[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:42

Veel van jullie hebben hier wss op gewacht, maar ik heb dan eindelijk ook rijfotos. We zijn nu +/- 6 maanden een combinatie (gekocht begin oktober) ik hoef geen houding advies etc. Ookal is het natuurlijk op een nette vriendelijke manier altijd welkom. Maar hier is dan een rijfoto van mij en [***]

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:36

Ziet er keurig uit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:05

Ketly schreef:
Ziet er keurig uit! :D

Dankjewel!! Vind het fijn om te horen :) zelf zie ik dan wel dingen waarvan ik denk aarrgh mens ga normaal rijden (m'n handjes zijn te flexibel soms hahahha) maar zie wel dat alles wat ik doe resultaat heeft nu hahaha

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 07:00

Mooie foto van jullie samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:13

Bloemmeke schreef:
Mooie foto van jullie samen!

Dankjewel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:52

Even weer een update :)

Het rijden gaat niet zo geweldig. Dus dat doe ik nu ook niet echt fanatiek. Meer om het vertrouwen te behouden in elkaar. Ik heb dubbele lijnen gekocht en ga hier ook mee aan de slag. Morgen ga ik denk ik maar voor de tweede keer even proberen. Hij pakte het de eerste keer super goed op (misschien moet ik er maar een men paard van maken, hij ging gelijk voor me uit lopen). Linksom blijkt ie nu toch zowel aan longe als onder zadel lastig te vinden. Maar met dubbele lijnen loopt ie ook linksom netjes door ipv naar binnen toe te komen. Morgen hang ik de equestic er ook even aan. Want de afzet is de laatste tijd niet echt geweldig. Vandaag weer 10% afwijking :(

Wel heb ik samen met een vriendin (en ook de bijrijder) 2 dekjes gekocht.

Afbeelding
De donker rode staat em super leuk (hij wou alleen hier niet mee lopen, dus hij staat wat raar)

Afbeelding
En de licht roze, staat hem ook al zo goed <3

M97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:04

Hopelijk gaat het rijden binnenkort weer beter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:09

M97 schreef:
Hopelijk gaat het rijden binnenkort weer beter ;)

Dat hoop ik zelf ook, helaas is les momenteel niet mogelijk. Mijn instructrice geeft momenteel helemaal geen les (ze doet dat als hobby, dus ze moet het niet doen om te kunnen leven). Bijrijder kan ook niet rijden nu helaas. Dus moet mezelf maar redden hahaha. Ik denk dat ik de focus nu maar even op dubbele lijnen en grondwerk leg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:44

Nou goed nieuws. De da was er even (voor een paard van de eigenaar) en had de chipreader mee. Chip gecheckt en hij klopt met het paspoort. Dat scheelt weer. Dubbele lijnen ging vandaag ook super. Gelukkig komt er eindelijk mooi weer en dan krijg ik ook weer motivatie om te rijden yay.

Afbeelding

Hij was alleen wat schrikkerig op de was plaats na de schok die hij gister kreeg toen ik de deken afhaalde. Dus hij had daar wel veel spanning. Met wat masseren, afstrijken en trucjes doen verdween dit gelukkig wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:19

Paardlief vandaag opgemeten met de maatstok. Zijn stokmaat zit rond de 153. Dat is toch wat anders als 160cm. Mmm gelukkig is het echt een geweldig dier wat veel uitdaging bied. Aangezien meneer toch wat panisch werd van de maatstok niet mega goed kunnen meten (waterpas enzo) maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat ie rond de 153 zit. Dan is het een e pony :) hoop dat ie toch nog wat de hoogte in gaat. Paar cm extra zou wel fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:08

