Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:42

puppy1128 schreef:
IsabelHx schreef:
Dat paarden niet kunnen praten.
Het zou zo heerlijk zijn als ze me toch eens kon vertellen wat er in haar hoofd omgaat als ze ineens helemaal hyperdepieper is.

Tot je de hele tijd dingen hoort zoals.. 'eten? Heb jij eten? Geef mij eten! Ik heb honger.. Ik heb nog geen eten gehad. Ohh zei je eten? Ik wil eten!' en ga zo maar door. :')

Hahaha, de hele dag "mine mine mine mine" in de wei voor elk lekker plukje

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:24

puppy1128 schreef:
IsabelHx schreef:
Dat paarden niet kunnen praten.
Het zou zo heerlijk zijn als ze me toch eens kon vertellen wat er in haar hoofd omgaat als ze ineens helemaal hyperdepieper is.

Tot je de hele tijd dingen hoort zoals.. 'eten? Heb jij eten? Geef mij eten! Ik heb honger.. Ik heb nog geen eten gehad. Ohh zei je eten? Ik wil eten!' en ga zo maar door. :')

Ik ben bang dat die van mij niet zo spraakzaam zou zijn. "Vulluhhh", veel meer dan dat is ook niet handig met je voerbak in je mond.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:03

Wat ik nou écht irritant vind zijn mensen die hun mening als de waarheid zien en iedereen er hoe dan ook van moeten overtuigen dat ze gelijk hebben. Een discussie voeren oke, maar laat iedereen in zijn waarde en dring je mening niet op.

En wat ik hier voorbij zag komen over glitters, lak en setjes enzo: het boeit mijn paard niet of mijn frontriem glitters heeft of niet en of mijn rijbroek en dekje matchen of niet. Dat moet iedereen zelf weten, ik vind het alleen wel te gek worden als mensen alleen maar springschoenen gebruiken omdát deze lak en glitters hebben terwijl het paard ze niet nodig heeft.

Ohja en dat ieder paard alleen nog maar dekenloos, bitloos en boomloos door het leven mag gaan want anders is het dierenmishandeling.
En hij moet 24/7 op de wei (anders is het dierenmishandeling), ook al zegt de dierenarts dat ie bijv. boxrust moet. Wantja, wat weet de dierenarts er nou van.

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:18

Citaat:
Mag ik nog eentje toevoegen?

De irritante 10 jarige penny's die het beter weten want dat hebben ze op internet gelezen... :') of "onze manege doet het zo dus zo moet het ook"

hellemaal mee eens, penny meisjes zijn zwaar irritant.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:25

Ik word moe van mensen die hun eigen ego belangrijker vinden dan het welzijn van hun paard, mensen die in alles extreem zijn.... en eigenlijk de meeste 'paardenmensen' :')

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:04

Ik wil nog wel even nuanceren: mensen die hun paard op 21 jarige leeftijd nog willen verkopen: wanneer ze het dier afdanken omdat het niet meer kan , wat het kon...of omdat ze de confrontatie met het inslapen niet aan willen... Zwangerschappen... Geldprobleem of gezondheidsredenen ..... Zijn natuurlijk weer andere zaken...

Eigen ego belangrijker dan welzijn paard: Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen.

Elsemiek98

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:15

Ik wordt moe van de dressuur jurys
Ik heb een eventing pony geen dressuur pony.
Gisteravond een heerlijk ontspannen proefje gereden. koppie mooi laag en aan de teugel. zet geen stap verkeerd. en dat wordt tegenwoordig beloond met 161 en 174,5
Al jaren aan het trainen voor een mooi proefje krijgen ze een mooi proefje zijn ze nog niet te vreden.
Wat willen de jurys tegenwoordig nog zien?
Alleen dressuur ponys die in de krul worden getrokken?

esmee_xfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:40

ik word moe van mensen die achter je rug zeggen dat (in mijn situatie) ik het paard in de mond trek en dat ze daarom omhoog komt... het was zo dat het paard ergens niet langs durfde dus ik gaf been en deed mijn hand naar voren maar madam wilde er niet langs dus gaat omhoog waarbij ik ook geen moment aan de teugels heb getrokken..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:39

