Paarden en relatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pfffaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:08

Lieveli

Dramaqueen. Waar slaat dat nou weer op? Ik heb 2jr lang alles voor mijn vriendin gedaan en haar alle ruimte gegeven en haar ondersteund zodat ze thuis kon komen in een warm huis en een bord eten zodat ze zo door kon naar haar grote liefde. Pfff... en nu klaag ik ff (misschien niet op de goeie plek) en jij noemt dat dramaqueen. Hahahaha... jij hebt in dit leven nog geen rake klappen gehad of wel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:09

Pfffaard schreef:
Lieveli

Dramaqueen. Waar slaat dat nou weer op? Ik heb 2jr lang alles voor mijn vriendin gedaan en haar alle ruimte gegeven en haar ondersteund zodat ze thuis kon komen in een warm huis en een bord eten zodat ze zo door kon naar haar grote liefde. Pfff... en nu klaag ik ff (misschien niet op de goeie plek) en jij noemt dat dramaqueen. Hahahaha... jij hebt in dit leven nog geen rake klappen gehad of wel?

Act your age not your shoesize.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:09

Als dit één van je eerste posten is op een paardenforum, dan komt het wel erg over als een dramapost. Wij kennen je geschiedenis niet hè ;). Dit is het enige wat we van je zien.

Urbanus

Re: Paarden en relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:10

Zo gaan klagen en alle paardenvrouwen over één kam scheren vind ik echt heel triest ja. En dan ben je 36. Geef jezelf maar een applausje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:11

Pfffaard schreef:
Lieveli

Ik snap wel waarom ze het uitgemaakt heeft, en denk niet dat dat alleen is omdat je haar hobby niet accepteerde :')
Je bent inderdaad een drama queen, ik heb al 5 jaar een relatie met iemand die zelf opgegroeid is tussen de paarden en er nu helemaal niks meer mee heeft en ook niks meer mee wil hebben maar als ik naar mijn bijrijdpaardje wil zegt ie gewoon veel plezier, als we eens in de buurt zijn rijden we er ook even langs en loopt ie gewoon mee, als ik foto's van mij en het paardje wil kan ik hem gewoon vragen. Verder heb ik nog nooit van iemand gehoord of gelezen dat je in een relatie dezelfde hobby's mag hebben. Als jij houd van modelvliegtuigjes en daar lekker mee op pad wil elke dag van de week dat de wind goed staat had zij dan ook zo over jou gepraat denk je? Ik denk het niet ;)
Ik weet niet helemaal waar jij hebt in dit leven nog geen rake klappen gehad op slaat maar denk dat je zulke woorden beter even snel terug kan nemen -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:12

Nah ik ben wel een zondagskind, ik snap het wel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:13

Pfffaard schreef:
Lieveli

Ja maar jij deed dat toch vrijwillig? Je werd toch iet gedwongen voor haar te koken?
Een keer koken is toch geen trouwritueel voor het leven?

Dan had ik duizenden echtgenoten gehad! :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:13

lieveli schreef:
Pfffaard schreef:
Palmera; ik kom hier ook wel overheen, maar ik wilde mijn leven met iemand delen, zo werkt een relatie. Maar mijn paardenvrouw wil helemaal niks delen, die wil alleen haar paard.

Nou en terecht, als jij thuis op de bank net zo'n dramaqueen bent als hier op het forum prefereer ik nog een kreupele shetlander boven jouw gezelschap.

:D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:25

Pfffaard schreef:
Ow... en ik ben niet de ex van TS. Ik weet niet wie dat zijn! Ik kwam hier op zoek naar een manier om mijn relatie te redden door te zoeken naar manieren waarop ik haar en mezelf kan geven wat we nodig hebben. Maar heel duidelijk.. jullie hebben helemaal geen partners nodig, tenzij ze braaf en volgzaam doen wat jullie willen.. net zoals jullie paarden. Oftewel.. bedankt voor dit forum en jullie haatdragende reacties op mijn stukje kritiek de balans die vrouwen hanteren tussen paarden en relaties/partners.. trouw fijn met je paard en misbruik de liefde van jullie partners niet. Beeld je maar eens in dat jullie paarden niks van jullie willen weten en jullie verwaarlozen. Een paard dat je koud behandeld en die alleen maar leuk wil doen met andere ruiters en die alleen tijd wil maken voor ritjes met anderen.. Kijken hoe snel jullie een ander paard nemen. Bah. Jullie gebruiken mensen zoals jullie je paarden gebruiken zolang ze maar doen wat jullie willen.

