Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:40

Heerlijk de wending die dit verhaal heeft gekregen! Heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn Shetlander. Ook via bokt teruggevonden. Zij was alleen niet doodverklaard dan...

Ik weet alleen wel dat ik nooit meer een pony zal schenken aan niemand niet. Mensen die zich voordoen een kinderpony te willen en hem het beste leven te bieden om hem vervolgens door te verkopen/ weg te brengen of uit te buiten. Bah de paardenwereld kan zo verrot zijn...

kally

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:57

Wat een opluchting voor je dat ze nog leeft en dat je weet hoe het nu met haar gaat...
Hopelijk komt ze gauw weer naar je toe en hebben jullie nog wat mooie jaren voor de boeg...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:19

TS, ik heb recent een PB van je gehad, en lees nu vandaag dit laatste nieuws.

Dit is toch wel het mooiste vooruitzicht dat je had kunnen hebben.

Je onderbuikgevol had dus al die tijd gelijk.

Het is meer dan treurig echter dat je zoveel ongewisheid en verdriet is aangedaan door liegende mensen die de waarheid voor je verzwegen hebben. Helaas zit de (paarden)wereld vol, nee zelfs bómvol met dit soort harteloze figuren. Zelfs een harde waarheid was in dit geval beter geweest dan die martelende onzekerheid.

Hoe dan ook kent dit verhaal een rooskleurige afloop, ik hoop dan ook écht dat de manege Lotje wil laten gaan zodat ze bij jou op pensioen kan. Ze verdient het. Jij ook.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:36

Wauw, wat een verhaal!
Heb het begin stilletjes meegelezen en zelfs even gedacht of dat een Lotje was die we hier ook nog gekend hebben (Welsh A-tje), maar dat bleek niet zo te zijn. Daarna eigenlijk 'afgehaakt' toen er een pb gestuurd moest worden voor het verhaal. Ik dacht nog van, ze krijgt er vast al genoeg, ik ga haar niet ook nog lastig vallen met mijn nieuwsgierigheid.
En dan deze wending in het topic lezen als ik uit nieuwsgierigheid toch nog eens het topic aanklik om te lezen waarom mensen nog steeds er in posten. Wat een super wending, want einde wil ik het nog niet noemen eigenlijk!

Ik heb zelf in bijna dezelfde positie als de manege gestaan eigenlijk. Ik zocht een maatje voor mijn, toen jaarling/twenter, pony hengstje en kwam een Shetlandertje tegen die ik gratis kon afhalen. Bleek een paar jaar later die Shetlander aan mij 'doorverkocht'/weggegeven te zijn zonder dat de echte eigenaresse er van op de hoogte was. Doordat ik regelmatig nog wel eens wat op een openbare facebookpagina en fototopics hier op bokt zette, kwam ze haar maatje weer tegen na wat zoekwerk en had ze contact opgenomen.
Na een half jaar na dat contact (mocht hem houden, omdat hij het goed naar z'n zin had hier, maar wel haar als eerste contacteren als het niet meer kon) kwam ik in problemen qua financiën en kon ik geen 2 pony's meer onderhouden die beiden extra kosten met zich mee droegen. Dus is ons kleine vriendje teruggegaan naar een hele blije vorige eigenaresse! Heb er nog steeds goed contact mee en zie regelmatig nog wat voorbij komen van foto's. Ben van plan deze zomer toch echt een keertje langs te gaan voor een knuffelbezoekje samen met zijn toenmalige ruitertje, maar dat moet nog even allemaal gepland en overlegd worden :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:20

Wat een mooi open einde heeft dit verhaal alsnog gekregen. Want zo te lezen is dit boek nog niet gesloten! Super van die oplettende bokker die Lotje herkende! En fijn dat ze nu alsnog op een mooi plekje staat. Wat een opluchting!

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:25

wat goed einde zeg! het is je van harte gegunt..mooi verhaal voor
hart van Nederland!! :-)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:28

Wat een fijn einde van een lange periode van onzekerheid. Geweldige foto's! Herkende ze je eigenlijk? Super dat ze op termijn weer naar je terug kan!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:41

O TS, ik zit hier te bleren, wat een bijzonder verhaal <3

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:52

Wat een verhaal zeg jemig

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:54

Poeh hey wat kreeg ik een kippenvel van dit verhaal!
Ik ben zó blij voor je dat het nog is goedgekomen.
Ik hoop dat karma z'n best doet voor die nare vrouw, bah, misselijk mens.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:03

lindahertha schreef:
wat goed einde zeg! het is je van harte gegunt..mooi verhaal voor
hart van Nederland!! :-)

Misschien niet eens zo gek idee. Het zou een goede waarschuwing zijn voor iedereen die overweegt zijn niet helemaal gezonde paardje weg te geven of goedkoop te verkopen.

Wel heel super dat het toch nog zo'n goed einde heeft gekregen, dit " Hart van Nederland/Pennie-verhaal."

