Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:40

Seltje schreef:
Weet je met wat voor type sporen ze reed? Wieltjes, scherp, afgerond, met of zonder beschermende rubber,...

Ik zou zo brutaal zijn om op stal met sporen te gaan rondlopen rond mijn voeten, wel een totaal ander model van sporen en uiteraard aankoopbewijs goed bijhouden. Als er dan iemand iets over vraagt kan je zeggen? Mw heeft toch wieltjessporen, ik heb helemaal geen wieltjes,wel deze mooie afgeronde die ik in ruitersportzaak X heb gekocht. Zo toon je dat je niet te 'arm' bent om gewoon zelf sporen te kopen.

Denk niet dat de eigenaar van het paard het zou waarderen als TS zich nu zou zou gaan gedragen.
Vraag me af wat je daarmee denkt te bereiken. Ik zou niet zo graag zo'n brutale bijrijder hebben.
Juist omdat ze kalm en beleeft blijft is het voor de eigenaar makkelijker om voor haar op te komen. Als ze zich nu als een brutaal nest gaat gedragen denk ik dat ze niet het juiste gaat bereiken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:42

Seltje schreef:
Weet je met wat voor type sporen ze reed? Wieltjes, scherp, afgerond, met of zonder beschermende rubber,...

Ik zou zo brutaal zijn om op stal met sporen te gaan rondlopen rond mijn voeten, wel een totaal ander model van sporen en uiteraard aankoopbewijs goed bijhouden. Als er dan iemand iets over vraagt kan je zeggen? Mw heeft toch wieltjessporen, ik heb helemaal geen wieltjes,wel deze mooie afgeronde die ik in ruitersportzaak X heb gekocht. Zo toon je dat je niet te 'arm' bent om gewoon zelf sporen te kopen.

Ik denk dat je dan juist gaat uitlokken. Ik krijg niet het idee dat het echt om een geldkwestie gaat ('kijk, ze is te arm om het zelf te kopen dus ze jat het van mij') maar meer gewoon wegpesten. Kwaad met kwaad bestrijden lost niks op :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:47

TS heel veel sterkte. Je bent heel goed bezig! Blijf zelf rustig en behoud je waardigheid. Zo zorg je er voor dat ze jou van niets kunnen beschuldigen. Je hebt rechten en gebruik deze ook maar met fatsoen. Meid je bent een krak dat je dit zo goed oplost! Probeer dit vol te houden. En zoals je reeds schrijft, lach er mee samen met de eigenares van de paarden. Dit lucht op!

Alleen maar lof voor jou! Ik hoop van harte dat het 'rot'mens door de mand valt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:48

Ik zou ook niet zoiets doen. Hoe graag je het ook wil. Ga door op de manier zoals je het nu doet, ik denk dat dat de beste is!

En super van de eigenaresse van je verzorgpaard dat je ze zo steunt!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:50

Seltje schreef:

Wraak klinkt leuk en ik snap waar dit vandaan komt, maar ik denk niet dat dit de juiste weg is....
Al zou ik er voor instaat zijn als ik echt heel boos ben. Maar dan niet met andere sporen maar met exact de zelfde als die van haar ~~}> -:(-
maar mijn keuzes zijn vaak slecht :') heb wel het juiste advies hoor daar niet van, volg alleen mijn eigen advies niet op 8)7
Er was een quote die ik ergens heb gelezen die hier perfect bij past:

Kill them with kindness, and kill bury them with a smile.
Laatst bijgewerkt door Lau op 11-04-16 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:52

Gewoon wachten tot karma toeslaat :D dat werkt toch echt vaak het beste!

TS super houding en laat je niet kisten!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:06

Heb je hele topic met verbazing zitten lezen. Dat mensen (volwassenen!) serieus hier toe in staat zijn. Walgelijk gewoon. Ik vind het heel goed hoe jij en de eigenaresse vh paard hier mee omgaan. De tips over de sporen hierboven gegeven, zou ik dan ook niet doen. Wordt de situatie alleen maar naarder van.
Ik hoop wel dat de stal eigenaar harder op gaat treden, vind hem nog passief overkomen maar goed, wie weet komt dat nog.
Heel veel sterkte nog! Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

O enne niet denken dat het aan jou ligt hoor. Dat mens spoort gewoon niet. En over de rest laat ik me maar niet uit :-) You go girl!!

