Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ben super blij dat hij er ook in de ogen van een professional heel goed uitziet. We hebben groenlicht om hem in te gaan rijden. En dat terwijl ze een half jaar geleden achteraf naar mij moeder kwam om te vertellen dat ze het te gevaarlijk vond om hem te gaan beleren (vanwege zijn karakter en trauma). Natuurlijk was ik het daar niet mee eens en dat hebben we bewezen! 

Vorig jaar kon hij niks en zaterdag liep hij zo maar de trailer op, stond hij super braaf in een vreemde stal en was hij ook nog eens súper braaf in de vreemde bak.
Hij durfde zelfs te rollen in de bak - wat natuurlijk niet mag - maar goed.
Ik kon alle oefeningen vragen van hem. Ze gingen minder fijn en gemakkelijk dan thuis - maar dat is natuurlijk niet het doel. Het was het doel om hem relaxed te hebben op verplaatsing en dat is gewoon gelukt.
) ging het natuurlijk een stuk minder soepel dan ik hoopte. Toen ik ook nog tegen een soort figuurlijke muur van ijs aan liep met mijn hond die terplekke weer terug naar binnen liep, zag ik het allemaal heel somber in.
Het laden ging perfect. Hij donderde bijna van de klep af omdat hij het te druk had met de wortel die ik in mijn handen had, maar verder mag ik niet klagen.
Ook de rit ging voorspoedig.
Je moet er het geduld maar voor hebben. Al heel snel na mijn aankomst moesten we aan de bak. De route naar de losrijring was ontzettend rustig en daar was dan ook niets te zien. Maar toen we van de losrijring naar de bak moesten, gingen we dwars door de rij met wachtende mensen heen. Dat ging verbazingwekkend goed. En dat zou het thema van de dag worden.
Als ik hem een commando gaf, duurde het ruim twee seconden voordat hij daar op reageerde. Maar hij deed het wel allemaal, dus ik had ook weinig om over te klagen gedurende de show. Hij deed alles wat ik hem vroeg. Welliswaar met iets minder snelheid en souplesse dan thuis, maar daar gingen we niet voor!
Hij was braaf. Relaxed. En leek het allemaal best gezellig te vinden. Dat is het belangrijkste!
) en natuurlijk de plas met water.
De tweede keer gingen we middenin een sneeuwbui. Dat was niet helemaal lekker getimed van mij, maar we gingen al bijna weer laden, dus ik vond het wel belangrijk om nog een stukje te gaan. Toen hebben we ook even in de enorme bak wat gespeeld en gedraafd. Wederom - het gaat bijna saai worden - ging dat verbazingwekkend goed. Al ben ik wel gestopt voordat hij het écht op zijn heupen kreeg.

Ongelooflijk wat je al bereikt hebt met Joep op dat ene jaar.
Respect!
Ik ben daar persoonlijk niet zo'n fan van, maar goed als je bijna tien bent is het wel belangrijk dat je ook een keer naar de tandarts gaat. (Nooit gebeurd dus.
)
Als hij straks verdoofd ga ik lekker luizenpluizen (Luizenmoeder anyone?). De Hanna in mij komt naar boven

MirandaFuego schreef:Daarom doet hij zo wild natuurlijk, hij probeert ze af te schudden!
Succes bij de tandarts!

Ik heb er nog steeds trauma's aan. We moesten haar scheren waardoor ze eruit zag als een naaktrat met uggs. Ik hoop dat ik Joep dat lot kan besparen
Maflinger_S schreef:Hier geen ervaring met luizen bij een paard dus geen tips. Maar wat doet Joep het goed!
Wat de tandarts betreft, een kleine verdoving en daarna een behandeling met een electrische vijl is op zich goed te doen als de tandarts weet wat ie doet en met geduld werkt. Super dat je het laat doen. Dat de tanden goed zijn zonder haken en recht staan is zo belangrijk.

Maflinger_S schreef:Ja, een omvallend paard, om wat voor reden dan ook, is niet fijn.
Mijn mafje kreeg een keer bij de tandarts een verdoving waardoor ze in halfdronken toestand 2 pasjes naar voren deed en bijna bij de tandarts op schoot belandde. Dat was ook minder. Vooral voor de tandarts ...
Het moest van haar kogel dus de dierenarts zat op zijn hurken toen zij dacht wel even aan hem te snuffelen. Ging fout.