Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kabayo schreef:Ik heb altijd geleerd als je ze vetrouwd gaat het mis. Dan word je onoplettend en minder voorzichtig. Paarden zijn vluchtdieren... vooral hengsten zijn niet te vertrouwen
Verder geen tegenvallers hier met beleren. Zat er eerst zonder zadel hoofdstel of wat dan ook op in de box. Later heen en weer gestapt alleen met hoofdstel op het gangpad. Toen aan de longeerlijn zonder zadel. Later op mijn werk gezet zodat ze voor de kar beleerd kon worden en daar heb ik voor het eerst mrt zadel erop gezeten. Waarom niet eerder met zadel? Die moest nog op maat gemaakt worden
Paardendame schreef:Ik heb afgelopen week een jong paard gekocht. Paard was zadelmak maar helaas al een tijd niks meer mee gedaan dus is wat onzeker geworden.
Paardendame schreef:Ik heb afgelopen week een jong paard gekocht. Paard was zadelmak maar helaas al een tijd niks meer mee gedaan dus is wat onzeker geworden. Gister voor het eerst geprobeerd erop te zitten na een aantal dagen veel gelongeerd te hebben. Helaas vind hij het echt nog heel eng en kan ik ivm met mijn rug na een auto ongeluk 2 maanden terug geen risico lopen er steeds af te vliegen.
Wat zouden jullie betalen om het paard opnieuw goed zadelmak te maken. Longeren kent hij en het zadel en hoofdstel is ook geen enkel probleem. Het is enkel het erop gaan zitten en wegstappen want na enkele rondjes was hij ook braaf toen ik hem kocht.