als ik mijn moeder bel, komt Rimska vaak aanwandelen en probeert dan te 'lachen' (of te wel: flemen) naar de telefoon.
Als ik in levendelijve aankom krijg ik vaak maar een heel koel of geen welkom. Storm komt altijd een kusje geven - één van de weinige dingen die ik hem écht heb kunnen leren.
) maar bovenal ont-zet-tend lief. Er is geen pony die je blijer kan maken met kriebels en gezelligheid dan Haley. Ze heeft nooit de memo 'je bent een shetlander' gekregen als je kijkt naar haar expressivieit en haat aan alles wat koud, nat en regen is, maar het is de ideale pony en écht mijn vriendinnetje.

Het is een enorm vriendelijke, mensgerichte pony maar ze zal geen stap harder lopen voor een vreemde. Voor mij doet ze werkelijk waar alles. Ik hoef nooit te twijfelen of het goed gaat - dat gaat het toch wel met Haley.

)