Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jupinkle

Re: Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:03

Ezel...
Zijn vacht loopt wat naar het grijze toe aan zijn neus en heeft redelijk grote oren :)

Mijn merrie een koe.
Ze is bont en een beetje lomp soms.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:10

Mijn welsh A wordt meermaals "grote hond" genoemd door mijn vader, zeker als onze Duitse Herder in de wei loopt :')

Toen ik met mijn Fjordenruin ging wandelen vorige zomer kreeg ik meermaals de vraag voor wanneer ze uitgerekend was.. :Y) Al moet ik wel toegeven dat hij toen op ontploffen stond :')

Mijn bonte merrie (v. absolute tobiano :+) is al verschillende keren "uitgemaakt" voor Tinker, zelfs door mijn eigen dierenarts :') & uiteraard voor koe "he, wat een grote smalle koe heb jij lopen?!"

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:11

Shetlander :+

Was wel briljant, ik ga met mijn Haflinger lekker een rondje heide doen en kom een aardige vrouw tegen bij het rustpunt, paardlief hoorde geritsel en daardoor stonden we even stil om te kijken wat er was, komt die vrouw er aan.
''Och wat een leuke pony, ik houdt zo van paarden, je hebt echt een mooie Shetlander!''

Heb maar vriendelijk bedankt en ben verder gereden, daarna samen met mijn vriendin die mee was op de fiets mezelf bijna bezeken van het lachen :') _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:13

Mijn koffievos ruin voor Welsh Cob hengst......Het is een NEW FOREST pony!!!!!!!!!!!!!!!

xNickyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:22

Mijn Nederlands Trekpaard van 1,69, die werd aangezien voor haflinger 8)7 Het is een vos btw, dus misschien dat niet paardenmensen alleen naar de kleur hebben gekeken :roll:

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:07

Toen die van mij nog 2 jaar oud was en nog hengst en uitgebroken met zijn Shettenvriendje (niemand gewond geraakt of ongepland gedekt). Dat ik maar op moest passen met zo'n Arabierenhengst. Meneer was een twenter New Forest pony. Niet eens super luxe qua koppie vind ik zelf.
Of ook toen meneer nog hengst was. Iemand was er mee aan het kroelen en alles. Dus ik zeg, braaf hè, voor zo'n jonge hengst. HENGST! LEVENSGEVAARLIJK! Ja.. Arm paard stond sneu te kijken wat ie nou weer verkeerd deed toen dat kind de wei uit sprong. Hij deed echt geen vlieg kwaad.
Meneer is inmiddels gecastreerd en 5 jaar oud. Nog denken mensen vaak dat het nog een heel jong beestje is. Kan komen dat hij vrij smal gebouwd is en waarschijnlijk nooit die babyface kwijt zal raken :P

Wat ik zelf nog wel eens doe is mijn eigen paard uitschelden voor baby, kleuter, moederskindje, lomperik, sukkel, etc. Mijn opa heeft nog vaak de neiging de paarden 'verpakte biefstukken' te noemen. Krijg dan ook vaak genoeg de vraag hoe het mijn mijn biefstuk gaat :Y)
Ook een Haflinger waar ik wel eens mee rij noem ik zelf vaak een ongeleid projectiel of een bulldozer. En daar is geen woord van gelogen. Als die een bepaalde kant op wilt, dan gaat die ook. Niet echt een slank gebouwd dennetje ook, dus dan dendert gelijk een heel gevaarte op je af :=
Of als ik met een super mak beestje op de manege aan kom lopen (van wei naar stal brengen) en mensen staan in het gangpad. 'Pas op! Wilde hengst! Afstand houden! Trapt, bijt, steigert!' Paardje loopt sukkelig, nog net niet slapend, achter mij aan met een los touwtje :')
Of als ik gevraagd wordt te helpen met een paard klaar te maken, zeg ik vaker dat ik niet durf bij dat gevaarlijke dier :)) Meen ik niks van, want er zijn niet echt paarden op de manege waarbij je echt voor rondvliegende benen of tanden moet uitkijken :))
Bij IJslanders heb ik vaak de neiging om ze uit de kluiten gewassen Shetlanders te noemen. Ik weet het verschil wel, maar vind de meeste Shets en IJsjes wel met elkaar te vergelijken qua karakter, bos manen en zeker in hun wintervacht :=
Maar zulke beledigingen bedoel ik natuurlijk nooit 100% serieus of beledigend. Drijf eerder de spot met mijn eigen paardenkennis dan dat ik echt iemand wil kwetsen.
Laatst bijgewerkt door CaVaLaPhoto op 04-04-17 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:13

Mijn valk welsh, is meerdere keren 'Fjord' genoemd }:0

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:37

Euh.... lelijk klein lui paard, lomp, dikkerd, k*tkarakter, je wilt toch geen eczeemknol, koop toch een echt paard.... en nog wel een aantal, maar die ga ik zsm allemaal verdringen...
Ze is juist hardstikke leuk en hardstikke mooi! Tikkeltje lomp en eigenwijs, maar zeker geen rotkarakter.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:11

Moeder en kind :j (ze stonden aan een populair wandelpad en hoeveel voorbijgangers dat gezegd hebben..)