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:28

Wat een ongemakkelijke toestand....wat kunnen mensen toch naar doen....ik hoop dat het snel word opgelost voor je.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:57

Haha heb ik niet eens door gehad met typen :=

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:03

Ik heb alleen de berichten van TS gelezen, vreselijk zeg zo iemand.
Heeft iemand wel eens gevraagd aan haar wat ze tegen je heeft (vanaf dag 1?). Dus waarom ze zo doet?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:09

Iris82 schreef:
Inderdaad. Hoe makkelijk het ook is om jezelf tot dergelijk niveau te verlagen: het lost niets op en zet enkel kwaad bloed. Gewoon bij jezelf blijven.
Ik zie een geweldige oplossing in jouw onderschrift O:)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:22

Ailill schreef:
Iris82 schreef:
Inderdaad. Hoe makkelijk het ook is om jezelf tot dergelijk niveau te verlagen: het lost niets op en zet enkel kwaad bloed. Gewoon bij jezelf blijven.
Ik zie een geweldige oplossing in jouw onderschrift O:)

*onderschrift opgezocht*
_O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:50

Britt_Sisi schreef:
Ik zou ook niet zoiets doen. Hoe graag je het ook wil. Ga door op de manier zoals je het nu doet, ik denk dat dat de beste is!

En super van de eigenaresse van je verzorgpaard dat je ze zo steunt!

Gezien de verstandige keuzes van ts hoeven we niet bang te zijn dat ze zoiets gaat doen.

Alhoewel.... Dat onderschrift uitvoeren.....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:52

Gewoon een keer, zacht tikje. . . recht tussen d'r ogen :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:54

:').

~~}> :)ddd :7

Is ook een oplossing. :+

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:20

Ailill schreef:

Firme maar eerlijke correctie iedere keer dat ze dr mond open doet. :))

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:24

Vergeet niet het tsccch geluid van Cesar Milan om haar er uit te 'snappen'.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:32

Amandavd schreef:

_O- _O- _O- _O-

TS: Idd de eer aan jezelf houden, geen flauwe dingen gaat uithalen zoals sommige mensen aandragen. Laat de eigenaar van het paard het oplossen met de staleigenaar

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:44

Amandavd schreef:

_O- _O- .
Geweldig dit.

Ts het is nu aan de stalhouder om er verder mee te gaan.
Jij en de eigenaresse hebben de eerste stap genomen.
Wel mooi hoe de eigenaresse voor jou opkomt en hiermee wil helpen, nu hoop ik dat de staleigenaar met een oplossing gaat komen.

En inderdaad verlaag jezelf niet door ook rare spelletjes te spelen.
Geef het uit handen naar de staleigenaar.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:51

Ierpier schreef:
Ailill schreef:

Firme maar eerlijke correctie iedere keer dat ze dr mond open doet. :))

Precies, corrigerend tikje voor volwassenen :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:51

Amandavd schreef:

Om haar vervolgens tussen d'r ribben te schoppen :P

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:53

Ailill schreef:
Amandavd schreef:

Om haar vervolgens tussen d'r ribben te schoppen :P

Met of zonder sporen? :+

Sorry TS, ik vind dat je het heel netjes oppakt allemaal en kan me voorstellen dat je idd met minder plezier naar stal zult gaan.

Geef de stalhouder inderdaad even de tijd om eea te regelen.

Is het overigens bekend of dit de eerste keer is dat deze "dame" zoiets flikt?

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:58

Wat een verhaal zeg.
Mijn complimenten hoe je reageert in deze situatie.
Geef vooral je bijrijdpaard niet op, van wat ik lees in dit topic mag je écht blij zijn met zo'n eigenaresse en paard.
Verder wil ik je nog veel sterkte wensen met wat komen gaat.

