Voor iedereen die z'n paard op stal laat staan....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:48

llleoni schreef:
mijn pony staat op een manege.. ziet veel krijgt smorgens brokken dan kan ze de heledag op hooi zitten kauwen maar ik kan haar niet naar buiten doen omdat ze niet alleen kan staan en ik heb geen vriendje voor haar die bij der kan staan.. maar in de zomer zoek ik er altijd wel 1 maar ik rij bijna elke dag een uurtje zodat ze haar energie kwijt kan

Kijk dit vind ik dus een K-smoes van de bovenste plank. Heeft niks te maken met weiland/paddocks of wat dan ook. Het gaat er in dit topic over of je paard z'n box uit komt. Dan kan dus ook om te rijden, longeren, wandelen, stapmolen whatever.
Dat het paard niet alleen buiten kan staan, wil niet zeggen dat jij het dier geen beweging kunt geven.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:00

buddy gaat zoveel mogelijk naar buiten.. met dit weer niet elke dag op de wei, we hebben wel een wei die kaopt gelopen mag worden, maar als ik hem er nu iinzet staat ie alleen maar bij het hek..
Maar hij komt er hoezowiezo uit... hij staat geen dag alleen maar op stal!
Ik moet er zelf ook niet aan denken om de hele dag binnen te staan.

En het paard er even uithalen om te poetsen telt niet naar mijn mening.. ok hij is er even uit, maar heeft niet even lekker de benen kunnen strekken...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:32

Sonja"]
[quote="llleoni schreef:
mijn pony staat op een manege.. ziet veel krijgt smorgens brokken dan kan ze de heledag op hooi zitten kauwen maar ik kan haar niet naar buiten doen omdat ze niet alleen kan staan en ik heb geen vriendje voor haar die bij der kan staan.. maar in de zomer zoek ik er altijd wel 1 maar ik rij bijna elke dag een uurtje zodat ze haar energie kwijt kan

Kijk dit vind ik dus een K-smoes van de bovenste plank. Heeft niks te maken met weiland/paddocks of wat dan ook. Het gaat er in dit topic over of je paard z'n box uit komt. Dan kan dus ook om te rijden, longeren, wandelen, stapmolen whatever.
Dat het paard niet alleen buiten kan staan, wil niet zeggen dat jij het dier geen beweging kunt geven.
[/quote]

Lees nou eens goed!
Ze schrijft toch dat ze elke dag met het paard gaat rijden!
Er zijn er een hoop die echt alleen maar selectief lezen, dus lezen wat je wilt lezen, jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:44

Ik lees daar in dat ze zomers elke dag een uurtje rijdt hoor Verward Maar leuk dat jij je er druk om maakt..... Lijkt me meer wat voor degene waar het over gaat, maar goed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:46

SOnja, die pony komt er wel elke dag uit zo te lezen. Wordt pas een probleem als de eigenaresse een keertje niet kan.

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:48

Overigens als het zeikweer is, en de binnenbak is te druk of er is les, dan ga ik gewoon met regen naar buiten (dus rijden óf longeren). Ik vind het niet zo erg hoor, ik ga alleen niet galopperen als het heel nat is, want dat durven wij niet. De buitenbak is namelijk al héél snel een zwembad met ook maar een drupje regen, dus dan gaan we wat op de dijk rijden.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:05

Ik ben zo vaak zeiknat geworden....regen als excuus om je paard er niet uit te halen??? En dan zeggen dat je dat doet omdat je páárd de regen niet lekker vindt....

Een paard heeft beweging nodig, punt uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:06

Ach, misschien ligt het wel aan mij, ik denk dat ik een beetje gek ben. Ik ga ook gewoon in de zeikende regen op buitenrit terwijl ik een binnenbak heb....

Wij hebben onze paarden nu 4.5 jaar, en het is nu 1x voorgekomen dat ze hun stal niet uit konden. Het ijzelde toen zo erg dat we de stal niet uitkonden, stappen in het gangpad kon niet ivm de afmetingen en hengsten die dan over de zeik gingen, dus toen hield het echt op.

Dit topic was ook voor lang niet zoveel mensen bedoeld als dat er in die korte tijd gereageerd hebben. Maar 't was bedoeld als eyeopener voor diegenen die er maar zo licht over denken; die hun paard om het minste of geringste maar op stal laten staan. Desnoods omdat het regent, omdat ze pijn in hun wimpers hebben, last van hun fietsbel of andere K-smoesjes.