Weet je, het kan wel. Inmiddels ben ik toch al weer een paar jaar getrouwd, vier paarden, wekelijks wedstrijd en nee, mijn man is niet verwaarloost. :+ Die heeft nl ook zijn eigen leven, gaat lekker met de quad rijden of met zijn oldtimer.. En 's avonds kruipen we samen een uurtje op de bank, soms een hele avond, het hangt er maar net vanaf waar we zin in hebben. :)

Het zou kunnen, maar dat is maar een ide he, dat je wat lachende reacties krijgt omwille van hoe je het formuleert. :) en heel misschien, zou dat ook wel eens je relatie meer in de weg kunnen staan dan de paarden. :)
Want zoals veel paardrijdende vrouwen bewijzen kan een relatie met een ruiter, zelfs met een competitieve ruiter, helemaal prima.... Maar als je in je relatie communiceert zoals je hier doet, dan kan ik me voorstellen dat je vriendin liever op buitenrit gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:28

Pfffaard schreef:
Oftewel... aan de dames op dit forum.. besef je goed wat je een partner aandoet als je hier zo grappig kan zeggen dat hij onmiddellijk op straat staat als je moet kiezen tussen je paard en je partner. Stel je voor dat je partner zo over jou praat. Persoonlijk. Ik ben gek op auto's en ik heb er één die duur is en tijd kost.. ik ben zo blij met die auto en het geeft me zo'n vrij en goed gevoel als er in rijd.. maar als ik moet kiezen tussen mijn partner en mijn auto... daar ben ik in 1 seconde over uit.. dag auto, hallo partner.

Dat is waar het misgaat. In een goede relatie hoef je niet te kiezen van de ander. Dat kan je gewoonweg niet van iemand vragen. Een partner die mij wil laten kiezen tussen het paard en hem? Die trekt altijd aan het kortste eind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:31

Dat is zo'n misverstand vaak he, net als resistance kies ik niet mijn paard boven mijn partner. Ik kies er wel voor om iemand die me zonder blikken of blozen voor een dergelijke keuze die me zo'n pijn doet zet, niet meer te vertrouwen en/of in mijn leven te willen. :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:33

Ik heb een partner gekozen die net zo gek met dieren is als dat ikzelf ben...was een voorwaarde en ook de eerste date mijn vraag...wij zien ook samen de leuke gekke dingen van onze dieren en genieten daar samen van....

Ik zou niet een relatie kunnen hebben met een dierenhater of iemand die niks met dieren heeft...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:47

Pfffaard schreef:
Ik steunde mijn vriendin en ik ben blij dat ze in haar paard zo'n fijne hobby vindt. Ik gaf haar alle tijd en ruimte om die hobby te beleven, maar ik kwam volledig op een zijspoor te staan. Nu beginnen de damea hier mij al direct in hokjes te zetten en weg te joelen... heeel volwassen! Ik ben geen bezitterige mishandelende tiran.. wat zegt het over de vrouwen die dit meteen beginnen te roepen??? Ik had een relatie waar ik volledig voor wilde gaan, maar ik besta helemaal niet naast dat paard. Alles voor en na het paard is een nutteloze onderbreking tot ze weer naar haar paard kan. Lekker normaal. Ze houdt meer van haar paard dan van mij. En nee.. mijn ex zit niet op dit forum. Ik probeerde te begrijpen wat ik nog kan doen om de relatie te redden, tegen beter weten in ging ik hier op zoek naar tips. Bedankt voor het inzicht dat de liefde met een paardenvrouw maar 1 kant op gaat. Aan alle hatende vrouwen die op mij reageren... jullie kennen mij niet, maar oordelen wel.. wat zegt dat?

