freetorun schreef:Pfoe wat een negativiteit in het topic zeg. Jammer ook dat bepaalde bokkers door blijven drammen. Als iemand aangeeft bepaalde benamingen niet fijn te vinden, is het pesten om door te gaan. Mag het je mening zijn, maar niet fijn is niet fijn.
@TS er zijn goede vragen gesteld jn het topic die je verder kunnen helpen in dit proces. Enkele goede vragen:
- is de boer wel betrouwbaar genoeg de zorg voor je paard tijdelijk over te nemen (vakanties/toetsweken) als hij zn eigen pony al zo in de mest liet staan
- heb je met je ouders de optie besproken dat je mogelijk ooit weg moet bij de boer
- in hoeverre zijn je ouders bereid financieel bij te springen?
Maar ook, als je ouders helpen zie ik geen reden tot de overdreven kritische noot in het topic. We spreken hier met een 12 jarige, haar moeder heeft toestemming gegeven én een paard gehad. Die denken vast goed mee, en zullen vast ook de zoektocht sturen ('nee schat, hengstjes zijn niet zo handig')
Succes TS! Bespreek het vooral thuis goed, en kijk bedenk voor jezelf of je echt een shet wil. Je zal nog groeien, dus helaas wordt je toch echt te groot om te rijden
Als je het op die manier zegt kun je net zo goed namen noemen. Ja, dat heb ik gezegd omdat ik wilde dat ze er wel bij stil stond dat ze niet alles weet en nog niet realistisch nadenkt, lesgeven zonder diploma kan gewoon niet verantwoord zijn. Toen ik 12 was dacht ik ook alles te weten. Nu ben ik ouder en weet ik misschien 4x zoveel als toen, maar dat is nog niet alles natuurlijk en zo oud ben ik nu ook niet. maar ik denk nu ook niet meer alles te weten waardoor ik nu advies vraag en Soms paar x per week met instructrice app. had ik toen niet gedaan want ik wist alles wel. Dat is een besef dat je op een gegeven moment wel krijgt, althans de meeste mensen. Ik denk dat ik dat gevoel gekregen heb toen ik merkte dat het me minder makkelijk af ging dan gedacht, maar ook doordat mensen mij er met mijn neus op drukten dat ik jong en eigenwijs was en dat vond ik niet leuk. Dus ja ik heb haar zo genoemd, dat vond ze niet leuk, en daar heb ik mijn excuses voor aangeboden maar daar kijk je niet naar. Je kunt de negatieviteit ook opzoeken Ze lijkt me een heel lief meisje dat goed voor haar pony gaat zorgen, alleen die boer vertrouw ik niet