Allemaal bedankt voor jullie reacties, en ik hoop dat hiermee wat mensen toch in ieder geval even erover het onderwerp nagedacht hebben.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:06

Onassa"]
[quote="Sonja"][quote="llleoni schreef:

[/quote]

Lees nou eens goed!
Ze schrijft toch dat ze elke dag met het paard gaat rijden!
Er zijn er een hoop die echt alleen maar selectief lezen, dus lezen wat je wilt lezen, jammer!
[/quote]

Ze zoekt in de zomer een vriendje waarmee d'r pony wel buiten kan staan (dus zomers staat ie waarschijnlijk WEL buiten) en verder rijdt ze hem bijna elke dag een uurtje.
Dat is inderdaad niet willen lezen

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:10

Sonja, ik ben t met je eens.

Maar ik ben bang dat die excuusmiepen niet van hun luie kont afkomen om hun paard beweging te geven omdat jij dit topic start. Zo'n topic is er al eerder geweest en die heeft kennelijk ook niet geholpen.

Valt me wel op dat hééél veel mensen zich kennelijk aangesproken voelen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:12

Ludo, als je geen constructievere bijdrage hebt.....
Mag een ander ook eens iets verkeerd interpreteren? Het gros van wat hier reageert heeft nog steeds niet door dat ik het NIET over weidegang heb, dus als ik jullie allemaal af moet gaan zeiken ben ik nog wel effe bezig....

Ik mis nog een normale reactie, want verder lees ik niks van je?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:14

Lot schreef:
Valt me wel op dat hééél veel mensen zich kennelijk aangesproken voelen!!

Ik houd er niet van als iemand beweert dat ik geen paarden verdien.
Kom eerst maar eens kijken voordat je oordeelt over iemand anders.

Zoals ik al zei, als je naar bokkers luistert, doe je het toch nooit goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:18

Als je dat dan zo goed weet MarijeR, waarom laat je je dan toch nog zo opnaaien?
JIJ beslist of dit topic op jou slaat.... Zoals al eerder gezegd, zijn de uitzonderingen in het begin al uitgesloten....

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:30

Marije, jouw paarden staan buiten in de storm, dan hoef je je toch niet aangesproken te voelen? Al zou ik die drachtige merries wel laten buiten laten lopen, is beter voor ze.

Maar al die mensen die zeggen dat hun paard/pony t niet leuk vindt in de regen...sorry hoor, maar wij zijn hier toch slimmer? Ik bedoel, als ik mijn paard zijn zin geef vreet hij zonder 1 poot te verzetten de hele biks ton leeg met als gevolg koliek, dan grijp ik toch ook in? En als ik in het bos iets engs tegen kom wil hij ook het lieft héél hard naar huis.

Strekking van dit gewauwel: je paard geef je toch niet altijd z'n zin mag ik hopen??

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:31

Sonja ik denk dat MarijeR bedoelt dat hoe je het ook doet iedere dag of niet je het in de ogen van andere (bokkers) toch nooit goed doet. Veel mensen zeggen recht in je gezicht dat je het goed doet maar achter je rug om maken ze je zwart. En dat voor mensen waar je denkt wat aan hebben. Triest dat soort mensen erg triest. Heb dan het lef om wat te zeggen hou anders je mond.

Laatst kreeg ik op stal te horen dat leys te vaak een dag blijft staan en dat dat niet slim was?. Ik had echt zoiets WAT??? hij blijft NOOOIT staan. Nee maar de staljongen had me al een paar dagen weinig gezien en een paar andere mensen ook niet. Dan denk ik echt waar bemoei je je mee.
Ik heb hem bijna 6 jaar hij is daarin 2x een dag blijven staan door omstandigheden ik was er niet blij mee maar kon niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:34

Prisca schreef:
Sonja ik denk dat MarijeR bedoelt dat hoe je het ook doet iedere dag of niet je het in de ogen van andere (bokkers) toch nooit goed doet.

This is Bokt man! Haha!
Als er niks te zeiken valt over je paard, dan wel over je zadel, je kleren, je haar, je partner, auto, wenkbrauwen, sokken, leefstijl, kleur ogen, opleiding, huis, fietsbel, etc etc.....
Dat hoort zo Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:37

Juist dat bedoel ik Prisca...
Iemand vindt iets goed of slecht en alles en iedereen die daar vanaf wijkt is verkeerd bezig en kan beter kanaries gaan fokken.

Ik kreeg laatst al commentaar van iemand over dat ik mijn hengst tussen de merries laat lopen in het land.
Omdat er in een boek stond dat dat niet mocht Verward
Kom dan maar eens kijken hoe goed dat gaat.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:39

Sonja"]
[quote="Prisca schreef:
Sonja ik denk dat MarijeR bedoelt dat hoe je het ook doet iedere dag of niet je het in de ogen van andere (bokkers) toch nooit goed doet.

