Tendance schreef:Ayasha schreef:Hier worden ze allemaal gezadeld in de weide. Dus gewoon paard roepen (ja echt, helaas komen ze niet zo spectaculair af gerent als Tornado van zorro maar ze komen wel.), borstel er over, zadel enz ligt klaar dus ze weten heus wat gaat volgen. Als laatste hoofdstel aan en dan gaan we rijden. Al die tijd staan ze zonder halster en hebben ze alle mogelijkheid om gebruik te maken van 1.5 hectare om uit mijn buurt te blijven. Toch komen ze wanneer ik ze roep. Geeft mij het idé dat ze het niet zo'n grote ramp vinden, dat werken. (en ik ga even vaak gewoon alleen voeren als dat ik rijd dus het is niet dat ze rijden linken aan voer krijgen.).
Maar toen hij twee maanden op weide stond omdat ik zelf uit lag, vond ie dat ook absoluut geen ramp. Zo lang hij zijn knuffel en aai maar kreeg was ie al lang blij.
Dus hoewel ze het, denk ik, niet erg vinden om te werken heb ik ook niet de illusie dat ze het zouden missen als het niet meer mocht.
Ik had ook nooit gedacht zo'n paard te treffen en al helemaal niet in een Fries, maar wel dus.....
Oh maar ik bedoelde niet dat ik jou niet geloof hoor Tendance.
Ik bedoelde gewoon dat MIJN paarden het waarschijnlijk geen ramp zou vinden ondanks dat ze niet het ide geven dat ze een hekel hebben aan werken. 
Eerlijk is eerlijk; ik denk wel dat paarden als jouw fries relatief zeldzaam zijn...
(dus een paard dat écht weg kwijnt als het niet mag werken.)
), borstel er over, zadel enz ligt klaar dus ze weten heus wat gaat volgen. Als laatste hoofdstel aan en dan gaan we rijden. Al die tijd staan ze zonder halster en hebben ze alle mogelijkheid om gebruik te maken van 1.5 hectare om uit mijn buurt te blijven. Toch komen ze wanneer ik ze roep. Geeft mij het idé dat ze het niet zo'n grote ramp vinden, dat werken. (en ik ga even vaak gewoon alleen voeren als dat ik rijd dus het is niet dat ze rijden linken aan voer krijgen.).