Vandaag met rijden wat hulp gehad. En God wat heb ik fijn gereden. Het is nu redelijk duidelijk wat ik moet doen om hem fijn te krijgen. Het zijn maar kleine dingen gelukkig. Hij is ook niet echt kreupel, eerder teugel kreupel, niet leuk natuurlijk. Maar met die kleine dingen gaat ie wel weer normaal lopen en is hij heel. Fijn te rijden. Wel dik 3 kwartier gereden, alleen stap en draf werk. En op een gegeven moment was ie er echt helemaal klaar mee (gaat ie vragen om lange teugen, aka wat trekken) maar dat was niet erg. Na de corona crisis ga ik denk ik maar 1 keer per twee of drie weken les nemen. Dat is wel beter. Voor nu is het een beetje roeien met de riemen die we hebben, dus heb de stal eigenaresse even gevraagd om te helpen. Zij heeft gelukkig wel veel ervaring en inzicht, wat mij dan weer fijn kan helpen. Ik ben vooral heel trots momenteel, en half dood hahahaha

Gister had ie na een massage/afstrijken even een gekke bellen trekken moment:

Afbeelding

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:40

Ik kom ook gezellig volgen :)
Ik ben verliefd op je knappe paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:42

Goudhaan1 schreef:

Awwh dankjewel!! Ik vind het leuk om te horen dat iedereen hem zo leuk en knap vind hahaha. Mijn moeder vind em maar lelijk (door z'n hoofd en z'n ogen zegt ze), maar ze vind hem dan wel weer leuk qua karakter enzo. Hoop dat ze ooit het lef neemt om er zelf ook even op te klimmen, dam is ze wss verkocht hahaha

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:56

Marije_1997 schreef:
Goudhaan1 schreef:

Awwh dankjewel!! Ik vind het leuk om te horen dat iedereen hem zo leuk en knap vind hahaha. Mijn moeder vind em maar lelijk (door z'n hoofd en z'n ogen zegt ze), maar ze vind hem dan wel weer leuk qua karakter enzo. Hoop dat ze ooit het lef neemt om er zelf ook even op te klimmen, dam is ze wss verkocht hahaha

Ooohhh! Ik vind 'm juist echt een ontzettend vriendelijke uitstraling hebben, waar hij gewoon 10 keer zo knap van wordt :D Ennuh, je moeder zal vast wel bijdraaien, komt vanzelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:05

Goudhaan1 schreef:
Marije_1997 schreef:

Ooohhh! Ik vind 'm juist echt een ontzettend vriendelijke uitstraling hebben, waar hij gewoon 10 keer zo knap van wordt :D Ennuh, je moeder zal vast wel bijdraaien, komt vanzelf :')

Thank God is die uistraling echt veel verandert. Hij had eerst een hele angstige uistraling. Hij word ook echt elke week beter. Betere bovenlijn meer ontspanning en een liever hoofd. En heb het idee dat z'n trauma's ook steeds beter gaan.

Dit was de eerste dag dat ie bij mij was:

Afbeelding

Mams is al eens meegeweest! Hoop van de zomer dat ze dan ook weer even komt. Ze wandelt graag en lopend is her precies ver genoeg voor haar naar stal hahaha.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:20

Hij ziet er veel relaxter uit. Wat heeft hij om zijn rechter voorvoet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:23

Maartje_M schreef:
Hij ziet er veel relaxter uit. Wat heeft hij om zijn rechter voorvoet?

Ik heb een coolpack gebeuren van br gekocht. Maakt het koelen wat makkelijker en praktischer. Zet hem er mee op stal en dan ruim ik alles op zodat z'n pees kan koelen. Helaas heeft ie wel een flink litteken er zitten, wat ook de peesblessure die hij wss gehad heeft verklaart. En natuurlijk wil ik het zo houden zoals her nu is, dus koel na inspanning eventjes. Ik ga me nog even verdiepen in dat laseren/shockwave/magneten gebeuren. Wellicht dat ik een daarvan eens ga proberen, zo lang het maar op locatie of zelf kan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:31

Ah ok :) vond het al zo’n rare peesbeschermer maar nu snap ik het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:34

Maartje_M schreef:
Ah ok :) vond het al zo’n rare peesbeschermer maar nu snap ik het!

