Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
speurneusc schreef:maar het gaat niet om jullie die een paardje zoeken het gaat om ts die paard zoekt... en deze tip was voor haar
ruitje schreef:speurneusc schreef:maar het gaat niet om jullie die een paardje zoeken het gaat om ts die paard zoekt... en deze tip was voor haar
Laat ik mijn post dan anders verwoorden.
Mijn tip zou zijn nooit te gaan kijken als je de vraagprijs niet weet.
Ten eerste om teleurstellingen te voorkomen en helemaal verliefd te worden op een paard wat 4 keer je budget is.
Ten tweede om te voorkomen dat de prijs ineens hoger is als de verkoper ziet dat je gek bent op een dier.
Citaat:- Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
- Positieve of negatieve kritiek moet gefundeerd zijn. Dus niet alleen melden dat iets wel of niet goed is, maar uitleggen waarom.
- Je ervaring moet neutraal geschreven zijn. Berichten waarin gespeculeerd wordt, of die opruiend of beledigend van aard zijn, zijn niet toegestaan. Dit geldt eveneens voor enkel zeer positieve berichten, neigend naar reclame.
- Reageren in een topic op ED is ook toegestaan als je zelf geen ervaring hebt met de dienst. Maar, alleen als je reactie inhoudelijk wat toevoegt en de topicstarter wat aan je reactie heeft.
- Reacties die hier niet aan voldoen kunnen verwijderd worden.
Maera schreef:oei. Onali, toch maar even verduidelijken.
Ik wil geen 4000 euro geven aan een pony die import is. Waarom ? omdat ik weet dat er wekelijks vrachtwagens slachtpaarden naar België en Nederland komen. Spaanse kneusjes, Ierse Connemara's,...
Deze dieren gaan hier voor enkele weken de wei in, daarna kijken welke er niet kreupel zijn, eventjes een borsteltje erover, zadeltje er op, meelopen in manege met gevorderde ruiters, zijn ze braaf genoeg? Binnen de week mooie foto's op internet. Blijven ze braaf en gezond als je ze een paar maand hebt?
Van 1 keer rijden kan ik inderdaad nog niet veel zeggen... soms kruip ik er gewoon niet op omdat ik genoeg gezien heb bij het voorrijden. Ik heb veel ervaring met paarden, misschien te veel waardoor ik sneller zaken zie die een 'leek' niet ziet.