MarjanB schreef:Ninx schreef:Misschien eens een poos uitsluitend naast het paard trainen?
Wanneer je zelf fysiek niet in orde bent, en hierdoor sportief ook niet in vorm, is het heel erg moeilijk voor een paard dat het al lastig heeft correct zijn lijf te gebruiken. Misschien even beiden onbelast meer in vorm en balans komen en daarna pas echt het rijden oppakken?
Rijden is niet noodzakelijk om goed te kunnen trainen.
Heb ik gedaanmaar daar verbeterde ze minder snel mee dan ohz. Maar goed nu eerst weer zadel goed hebben. Wil instructrice ook ff vragen of ze er een keer op wil. Kijken hoe ze dan is.
Maar het hoeft ook niet snel hè? Een paard dat verreden is weer goed krijgen mag je gerust een jaar voor uittrekken om in de basis weer goed te krijgen.
Je zegt zelf dat je niet goed kunt zitten door eigen beperkingen. Ik herken dat wel, maar dat zijn dan momenten dat ik niet rijd.
Werken aan de hand, en longeren zonder bijzet zou ik liever doen met dit paard.
Het hoofd fixeren zorgt zichtbaar voor een ruggebruik dat fijner kan, en de achterhand blijft achter de massa. Kijk eens op de website van Mireille den Hoed. Het is geweldig dat je zin hebt dit paard weer helemaal op de rit te krijgen. Maar je eigen fysieke situatie is net zo belangrijk om te faciliteren dat je paard het lichaam goed kan gebruiken.
Succes!!![/quote]
Dank je! Ga kijken. Kreeg van Osteo ook tip om zonder bijzet en alleen band achter kont te longeren zodat ze zelf balans moet zoeken. Ga daar van het weekend mee beginnen