:-)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:13

Het is precies de reden waarom ik mijn 2 Shetlanders (ruintje van 13, donkerbruin-zwart en een merrietje van dezelfde kleur met lichte ZE) niet weg kan en wil doen, ofschoon ze niet meer bij mijn grote bonte paarden in de wei kunnen (en mogen) staan.
Ze brengen niks op, en dan hoor je: Maar ze zijn geweldig leuk met kinderen (dat zijn die 2 van mij ook, bereden ook beiden), waarom zoek je niet wat leuks voor ze met kinderen?
Jaja, die groeien zó uit zo'n Shet, en dan komt er een Welsh, of weetikveel, en waar gaat de Shet dan heen? Op drift, slagerstransport?
Ik voel me persoonlijk verantwoordelijk voor hun leven en welzijn. En dat bén ik ook. Mensen zijn in de paarden wereld maar al te vaak totaal NIET te vertrouwen. Voor een simpele Shet liggen de kansen in die wereld ook nog eens beneden het gemiddelde...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 16:16

Imre schreef:
Wat een fijn einde van een lange periode van onzekerheid. Geweldige foto's! Herkende ze je eigenlijk? Super dat ze op termijn weer naar je terug kan!

Toen ik daar aankwam was ze nog bezig met een kinderlesje. Dus waarschijnlijk te druk om mij te zien. Ik mocht de les meehelpen eindigen door met haar mee te lopen zodat het lieve meisje erop achterstevoren kon zitten. Toen kreeg Lotje het wel al door denk ik. Sowieso in de stal. Maar Lotje is altijd van het eten dus dat is sowieso belangrijker dan ik haha.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 16:38

Nog een update, ik ben vanmiddag naar mijn oude stal gegaan om het nieuws te delen. Iedereen is echt geschrokken van het verhaal, net als iedereen hier.

Ook ben ik naar de boer gegaan waar ik Lotje als laatste had staan toen ze met pensioen ging. Ik werd hartelijk verwelkomd na al die jaren en heb hun ook alles verteld. Ook met de vraag of Lotje nog welkom zou zijn als ik haar ooit terug kan krijgen. En we zijn zeker welkom! Ze krijgt dan haar oude stalletje en al haar vriendinnetjes staan er ook! Dat is al een fijn idee.

Ik ben nu bezig met geld bij elkaar te halen door het verkopen van mijn zadel van mijn paardenmerrie die ik twee jaar geleden heb verkocht. Hopelijk brengt dat een groot deel van het mogelijke bedrag van Lotje op.

Ook ben ik ondertussen aan het helpen met zoeken naar een vervanger voor Lotje voor die eigenaren. Dus nogmaals als iemand er een kent! Die stal is echt geweldig mooi en ze staan op een dik pak stro. Gaan elke dag van vroeg in de ochtend tot in de middag 4 uur naar buiten.

Ik hou jullie op de hoogte!

Denken jullie trouwens echt dat penny dit verhaal interessant zou vinden? Ik zou het best willen delen. Als ik daarmee meer aandacht kan geven aan zulke dingen dan kan het misschien wel toekomstige oplichting voorkomen!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:40

Wow, wat een geweldige wending !! Fantastisch voor je !!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:55

Ja, Penny zal dit reuze interessant vinden!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:07

Wat een verhaal!
Fijn dat er nu duidelijkheid is.
Hoop dat Lotje binnenkort weer lekker thuis is.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:10

Niet alleen Penny, maar ook Bit vindt dit soort verhalen vaak leuk om te delen. Zeker op de social media delen ze vaker dit soort verhalen. Ik zou ook even met hun contact opnemen :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 17:19

Misschien dat ik het ga doen! Ik twijfel of ik niet beter kan wachten totdat Lotje helemaal thuis is. Dan is het verhaal compleet!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:38

oooooh!!!!! wat een geweldige wending heeft dit verhaal gekregen, superfijn!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:25

Wat een geweldige wending inderdaad en ik hoop dat je Lotje snel terug kan kopen!

En wbt geld..is een doneer actie anders geen goed idee? als iedere bokker een euro doneert dan heb je zo een bedrag bij elkaar.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 18:28

Elisa2 schreef:
Wat een geweldige wending inderdaad en ik hoop dat je Lotje snel terug kan kopen!

En wbt geld..is een doneer actie anders geen goed idee? als iedere bokker een euro doneert dan heb je zo een bedrag bij elkaar.

Dat zou een top actie zijn. Maar ik ben niet een persoon die geld van anderen durft te vragen :( ...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:29

Fortitude schreef:
Wat een wending zeg!

Ik vraag me alleen af of ik zelf gelukkig zou zijn met de loop van dit verhaal. Een kreupele pony in de lessen... Dat noem ik geen goede manege. Zelfs al werkt ze weinig en krijgt ze goede verzorging.

Maar ontzettend fijn dat je haar weer hebt kunnen zien!

Mag ik mij hierbij aansluiten na alle Pennyreacties hier?
Dat ze nog leeft betekend niet dat ze beter af is in mijn ogen. Ik vind het heel sneu verhaal.
Hoezo 'ze lijkt gelukkig' ?? Een pony die onregelmatig loopt heeft pijn, punt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:31

Daarom een doneeractie? zodat de TS haar snel terug kan kopen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:32

emilyslaluna schreef:
Elisa2 schreef:

Dat zou een top actie zijn. Maar ik ben niet een persoon die geld van anderen durft te vragen :( ...

Dat begrijp ik..