Een dag heeft 24 uur, ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die bij paard in de stal sliep :+ ...inderdaad kost de verzorging tijd...doen wij samen, vinden wij leuk...maar ondanks 2 paarden en 2 honden heb ik nog zoveel tijd over dat verwaarlozing erg moeilijk wordt..of misschien als iemand als hij thuis is 100% aandacht en verzorging wil en als daar wat van af gaat naar een dier meteen zich gepasseerd voelt.
Deze jaloezie snap ik nooit zo..zo zijn er zat mannen jaloers op de aandacht die de hond thuis krijgt...ook zo ziek.

Ik denk als je als partner gezellig genoeg bent en ook geniet van even alleen kunnen zijn, is er toch geen verwaarlozing? Ook al gebruik je je partner als gratis huishoudster, dan nog kun je gezelligheid bieden als man...maar zie te veel afhankelijke en bezitterige manwezens om mij heen...en dan snap ik zo een post wel..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:47

Taj, ik kan me best voorstellen dat iemand het niet ziet zitten om direct (ik neem aan dat TS en vriend gezien de leeftijden nog geen wild, woest leven met verschillende relaties en samenwoondingen hebben gehad) te beginnen met een paard aan huis. Het is niet te vergelijken met een andere hobby: je kunt nog zo gek zijn van je motor of graag gaan bowlen (ik noem ook maar iets ;-) maar die motor of die bowlingschoenen zijn niet afhankelijk van jou. Een paard heeft zonder uitzondering elke dag zorg nodig. En naast de normale zorg breken ze uit, worden ze ziek, slopen de omheining, verliezen ijzers op het moment dat jij net op wedstrijd wil gaan, gaan uit hun panty van de hond van de buren en ga zo maar door. Ik vind het altijd een levenswijze en niet zozeer een hobby. Volgens mij vindt mijn man het ook helemaal niet erg dat we van 6 eigen paarden op eigen stal in de loop der jaren naar 1 bijrijpaard zijn gegaan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:48

Tuurlijk zit pfaaaard hier helemaal in het verkeerde topic en bij de verkeerde vrouwen :D , maar heel eerlijk...ik zou met de echte paardenliefhebbers het ook geen dag volhouden en kan altijd wel begrijpen dat mannen liever geen 'echt' paardenmeisje willen.

En dat zeg ik als paardenmeisje. :+

Dus ik kan mij best voorstellen dat dit ontzettend frustrerend kan zijn als je partner anders erin staat dan jij. Ik zou het geen dag volhouden met iemand die alleen maar paard, paard kan denken. Voor mij is er meer in het leven, ondanks mijn enorme liefde voor mijn beestjes. Toch wat anders dan van auto's houden.

Neemt niet weg dat dit topic en de wat generaliserende manier waarop hij praat niet handig is. Zeker niet op een forum als dit. :D
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 01-05-17 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:49

Chevax, het kost bergen geld en die fiets snap ik....dat is wel eens een onderwerp van gesprek....stel ik had geen paarden, dan konden we ditte en datte....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:51

gekvanfleur schreef:
Tuurlijk zit pfaaaard hier helemaal in het verkeerde topic en bij de verkeerde vrouwen :D , maar heel eerlijk...ik zou met de echte paardenliefhebbers het ook geen dag volhouden en kan altijd wel begrijpen dat mannen liever geen 'echt' paardenmeisje willen.

Dus ik kan mij best voorstellen dat dit ontzettend frustrerend kan zijn als je partner anders erin staat dan jij. Ik zou het geen dag volhouden met iemand die alleen maar paard, paard kan denken. Voor mij is er meer in het leven, ondanks mijn enorme liefde voor mijn beestjes. Toch wat anders dan van auto's houden.

