dat komt omdat ik en Akkie een beetje moeite hebben met de dressuur momenteel.. we zijn op een punt gekomen dat hij zijn bovenlijn echt los moet gaan laten, totale. ontspanning moet aanbieden, omdat hij echt moet gaan verzamelen, zitten op zijn billen en wachten op mij. en daarbij natuurlijk op eigen benen lopen.
ik heb mijn rijpaarden altijd ontspannen laag en rond gereden. Akkie is ook altijd zo gereden, dus momenteel worden wij behoorlijk uit onze comfort zone getrokken.
eerlijk is eerlijk, hij doet echt zijn stinkende best! ik voel het niet altijd en dan krijgt hij dus ook zijn beloning niet en dan word hij wat gefrustreerd omdat hij het njet meer snapt en ik omdat ik het gevoel heb dat het niet goed gaat.. lekker cirkeltje niet?

maargoed we lessen wat extra en ik merk dat ik ook wegvlucht het bos in met als. (goed) excuus "nu kan het nog!" (ons bos word met nat weer heel modderig) en "eind oktober 20km ride & bike! dus moet oefenen"

Nou dat oefenen, dat zit wel goed!

maar na die ride en run ga ik mezelf een schop onder mijn reet geven en regelmaat en ritme in de dressuur training brengen, dat is te eerlijk hebben we het onder de knie en kunnen we ook in de bak weer genieten en ontspannen!

*Moeiiiilijk* *Uitstellll*

deze was voor onze laatste les op een vroege koude ochtend