Het is een soort goedkope versie van de ice vibe. Maar werkt super hahaha. Z'n beentje ziet er nu sowieso wat banketstaaf uit. We hebben het even geschoren om beter te kunnen kijken wat ik zou zag zitten. Volgend jaar ga ik em helemaal doen, hij was zo ontzettend braaf met scheren hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:37

Helaas toch een niet zuiver lopend paard sinds gister. Eerst waren het verschijnselen van teugel kreupel, want hij deed het alleen onder het zadel. Nu liep hij gister ook aan de longe kreupel. Alleen in draf. Stal en galop ging prima.

Komende week staat in het teken van stappen, koelen en lekker rustig aan. Hij lijkt ook niet echt veel pijn te hebben. Dus het is dan echt de belasting in draf die niet kan. We zullen zien.

Gelukkig heb ik een hele lieve behulpzame staleigenaresse. Ze kwam al met allerlei tips en opmerkingen. Komende weken zit er wss een klinische keuring, hoefsmid van de kliniek, echo's en osteopaat aan te komen. Word een duur grapje. En weet niet of ik nu wel naar Canada wil gaan in juli en augustus. (als dat nog door gaat) maar dat zien we tegen die tijd wel. Op hoop van zegen dat het mee valt. Ik ga wel van het ergste uit, dan kan het alleen maar mee vallen.

En stiekem had ik het wel zien aankomen, maar omdat het al lange tijd zo goed ging had ik het een beetje achterwege gelaten. Alleen sinds dat hij niet helemaal lekker loopt ben ik toch gaan twijfelen (en dus die coolpack gekocht en rustiger aan enzo.)

Blegh ik heb officieel een hekel aan die handelaar. Hij heeft duidelijk dingen voor me verborgen. Vind nu ook littekens enzo terug nu de vacht er af komt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:07

Het is echt super dat je op onderzoek gaat TS en ik zeg dit niet om je onderuit te halen, maar op bijna alle foto's zie ik een stevige onderhals die niet minder wordt naarmate je hem langer hebt. Dat impliceert toch een probleem in het rijden. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat hij last heeft en daarom niet goed over de rug te rijden is, dus ik wil niet zeggen dat het probleem zeker 100% bij jou ligt, maar mochten medische zaken uitgesloten worden, lijkt het me dat je op zoek moet naar andere begeleiding. Met rijden kan je heeeel veel verpesten, maar ook heel veel oplossen, dus dat zou een positief scenario zijn, want dan valt er wat aan te doen!

Veel succes en ik duim mee dat het meevalt. Als je achteraf denkt dat hij gezond is en naar je rijden wil kijken, denk ik graag met je mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:15

SinneJ schreef:
Het is echt super dat je op onderzoek gaat TS en ik zeg dit niet om je onderuit te halen, maar op bijna alle foto's zie ik een stevige onderhals die niet minder wordt naarmate je hem langer hebt. Dat impliceert toch een probleem in het rijden. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat hij last heeft en daarom niet goed over de rug te rijden is, dus ik wil niet zeggen dat het probleem zeker 100% bij jou ligt, maar mochten medische zaken uitgesloten worden, lijkt het me dat je op zoek moet naar andere begeleiding. Met rijden kan je heeeel veel verpesten, maar ook heel veel oplossen, dus dat zou een positief scenario zijn, want dan valt er wat aan te doen!

