Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ooit moet je er toch aan geloven als je wedstrijden wilt rijden, dus dan maar beter nu beginnen en er alvast aan wennen dan op het moment dat jullie L/M klaar zijn maar de B niet doorkomen door de spanning toch?

Wat mij betreft mag je je handen wel een stukje hoger houden, meer dragen. Daardoor kom je zelf ook wat rechter op te zitten. Ik vind het er nu soms wat krampachtig / strak uitzien (je rug zal daar ook niet aan bijdragen, natuurlijk).
En inderdaad mijn rug werkt door in mijn hele houding en dat vind ik nog het ergste, hoe hard ik ook mijn best doe, soms kan ik gewoon niet recht zitten
Zo zit ik nu ook weer thuis met enorme rugpijn. 

vaker rijden maar niet te vaak is voor mij het beste.
ik denk dat jij het beste baasje bent die ze kan hebben

Daarnaast hebben wij geen springmateriaal, alleen een aantal weidepalen en pionnen. Een tijdje geleden heb ik een bodyprotector gekocht, omdat we uiteindelijk ook een paar keer willen gaan crossen. Deze wil ik dus ook voor het springen gaan gebruiken en dus vandaag was de eerste keer dat ik hem aanhad te paard! Het zat even raar, maar uiteindelijk wende het wel! Pony keek me wel aan van "Wtf heb jij voor een rood ding aan?" 
Overigens vond Zara de hoogte wel een beetje saai, ze springt maar half met dit soort hoogtes en soms draaft ze er zelfs doodleuk overheen. Maar ach, ik ben al lang blij dat ik dit normaal kan uitzitten en ze braaf over de sprong heen gaat als ik weer eens kapot slechte afstanden rijd
Beugels zaten natuurlijk veel te lang, maar als ik ze nog korter doe kan ik mijn knieën nergens kwijt door de wrong.

Veel nieuwe dingen geleerd en Zara liep aan het eind echt ontzettend fijn. Morgen wordt een lange dag met vooral veel paard wassen
Om 16:27 en 16:42 start ik!