This is Bokt man! Haha!
Als er niks te zeiken valt over je paard, dan wel over je zadel, je kleren, je haar, je partner, auto, wenkbrauwen, sokken, leefstijl, kleur ogen, opleiding, huis, fietsbel, etc etc.....
[/quote]
Je mag overal over zeiken maar wie aan mijn paardjes komt...
Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:46

Sonja"]
[quote="Prisca schreef:

This is Bokt man! Haha!
[/quote]

Oww is dat het Sonja ik snapte het al niet . Denk dat ik een bord aan me stak ga hangen met de tijden dat ik geweest ben en met wie en hoe en wat. Is makkelijker en beter als vragen hahahahaha.
Haha ach soms lig je al met iemand in bed voordat het werkelijk gebeurt. Toch altijd leuk om te horen het hielp wel ff een stukje op weg hihihihi.

*lekker he sonja ff afreageren Schijnheilig *

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:48

MarijeR schreef:
Haha!

MAG IK MAG IK MAG IK MGA IK komen aanraken...... Tong uitsteken .

Oww hoe durf je een hengst tussen merrie te laten lopen zeg pfff je wilt toch GEEN veulen volgend jaar hihi.
Mhh dat is nog een een quote om te onthouden: heb ik geleerd uit een boek hihihihi.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:50

Prisca"]
[quote="MarijeR schreef:
Haha!

MAG IK MAG IK MAG IK MGA IK komen aanraken...... Tong uitsteken .

Oww hoe durf je een hengst tussen merrie te laten lopen zeg pfff je wilt toch GEEN veulen volgend jaar hihi.
Mhh dat is nog een een quote om te onthouden: heb ik geleerd uit een boek hihihihi.
[/quote]
Je mag ze wel weer komen aanraken hoor Haha!
En over een paar weken komen de veulentjes al van deze hengst dus helaas is hij best werkeloos de laatste maanden.
Hij doet wel stoer maar de merries zijn hem wel de baas Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:50

Heerlijk Haha!
Maar jouw geval gebeurt hier ook regelmatig Pris, dan zie je ineens weer een topic met met grote letters MISHANDELING!!!! er boven, en dan gaat het over een huppelk**je dat 1x per week op woensdagmiddag ergens op een manege komt, dan een jong dier onder de bagger op stal ziet staan, en dan dus concludeert dat dat dier er nooooooooit eens uitkomt en dat dat heeeeeeel snielugh is.
(Betreffend huppelk**je stapt daarna waarschijnlijk op een manegepony met niet passend zadel, klettert met benen en zweep tegen 't beestje aan, ragt een uurtje en gaat daarna de wereld weer verbeteren *LOL* )

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:57

MarijeR schreef:
Je mag ze wel weer komen aanraken hoor Haha!
En over een paar weken komen de veulentjes al van deze hengst dus helaas is hij best werkeloos de laatste maanden.
Hij doet wel stoer maar de merries zijn hem wel de baas Tong uitsteken

KIJK dat is pas sneu een hengst die niet mag dekken (van de merrries maar dat snapt toch niemand hihi). Ik denk dat ik de dierenbeschemring maar ga bellen. Vind het niet kunnen.

Owww sonja leuk van die kids die de hele zaterdag op de manege hangen (randgroep jongeren) en die allemaal tegelijk komen zeuren of ze mogen UITSTAPPEN. Neeee je zit er net op.
Ach verhalen gaan altijd harder dan je denkt altijd leuk om ze te horen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:58

Onassa"]
[quote="free schreef:
paarden die elke dag in hun stalletjes staan en warm gehouden worden met dekentjes.

Kijk en hiermee gaan we de mist alweer in.
jij hebt het over elkde dag in hun stalletje staan.
Maar het gaat hier eigenlijk over afgelopen zaterdag met dat noodweer.
Ik denk dat hier niemand is die zijn/haar paard elke dag in de stal laat staan???
en zo krijg je dus diskussies die op een gegeven moment nergens meer op slaan omdat aan het eigenlijke onderwerp voorbij gegaan wordt.
[/quote]

Neen kijk, er staat duidelijk achter "eigen mening Knipoog ) dus dat is wat ik ervan vindt. En dan heb ik het niet over paarden die een hele week in hun stal staan want das gewoon super erg. Neen er zijn gewoon mensen die regen als een excuus gebruiken om niet met hun paard moeten bezig te zijn. Die beesten kunnen wel degelijk goed tegen de regen hoor. Montana staat er bijna elke dag in en die is nooit verkouden ofzo dus ze kunnen er gewoon tegen. En een keertje in de regen rijden zal geen kwaad kunnen voor het paard en voor de RUITER want meeste ruiters denke aan hun eigen "ohh nee nu word ik nat "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:59

Ja leuk is dat he, vooral als ze over jezelf gaan. Gebeurt ook nog wel eens. Hoor je iets sappigs, blijk je zelf hoofdrolspeler te zijn Tong uitsteken