Dottie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:03

Ik volg je topic al een tijdje, wat een vreselijk nare situatie. Heb zelf helaas ook de nodige dingen mee gemaakt op stallingen, m'n eerste stalling was sowieso een hoop haat en nijd. De 2e stalling leek leuk en geweldig maar daar liepen ze achter mijn rug om flink te banketstaaf en commentaar te leveren (terwijl ze het zelf geen haar beter deden), toen ik dus weg wou omdat ik er zat van was, kwam ik mijn paard halen en was die verdwenen (gestolen), stalhouders hebben gedaan alsof ze er niks van wisten, ik met kennis naar m'n vader z'n werk gereden m'n vader die mensen gaan bellen, kwam het hoge woord er uit dat de vorige eigenaresse van het paard al een paar maand daar over de vloer kwam stiekem, zo gepland dat het altijd was als ik er niet was (ik kwam bijv. nooit s avonds als het donker was, of zodra het hek dicht was spraken ze af) zij was zogenaamd met de eigendomspapieren aan komen zetten (die ik in bezit had maar goed..) en toen ze hoorden dat ik ging verhuizen hebben ze tegen de ex-eigenaar gezegd dat ze t paard maar mee moest nemen omdat ik er zogenaamd niet goed voor zorgde en ze niet wisten waar ik heen ging dus ze het paard misschien nooit weer zouden zien.. Blijkbaar heeft mijn paard toen een week lang in een afgesloten hok gestaan, in een veel te klein donker schuurtje, opgesloten zodat niemand haar daar zou ontdekken en op een ochtend vroeg hebben ze haar daar weg gehaald (nieuwe stalhouders van de stalling waar de vorige eigenaar haar zou plaatsen, die er niks van wisten). Uiteindelijk heb ik haar via facebook terug gevonden omdat de stalhouder daar het berichtje had gezien via iemand die daar ook met een paard stond. Om mijn paard daar dus aan te treffen in een ranzige stal totaal afgesloten van alle andere paarden, mocht niet naar buiten enzz.. Hoopje ellende was het daar.. Gelukkig heb ik haar toen terug gevonden, maar zo zie je inderdaad maar hoe nep sommige mensen zijn..
Ik schrik er ook van hoe veel mensen hier ong. het zelfde hebben mee gemaakt als TS. Wat dat betreft ben ik blij dat ik mijn paard heb verkocht, niet meer die haat en nijd onderling op stallingen...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:05

Dottie1990 schreef:
Ik volg je topic al een tijdje, wat een vreselijk nare situatie. Heb zelf helaas ook de nodige dingen mee gemaakt op stallingen, m'n eerste stalling was sowieso een hoop haat en nijd. De 2e stalling leek leuk en geweldig maar daar liepen ze achter mijn rug om flink te banketstaaf en commentaar te leveren (terwijl ze het zelf geen haar beter deden), toen ik dus weg wou omdat ik er zat van was, kwam ik mijn paard halen en was die verdwenen (gestolen), stalhouders hebben gedaan alsof ze er niks van wisten, ik met kennis naar m'n vader z'n werk gereden m'n vader die mensen gaan bellen, kwam het hoge woord er uit dat de vorige eigenaresse van het paard al een paar maand daar over de vloer kwam stiekem, zo gepland dat het altijd was als ik er niet was (ik kwam bijv. nooit s avonds als het donker was, of zodra het hek dicht was spraken ze af) zij was zogenaamd met de eigendomspapieren aan komen zetten (die ik in bezit had maar goed..) en toen ze hoorden dat ik ging verhuizen hebben ze tegen de ex-eigenaar gezegd dat ze t paard maar mee moest nemen omdat ik er zogenaamd niet goed voor zorgde en ze niet wisten waar ik heen ging dus ze het paard misschien nooit weer zouden zien.. Blijkbaar heeft mijn paard toen een week lang in een afgesloten hok gestaan, in een veel te klein donker schuurtje, opgesloten zodat niemand haar daar zou ontdekken en op een ochtend vroeg hebben ze haar daar weg gehaald (nieuwe stalhouders van de stalling waar de vorige eigenaar haar zou plaatsen, die er niks van wisten). Uiteindelijk heb ik haar via facebook terug gevonden omdat de stalhouder daar het berichtje had gezien via iemand die daar ook met een paard stond. Om mijn paard daar dus aan te treffen in een ranzige stal totaal afgesloten van alle andere paarden, mocht niet naar buiten enzz.. Hoopje ellende was het daar.. Gelukkig heb ik haar toen terug gevonden, maar zo zie je inderdaad maar hoe nep sommige mensen zijn..
Ik schrik er ook van hoe veel mensen hier ong. het zelfde hebben mee gemaakt als TS. Wat dat betreft ben ik blij dat ik mijn paard heb verkocht, niet meer die haat en nijd onderling op stallingen...

Wow, dit is echt te bizar voor woorden.