Neemt niet weg dat dit topic en de wat generaliserende manier waarop hij praat niet handig is. Zeker niet op een forum als dit. :D

Op die manier generaliseren is nooit handig, op geen enkel gebied en in geen enkele situatie. :) Daar is nog nooit wat goeds van gekomen.
Ben jij geen echte paardenliefhebber dan? :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:58

Ayasha schreef:
gekvanfleur schreef:

Op die manier generaliseren is nooit handig, op geen enkel gebied en in geen enkele situatie. :) Daar is nog nooit wat goeds van gekomen.
Ben jij geen echte paardenliefhebber dan? :+

Ben ik met je eens hoor! Het is onnodig op basis van 1 relatie alle mensen met paarden in een hoek te stoppen als zijnde ongeschikt. Maar ergens vons ik het ook wel grappig want ik schrik wel van sommige reacties in zo'n topic. Dan lijken relaties inderdaad heel vreemd bij paardenmensen.

:D ik ben een echt paardenmeisje hoor. Maar ik heb wel voorkeur voor mensen die meerdere dingen leuk vinden, brede interesse zeg maar. En ik ken hier ook wel de echte paardenmeisjes die geen vrienden hebben buiten wat paardenvriendinnen om dan en alles in hun leven is paard. Er is niets mis mee, want ieder is vrij om te leven zoals diegene wil, maar ik zou daar echt niets mee kunnen dus snap dat je als vent je doodschrikt als je zoiemand ontmoet.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:58

maava schreef:
Met een paard op een pension/manege/bij een ander kan je nog steeds dezelfde band hebben als dat die thuis staat.

Mijn paard vond mij toen ik hem aan huis had, veel leuker. Ik kwam eten brengen, daarna de stallen doen, weipaaltjes maken etc. En kwam naast een fulltime baan en studie nauwelijks aan rijden toe. Voor hem was het een heerlijke vakantie ;)

(lees: hij werd vervelend omdat hij zo weinig deed en ik hem minder aandacht kon geven omdat er zo veel bij kwam kijken. (stonden nog 4 andere thuis).

Denk dat de band nu beter is. Kan nu echt tijd maken voor hem en ga ook echt voor hem. Voer hem elke dag muesli (op stal brok van staleigenaar, krijgt ie gewoon daar wat minder), dus mjah... Op het geen stress en alles zelf moeten regelen of doen na, mis ik niets. Kan nog steeds in zijn wei gaan liggen, super stal, dus ook hoe ik het zou doen. En anders overleg...

Ik heb juist een partner die hem graag aan huis wil en nog op die roze wolk zit... Ruilen helaas geen optie ;)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:05

Pfffaard, je verhaal heeft waarschijnlijk weinig te maken met dat je ex een paardenvrouw is maar alles met een relatie waarin slecht gecommuniceerd werd. In alles is een evenwicht te vinden als je rekening met elkaar wil houden.

Als je ex dit niet voldoende gedaan heeft dan zegt dat meer over haar als persoon dan over haar hobby. En mogelijk ook wat over jullie relatie die duidelijk niet goed functioneerde en daar waren jullie beiden bij.

Laat het los en ga op zoek naar een fijne partner, ongeacht haar hobby! :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:10

Pfffaard schreef:
Lieveli

En was dat anders geweest als je vriendin in plaats van paardrijden, met dezelfde inzet een andere sport had gedaan? Was ze (sub)top tennisster geweest en jij had daarvoor diezelfde inzet en ondersteuning getoond, denk je niet dat je dat op den duur dan ook was gaan tegenstaan? Maw, zit jouw probleem niet ergens anders dan bij het fenomeen paard maar bij het feit dat je vriendin 'iets' in haar leven heeft waar ze voor gaat?