(jonge ruin en shet-hengst :') )

Afbeelding

Diezelfde bonte wordt ook vaak uitgemaakt voor tinker.. Ook door paardenmensen. Niks tegen tinkers, maar buiten de vlekken is er toch niks tinker-achtigs aan?

Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:14

Hahah leuk topic! Ik reed vorig jaar in het bos met mijn c pony's. Voor mij reed een paard. Dat paard draaide zich ineens om en schrok zich dood van mij/mijn pony (terwijl we nog op 15m afstand reden). Roept die mevrouw: 'sorry, hij denkt dat het een koe is'. Oke, bedankt. Ik had mijn schimmel inderdaad die dag niet heel goed gepoetst, maar een koe???

Frouke91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:16

Shetlander... :( Nu is mijn IJslander ook niet mega groot, maar toch.. :')

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:28

Mijn zwarte kwpn x merrie met bles en witte voet is meerdere keren voor fries uitgemaakt.. Ze lijk niet eens op een fries naast dat ze zwart is :D eerder een grote shetlander O:)

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:30

Haha, grappig, denk dat het voor mensen best lastig kan zijn om rassen uit elkaar te houden.
Mijn Fjord wordt weleens voor een haf aangezien, wat ik niet eens zo gek vind omdat hij een Rodblakke is, dus qua kleur niet heel duidelijk.
En pas geleden was de tandarts er voor ze en toen zag ze mijn Welsh Cob hengst voor een andalusier aan, niet heel erg maar blijkt dus dat niet alleen leken er moeite mee hebben om eea uit elkaar te houden.
Vind dat trouwens ook niet echt "uitschelden" voor maar eigenlijk wel grappig.
En mijn hengst wordt, vanwege zijn lange manen met vlechten weleens voor een merrie aangezien, vooral door kinderen.
Noem ze zelf vaak varkens of zwijnen omdat ze zo vreselijk vies zijn op stal.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:36

Een paard met psoriasis -O- Of Giraffepaard hoor ik ook vaak.

Afbeelding

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:52

Mijn merrie ziet er een beetje sullig uit als ze relaxt is. En vooral als de hoefsmid komt is ze helemaal op haar gemak en slaapt ze de helft van de tijd.
Mijn vorige hoefsmid noemde haar altijd Oma of ouwe. Ze was toen nog maar 12 jaar en net voor het eerst moeder geworden -O- .
Gelukkig vind de hoefsmid die ik nu heb haar gewoon een ideaal en lief paard.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:10

Wat een leuk topic. Ik heb er ook nog een paar :P

Een tijd geleden kocht ik een merrie met grote oren. Die werd dus Flappy of ezel genoemd. Inmiddels heeft ze nog een paar groeispurten gehad en passen de oren wat beter bij haar.

Op 4 december reed ik met mijn donker bruine paard met een rode deken op langs een school. Waarop 1 van de kinderen riep: De schimmel van sinterklaas :( met als gevolg dat ik de hele klas gillend achter mijn paard aan had |(

Mijn huidige zelf gefokte veulen noemde ik altijd de little terrorist. Moeder was de baas in de kudde en veulen terroriseerde alles en iedereen en als een ander paard wat terug wou doen voorkwam moeder dat waardoor ik echt een poedersuiker veulen had. Inmiddels 9 maand en anderen mogen nu gelukkig wel wat terug doen.

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:13

@Bliksem wat issie super knap zeg! Ik ben verliefd! :~ <3 <3

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:21

Weer een mooie dag vandaag! Op buitenrit is mijn dressuurtuiger van 1,80m uitgemaakt voor 'een schattige pony' door een klein meisje. :')
Dacht ik effe trots te zijn op mijn grote stoere knol.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:32

Voor fries... en dat op wedstrijd door een deelnemer ....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:39

Saaams schreef:
Kijk het paard van sinterklaas. -O-

Als ik voor elke keer dat iemand dat zegt 1,- zou krijgen, was ik nu rijk :').
Staan naast een camping. Een echte familiecamping met kinderen, dus je raad al hoe iedereen haar noemt :').

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:44

dikke ezel :+

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:45

Melvin..... de giraffe uit Madagascar -O-

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:49

ezel en muildier.....door haar kleur maar het is echt een pony een rasechte konik ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:58

ezel, muildier,Iior( die ezel van winny de poe).....door haar kleur maar het is echt een pony ;)
Afbeelding
maar wel net zo koppig en slim als een ezel

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:08

Solleke_Noah schreef:
Moeder en kind :j (ze stonden aan een populair wandelpad en hoeveel voorbijgangers dat gezegd hebben..)

(jonge ruin en shet-hengst :') )

[ Afbeelding ]

Diezelfde bonte wordt ook vaak uitgemaakt voor tinker.. Ook door paardenmensen. Niks tegen tinkers, maar buiten de vlekken is er toch niks tinker-achtigs aan?

[ Afbeelding ]

Dat is bij mij dus nét hetzelfde :+

Afbeelding