- Dat alles een vermogen kost
- De ik mentaliteit van de mensen wat betreft delen bak/geduld hebben voor elkaar etc...
- t geroddel
- onbeperkt ruwvoer vaak geen optie is
- T normaal is dat een paard t grootste gedeelte van de dag binnen staat, vooral met regen of in winter.
- Dat mensen een zwart paard verkopen (wat duidelijk een zwartbruin paard is) voor mij is zwart echt zwart en zal t in een genetische test ook zwart zijn.
- Dat iedereen T altijd beter weet of denkt te kunnen.
- De arrogantie

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:52

Dat mensen zich ergeren aan de verkoop van een oud paard. :+

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:06

Mayca schreef:

Waarom zou je je daar aan ergeren??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:11

pol1 schreef:
Mayca schreef:

Waarom zou je je daar aan ergeren??

Omdat een eigenaar nog altijd zelf mag beslissen of ie zijn paard wel/niet aan houdt, ongeacht de leeftijd van het dier. Zou niet mijn keuze zijn om een oud paard te verkopen, maar een ander moet zich daar ook niet aan ergeren als iemand dat wel doet.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:18

De dierenarts is niet eens zo heel duur vergeleken met de dokter of tandarts voor mensen, maar de middeltjes. Vorige week de rekening gekregen, mini potje zalf en pompje met vitamine E, €85 per stuk :roll:

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:37

Dat hier in belgie alles mét papier op voorhand al geweldig is. mijn paarden zijn zeeeer minderwaardig zonder...
Gelukkig paarden aan huis want zelfs nu weten mensen het beter voor je eigen dieren maar op stal werd ik met de nek bekeken als niet dressuurmatig maar freestyle ' hocus pocus wat in hun ogen nergens op sloeg gedoe'..
Het ' ik trek mijn glimmende paardje uit stal maar mijn nagels mogen niet afbreken, anders vergaat de wereld' gedoe, als paardje zandkorreltje op zijn lijf heeft, owjee'
Nooit mensen in hun waarde laten, ruzie, achterklap, jaloezie, stelen op stallen
Het ' ik leen dit even van je ' en nooit de spullen terugzien, en zelfs vaak de persoon niet meer...ging je riek van 45 euro, je zweetmes of wat ook weer...
Paarden die 23 uur van de dag niks te kauwen hebben op stallen en bijbehorend volk wat zo'n hooibuik ' afschuwelijk' vindt.
Mensen die elke keer dingen verzinnen om niet naar hun paard te ' moeten ' maar er wel prat op gaan een paard te bezitten _-:(
Volk wat met ouderwetse handelaarsstokken rond en met hun paarden lopen en niet 'bang zijn' dit te gebruiken
En hier op bokt bij volslagen normale vragen mensen alles uit het verband weten te rukken en altijd negatief weten te beladen zo'n topic
Etc etc.
Kortom, ik word van zoveel moe op mijn 41ste... Chronisch ziek en dan mensen die maar niet begrijpen en maar blijven vragen waarom je je paarden hebt/houdt, etc etc.
Er is zoveel om moe van te worden en daarom jammer genoeg niet meer naar een club/ manege etc. Jammer van de contacten en gezelligheid die er ook kan zijn maar het drama mis ik niet. Zoals gezegd, dan komt er wel weer wat van de buren met paarden of wat :+ . Waar mensen zijn is er wel gerommel of gedoe. Laat mensen in hun waarde en kijk eerst naar jezelf pfft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:38

Te strak aangesnoerde neusriemen en eigenaren die zich dan afvragen waarom hun paard zo ongevoelig in de mond is...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:48

Bemoeizucht. Leven en laten leven mensen, laat het los, ga plezier hebben me je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 00:03

Mensen die zeuren over dat de dierenarts zo duur is... ga dan zelf een ongelofelijk zware studie van 12000 euro in totaal doen? :) Men schijnt moeilijk te begrijpen dat het inkopen van medicatie en geneeskundige apparatuur de arts zelf ook geld kost en deze kosten dus op een bepaalde manier terug moeten worden verdiend zodat hij er zelf ook nog wat aan overhoudt...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 06:40

Mensen die "liefdevolle" kiekjes plaatsen op fb van hun trouwe viervoeters met teksten die waar zelfs t gemiddelde pennymeisje niet op komt maar in werkelijkheid deze mensen hooguit 2x per wk op stal zijn te vinden..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:19