In mijn ervaring (en om even te relativeren, je vriendin rijdt 1 paard, ik rijd er 6....) heb ik de beste klik met mensen met een passie. (top)Sporters, mensen die vol voor een eigen bedrijf gaan, een baan hebben die 80 uur per week vraagt....ik vind het fantastisch en met dat type mannen heb ik ook nooit problemen met betrekking tot mijn paarden. Echter het type dat graag huisje, boompje, beestje wil, waarde hecht aan samen eten in de avond, samen op de bank, samen naar verjaardagen, dat bijna alles wil delen...dat komt inderdaad niet goed. Maar eerlijk waar, als ik de paardensport vaarwel zou zeggen weet ik zeker dat daar iets anders voor in de plaats zou komen. Dan zou ik iets anders vinden waar ik me in zou storten en waar ik vol voor zou gaan. Zo zit ik gewoon in elkaar en dat klikt niet met iemand die een relatie wil volgens het meer standaard geaccepteerde plaatje. Ik hecht gewoon aan andere dingen waarde. Gelukkig zijn er ook mannen die er op die manier in staan. Andersom zijn er volgens mij meer dan genoeg vrouwen die juist jouw type zoeken....Dat zijn heus niet allemaal vrouwen zonder paard maar er zijn echt meer dan genoeg mensen met (al dan niet eigen) paardenhobby die daar op een andere, minder intensieve manier mee bezig zijn en meer dan genoeg ruimte hebben voor de dingen die jij verwacht in een relatie. En nog veel meer van die mensen zullen inderdaad een andere hobby/sport hebben dus keus genoeg zou ik zeggen. Je probleem is niet de paardenhobby, je probleem is dat jullie compleet verschillend in het leven staan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:11

Pfffaard schreef:
Oftewel... aan de dames op dit forum.. besef je goed wat je een partner aandoet als je hier zo grappig kan zeggen dat hij onmiddellijk op straat staat als je moet kiezen tussen je paard en je partner. Stel je voor dat je partner zo over jou praat. Persoonlijk. Ik ben gek op auto's en ik heb er één die duur is en tijd kost.. ik ben zo blij met die auto en het geeft me zo'n vrij en goed gevoel als er in rijd.. maar als ik moet kiezen tussen mijn partner en mijn auto... daar ben ik in 1 seconde over uit.. dag auto, hallo partner.

Maar daar zeg je het, als je moet kiezen tussen partner en je auto. Door wie? Door externe factoren? (geldgebrek bv?)

Ik ben een typisch meisje die alles regelt rondom mijn paarden en hond, want die staan ook op een doe het zelf stal, en als ik niet ga worden ze niet uitgemest en krijgen ze geen vreten.
Mijn vriend wist voor we samen waren dat ik een paard had (en ondertussen zijn er 2 bijgekomen). Ik had dan ook duidelijk gezegd dat mijn paard voor alles gaat en ik niet van plan was om die op te geven. Hij wist waar hij aan begon.
En ik ben dan ook standvastig, als HIJ ooit afkomt met de eis dat ik moet kiezen tussen hem en de paarden, wijs ik hem een enkeltje richting de voordeur. Het getuigt van weinig respect als hij EIST dat ik mijn leven opgeef. Hij heeft zijn auto's, dat vraag ik ook niet van hem om op te geven en de dagen dat hij ernaartoe moet (minstens een avond per week, en minstens een volledig weekend per twee maanden) zorg ik dan ook dat ik thuis ben voor de hond.
Daarentegen probeer ik de paarden zoveel mogelijk te doen in tijden dat hij ook weg is / gaan werken is, en houden we de zondagnamiddag altijd samen als quality time. En als ik ooit moet kiezen tussen mijn relatie/gezin en de paarden door externe factoren (bv geen geld meer), dan is het logisch dat ik kies voor het gezin, maar daarvoor ga ik eerst erg diep gaan voor dat dat zo ver komt.
Dus niet iedereen over dezelfde kam scheren ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:32

Wat hilarisch dit. :')
Hier een pony én een vent en weet je wat? In het weekend ga ik soms 2 dagen niet!
Dan bestaan er verzorgmensen, die óók voor mijn pony kunnen zorgen en dat zelfs leuk vinden. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:36

moonfish13 schreef:
Wat hilarisch dit. :')
Hier een pony én een vent en weet je wat? In het weekend ga ik soms 2 dagen niet!
Dan bestaan er verzorgmensen, die óók voor mijn pony kunnen zorgen en dat zelfs leuk vinden. :+

ik doe het beter, ik neem hém mee voor klusjes :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:37

Voor veel vrouwen is een paard zoiets als een kind. Die is van je afhankelijk en kun je niet zomaar wegdoen.Een partner moet daar wel begrip voor hebben.Het leukste is als hij ook eens gezellig meegaat naar het paard.