Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Furrow schreef:Ik ben ook benieuwd of een 1 malig gebeurtenis echt zo een grote gevolgen heeft.
Hopelijk komen jullie eruit, echt raar dat de ouders zo aanvallend zijn
Annelien92 schreef:Ik moet toch ook even inspringen.
Hele nare situatie, vooral voor jou en je paardje. Ik zou je graag willen helpen. Ik werk bij een verzekering en beoordeel o.a. de verhaalzaken. Helaas, moet ik je wel vertellen dat bij verhaalzaken m.b.t. dieren jij altijd de eindverantwoordelijke bent. Met toestemming of zonder.
Om de situatie even te schetsen uit iets wat ik zelf heb meegemaakt en op een heel ander gebied, maar hetzelfde idee. Ik rijd in mijn auto en zie enkele meters voor mij een fietser. Alles gaat goed, tot de fietser besluit zijn stuur op het laatste moment om te gooien en zichzelf op mijn motorkap parkeert. Is dit mijn schuld? Nee. Wie kan betalen? Ik.
Dit is natuurlijk een hele andere situatie dan waar jij je nu in bevindt, maar het idee is helaas het zelfde. Eigenaren van dieren zijn altijd eindverantwoordelijk. Ook wanneer je bijvoorbeeld met je hond loopt, iemand schopt je hond en hij bijt terug.
Het enige voordeel bij jou op dit moment is dat het iemand onder de 18 is geweest. Dan kan moeder zeggen dat je het eigen risico moet betalen, maar mensen onder de 18 zijn zowel vrijgesteld van het eigen risico als van de maandelijkse premie die zij moeten betalen. Die kosten die op eventueel op jou verhaald kunnen worden zullen dus gedekt worden door jou eigen verzekering. Tenminste, dat is wat ik in het dagelijkse praktijk zie.
Wat betreft de kosten van je paard weet ik niet. Ik werk voor een zorgverzekering dus daarmee kan ik je helpen en advies geven. Je rechtsbijstandverzekering inzetten kan nooit kwaad.
Mariett schreef:Je hebt in ieder geval één meisje een wijze les geleerdAls je eerlijk bent en oprecht berouw toont, en nadenkt bij je acties, dan kan er zelfs iets heel moois uit komen!
En dat andere meisje moet nu even op de blaren zitten, gebroken been en een vriendinnetje en geclaimde verzorgpony armer
Ik heb er goed vertrouwen in dat het nog goed komt, je hebt de ouders van het tweede meisje aan jouw kant. Ik weet alleen helaas niet hoe het allemaal in België werkt. Wel lijkt het me logisch dat je gewoon in je gelijk staat als het diertje gewoon op jouw grond was. Jeetje mina, hoe verzin je het, op andermans jonge, kleine paardje gaan zitten zonder toestemming en dan nog een grote mond hebben ook.
_Dominique schreef:Man man man, dat er zulke kinderen en zulke ouders bestaan zeg, gadverdamme..