Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pearl_tje schreef:Ook willen sommige mensen een bijrijder omdat ze het anders niet zelf kunnen betalen, koop dan absoluut geen paardEen paard kun je alleen kopen als je zelf weet dat je alles zelf kan betalen....
. Als dit mij zou overkomen, zou ik toch echt een bijrijdster zoeken, die mijn paardje een paar dagen per week mag rijden en daarvoor een financiële bijdrage levert.pearl_tje schreef:Whoopy Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen, als je het van te voren al weet.. Er staan genoeg advertenties hier op bokt en marktplaats, zo van
Ik ga een paard kopen maar zoek een bijrijdster, ze mag 3 keer in de week rijden en een bijdrage van 100 euro...
Dit bovenstaande voorbeeld noem ik belachelijk en dat vind ik niet kunnen, en je al lange een paard hebt noem maar op alla...

dat vind ik nogal ver gaan! Lisa_Melody schreef:Als je echt een bijrijdster hebt, die alleen maar rijdt (en poets en opzadelt)
, in principe hoef ik alleen maar te rijden, verder niets. Ik les 1x per week op eigen kosten (uiteraard). Natuurlijk doe ik wel eens wat extra; stal uitmesten, leer schoonmaken, dat soort dingen. Ik hoef niks te betalen. Waarom niet? De eigenaresse kon bijna niks met haar paard doen, omdat ze door de weeks altijd stil stond, daar door kan je moeilijk in het weekend haar volledig aan het werk zetten. Verder staat het paard bij de mensen thuis op de pensionstalling, ze hebben dus wat minder vaste kosten, dan iemand die z'n paard bij een pensionstal moet stallen. Overigens zou ik wel bereid zijn een kleine bijdrage te betalen, maar dat vinden ze niet nodig. Ze schijnen blij met me te zijn.