Veel succes en ik duim mee dat het meevalt. Als je achteraf denkt dat hij gezond is en naar je rijden wil kijken, denk ik graag met je mee ;)

Ik ben er helaas nu ook achter dat de persoon waar ik al jaren les van heb toch niet zo heel goed blijkt. Ze bedoelt alles vast goed, maar heb afgelopen zaterdag hulp gehad van m'n stal eigenaresse. En die heeft me echt goed geholpen. Dat is betere begeleiding zeg maar. Zij geeft geen les verder (wil me vast wel helpen maarja tijd moet er ook zijn). Dus ik ga denk ik ook maar zoeken naar iemand die een beetje rien van de schaft manier lessen geeft, dat vind ik super fijn. Door vrijdag besefte ik me ook dat ik opzich prima reed, maar niet genoeg om hem nog meer te verbeteren. Ik bleef ook wat hangen voelde ik. Voor nu maar even geen rijden, hooguit alleen even stappen onder het zadel aan een los teugeltje. En eerst even na laten kijken door diverse mensen!

Ik heb overigens nu 2 a 3 keer dressuurles gehad. In al die tijd. Ik liep steeds vast, maar nam die stap niet voor les. Met de bijrijder zag ik dan weer wel wat er moest gebeuren. Maarja die komt nu vooopig niet. Rijtechnische dingen liggen gewoon bij mij en dan besef ik me ook. Ben dan nu ook aan het investeren in online modules enzo. En ga straks natuurlijk regelmatig lessen :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:19

Heb je toevallig ook een filmpje van je rijden? Ik ben wel erg benieuwd!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:21

Marije_1997 schreef:
SinneJ schreef:

Ik ben er helaas nu ook achter dat de persoon waar ik al jaren les van heb toch niet zo heel goed blijkt. Ze bedoelt alles vast goed, maar heb afgelopen zaterdag hulp gehad van m'n stal eigenaresse. En die heeft me echt goed geholpen. Dat is betere begeleiding zeg maar. Zij geeft geen les verder (wil me vast wel helpen maarja tijd moet er ook zijn). Dus ik ga denk ik ook maar zoeken naar iemand die een beetje rien van de schaft manier lessen geeft, dat vind ik super fijn. Door vrijdag besefte ik me ook dat ik opzich prima reed, maar niet genoeg om hem nog meer te verbeteren. Ik bleef ook wat hangen voelde ik. Voor nu maar even geen rijden, hooguit alleen even stappen onder het zadel aan een los teugeltje. En eerst even na laten kijken door diverse mensen!

Ik heb overigens nu 2 a 3 keer dressuurles gehad. In al die tijd. Ik liep steeds vast, maar nam die stap niet voor les. Met de bijrijder zag ik dan weer wel wat er moest gebeuren. Maarja die komt nu vooopig niet. Rijtechnische dingen liggen gewoon bij mij en dan besef ik me ook. Ben dan nu ook aan het investeren in online modules enzo. En ga straks natuurlijk regelmatig lessen :)

Heel goed dat je zo naar jezelf kan kijken! Knap!

Ik denk dat je vooral even moet focussen op nageeflijkheid, dan gaan er heel veel andere dingen bijna vanzelf volgen.

Heb je het gevoel dat je goede balans hebt? En dus dat het vooral is dat je niet 'weet' wat te doen op welk moment? Of heb je ook het gevoel dat het fysiek moeilijk is om alles uit te voeren? Want als het enkel het 'weten' is, moet je je geen zorgen maken, dat kan iedereen leren als hij/zij ervoor open staat.

Balans daar zou je best wat extra aan werken voor je probeert het paard te verbeteren. Voor alle paarden, maar vooral paarden met een moeilijke aanleuning is het heel belangrijk dat je absolute controle kan hebben over alles wat je met je handen doet, onafhankelijk van de rest van je lichaam.

Maar aan al die dingen valt te werken als je paard gezond genoeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:21

Ketly schreef:
Heb je toevallig ook een filmpje van je rijden? Ik ben wel erg benieuwd!

Nee helaas, alleen foto's! Momenteel gaat filmen dus sowieso al niet. En filmen kan pas weer als er iemand bij is. En dat duurt denk ik nog wel even gezien corona enzo. Maar zodra het kan wil ik best een filmpje maken, maar wil die alleen privé delen.