vroeger minder geklaag over te groot voor je pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: vroeger minder geklaag over te groot voor je pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:03

Solica, als je het topic gevolgd hebt, dan zie je dat de meningen verschillend zijn. Ik vind dus je bewering van "behoorlijk egoïstisch" niet stroken met wat op dit moment in dit topic besproken wordt. Deze bokker is oprecht aan het zoeken en meerdere bokkers waaronder ik denken dat deze pony hier geen last van zal hebben. Met name Lusitano heeft een post geschreven met uitgebreide argumenten die ik volledig deel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:07

Ik vind het zelf niet zo schokkend, als het mijn pony was geweest had je er nog op mogen blijven rijden.

Wat ik veel schokkender vind is dat je 2010 "vroeger" noemt. Wmb was dat twee dagen geleden :')

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:39

pien_2010 schreef:
Solica, als je het topic gevolgd hebt, dan zie je dat de meningen verschillend zijn. Ik vind dus je bewering van "behoorlijk egoïstisch" niet stroken met wat op dit moment in dit topic besproken wordt. Deze bokker is oprecht aan het zoeken en meerdere bokkers waaronder ik denken dat deze pony hier geen last van zal hebben. Met name Lusitano heeft een post geschreven met uitgebreide argumenten die ik volledig deel.

Ik heb het niet persé tegen sat_nath he? Toch blijf ik bij mijn mening dat ik het egoïstisch vind dat als je te groot bent en je weet het je alsnog op de pony gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:33

Ik vind meneer E. Gal en zijn vriend soms ook 'te groot' voor hun paarden...Hoor je nooit iemand over. Zo zijn er nog meer voorbeelden :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:31

Solica schreef:
pien_2010 schreef:

Ik heb het niet persé tegen sat_nath he? Toch blijf ik bij mijn mening dat ik het egoïstisch vind dat als je te groot bent en je weet het je alsnog op de pony gaat :)

De vraag is juist wanneer ben je echt te groot, want dat vinden sommige mensen als snel terwijl er dan nog niks aan de hand is voor de pony in kwestie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:20

Sorry ik non niet meer toevoegen dus een tweede post:
Beter is het dan om te zeggen dat je niet erg om je pony denkt als je merkt/het zichtbaar is dat hij behoorlijk hinder van je ondervindt en toch blijft rijden. Dat geldt voor alle formaten pony en alle formaten ruiter...
Kun je ook doortrekken naar slecht rijden in het algemeen.

Vivixhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:28

Ik vind zelf dat als je te groot bent te groot bent.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:08

Vivixhorses schreef:

denk je dat iemand op zijn pony zou stappen als hij/zij weet dat ze te groot zijn.. Willens en wetens op een te klein rijdier stappen zijn (hoop ik toch) een zware minderheid..

mensen zien het echt gewoon zelf niet. meestal als ze samen met het dier zijn opgegroeid is het soms moeilijk om te merken dat je gewoon te groot geworden bent voor je rijdier.

dis 'je bent te groot als je jezelf te groot vind' is juist een verkeerde manier van er naar kijken in mijn ogen..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:14

Ik vind dat veel mensen hier eens aan hun Nederlands moeten gaan werken. "Ik ga hier haat op krijgen", serieus, wat is dat voor onzin.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:26

Ik vind de foto niet shocking..vind de extreme discussies met een 12-jarige een stuk meer bizar :=

@lusitana
Mooi verwoord stukje,prima uitleg!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:46

Ik vind het ook wel erg hardhandig tegen satnath, t is haar pony. Als zij hem zo wil behandelen is dat haar probleem, als die pony strak een ingezakte rug heeft mag zij zich toch schuldig voelen? Bovendien valt het voorlopig opzich nog wel mee... Maar ze is inderdaad te groot. we hebben al gehoord dat ze het niet wilt aannemen, dan is het haar probleem...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:50

Vivixhorses schreef:

Heb je de mongol derby wel gebolgd ?
Die zijn ook te groot voor die paarden maar niet te zwaar.