Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

overal weer anders.
.

. De volgende keer wanneer je hulp hebt, zou je mss kunnen proberen, terwijl iemand hem vast houdt, om een snoepje net voor het opstappen te geven, tijdens en wanneer je zelf in je zadel zit. En dan afbouwen tot enkel een snoepje geven wanneer je goed en wel in je zadel zit, je T-shirt goed zit ...
.
.Ook ik ben ooit geweest waar jij bent dus voel je niet alsof je het niet 'goed genoeg' doet want ik vind je echt een topper en ik zou zo nog 4 dravers naar je brengen 
. Ik gun jou ook meer zelfvertrouwen en ik denk dat Ducky jou daar echt gaat brengen, want eigenlijk ben je op dit moment denk ik iets te lief
.
.
. De derde keer toen ik gevallen was heb ik wel heel hard aan de teugels getrokken en hard naar hem geroepen dat hij heel snel normaal moet doen. Toen gooide hij zijn hoofd in de lucht en keek hij me aan alsof ik hem mishandeld had, maar vervolgens bleef hij weer niet stil staan. Een mevrouw heeft me toen geholpen door hem vast te houden en toen ben ik snel opgestegen. Het rijden ging overigens wel heel erg goed
.
Lukasje schreef:Ieder zijn mening en ervaring natuurlijk. Ik ben gewend van met erg sensibele paarden en pony's te werken en ik ben een 'koekjesmadam'. Eentje die om welke reden onzeker of nerveus is, ga ik niet op zijn donder geven, dat helpt geen zier. Mijn probleemgeval bij het opstijgen heb ik destijds met 3x een "koekjessessie" kunnen oplossen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe goed Duck opgeleid was toen hij bij TS kwam. Kon hij toen wel netjes stil staan en heeft hij ondertussen geen nare ervaring opgelopen, dan ben ik het er mee eens dat hij wel wil uittesten en is een standje geven mss eerder aan de orde.