Oh wat een negatief topic en vooral naar andere paardenmensen toe :=

Waar ik wel eens moe van word? Soms de zorgen. Die kunnen soms teveel zijn als ze ziek, zwak en misselijk zijn. Gaan de longen eindelijk beter, krijgt ze een dik warm been door een wondje & schiefel. Gaat dat beter hebben haar longen het weer wat zwaarder. Heeft ze een exceem uitslag precies bij haar singel. Of een verschrikkelijk nare brandwond op haar neus door een of andere plant. Of dan gaat mijn paardje goed en deel ik de enorme zorgen van een vriendinnetje met haar paard... En zo gaan we soms van het een in het ander, en dan is het soms wel lastig de buikpijn en zorgen niet te laten overheersen. Daar word ik soms wel eens moe van. Ook wel eens fijn weer zorgeloos lange tijd te kunnen genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:25

Waar ik moe van word is de bit-/boom-/ijzerloos politie. Prima dat jij zo rijdt, maar dan hoef je het niet aan iedereen op te dringen. :roll:

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:26

Mensen die kosten wat het kost een paard in leven willen houden als het paard eigenlijk niet meer kan. Door hem dagelijks vol te stampen met pijnstillers en allerlei middeltjes tegen de pijn. Omwille van hunzelf datze het paard niet kunnen missen. Niet zo egoistisch mensen. :(

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:47

Tancreda4 schreef:
Waar ik wel eens moe van word? Soms de zorgen. Die kunnen soms teveel zijn als ze ziek, zwak en misselijk zijn. Gaan de longen eindelijk beter, krijgt ze een dik warm been door een wondje & schiefel. Gaat dat beter hebben haar longen het weer wat zwaarder. Heeft ze een exceem uitslag precies bij haar singel. Of een verschrikkelijk nare brandwond op haar neus door een of andere plant. Of dan gaat mijn paardje goed en deel ik de enorme zorgen van een vriendinnetje met haar paard... En zo gaan we soms van het een in het ander, en dan is het soms wel lastig de buikpijn en zorgen niet te laten overheersen. Daar word ik soms wel eens moe van. Ook wel eens fijn weer zorgeloos lange tijd te kunnen genieten :)

Oh dit heb ik nou net zo! Fijn te lezen dat ik daarin niet alleen ben....

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:59

Wat ik erg jammer en storend vind is dat mensen vergeten dat een paard een DIER is. En dit gaat echt twee kanten op vind ik.
Ze vinden het hartstikke zielig dat een paard een kwartiertje in de regen staat (en hij moet dan direct naar binnen of een veel te dikke deken op).. maar tegelijkertijd snoeren ze die neusriem hard aan, en de sperriem zo strak dat er amper 1 vinger tussen kan...

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:16

Resistance schreef:
Mensen die zeuren over dat de dierenarts zo duur is... ga dan zelf een ongelofelijk zware studie van 12000 euro in totaal doen? :) Men schijnt moeilijk te begrijpen dat het inkopen van medicatie en geneeskundige apparatuur de arts zelf ook geld kost en deze kosten dus op een bepaalde manier terug moeten worden verdiend zodat hij er zelf ook nog wat aan overhoudt...

Dit inderdaad.

Of dat er mensen zijn die een verhaal ophangen over een stalgenoot/vriendin/kennis/etc. is die iets met het paard doet waar ze vraagtekens bij zetten, maar daarbij moet dan ook (overigens vaak compleet irrelevant) worden vermeld dat diezelfde persoon ook altijd het liefst roll-kur rijdt, trapt met sporen en heel hard mept met de zweep. Dan vraag ik me af of je niet gewoon wil horen van anderen wat een verschrikkelijk persoon dit is.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:34

Mirjam1202 schreef:
Wat ik erg jammer en storend vind is dat mensen vergeten dat een paard een DIER is. En dit gaat echt twee kanten op vind ik.
Ze vinden het hartstikke zielig dat een paard een kwartiertje in de regen staat (en hij moet dan direct naar binnen of een veel te dikke deken op).. maar tegelijkertijd snoeren ze die neusriem hard aan, en de sperriem zo strak dat er amper 1 vinger tussen kan...

mijn paard wilt niet lang buiten. mijn paard wilt niet met andere samen. mijn paard wilt niet.... (vul maar een basis behoefte van een paard in)

vervolgens erop kruipen en verwachten dat het ene fiets ofeen auto is.. ik snap er ook niks van