Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 13:50

Sammie schreef:
Kun je een oud slot terug hangen? Als ze er hetzelfde uitzien? Of twee sloten? Of een slot met een sleutel ipv code. Hang er voor mij part 3 tegelijk aan :)

Ik kan idd. een oud slot met andere code terug hangen,maar geen idee of daar de code bij anderen nog bekend is.Slot met sleutel heel lang gehad,maar steeds een sleutel bij laten maken,omdat iemand hem kwijt is,kost me te veel geld.Hier betaal je 7,- om een sleutel bij te maken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:54

Wat is nou 7 euro/10 euro als je daar mogelijk je ongenode gast mee buiten de deur weet te houden... :=

gohya

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 14:05

Nou als zo'n code makkelijk te kraken lijkt is 30,- voor 3 sloten alweer erg duur.
Daarbij is het niet eens zeker óf ze het slot open krijgen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:05

kunnen ze over het hek klimmen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 14:06

Ze kunnen heel eenvoudig in het weiland komen,gewoon tussen de draden door of over het hek heen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:08

dan heeft een hek opslot ook geen zin, ja voor de paarden maar voor mensen die dus iets met je paard willen doen kunnen er zo in. dan zou het dus iedereen zijn die iets wilt doen. misschien wel iemand die gratis kan rijden. zou dan gewoon de goedkoopste camera halen en ophangen, watn gebeurt nu vaker toch

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:09

mwah... als iemand anders een sleutel kwijt raakt mogen ze die kosten ook zelf betalen. M.i. Ik zou dat toch eens overwegen, dan geef je dus ook enkel die code aan de mensen die er echt in moeten.. Dan weet je ook ongeveer in welke hoek je het kan zoeken.

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:14

ik heb wel vaker verhalen gehoort van mensen die ik ken dat hun paard ineens bijv.vlechten in hun manen hebben en staart
ze hebben ook wel eens 2 kinderen betrapt die op 1 van hun paarden aan het rijden waren in het weiland
en dan krijgje het verhaal "maar het is mijn verzorgpony" wat dus niet waar is..
tis gevaarlijk want niet alle paarden die in een weiland staan zijn zadelmak..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:16

of lief met kinderen, die ik deed was echt niet de makkelijkste was maar een shetlander, maar daar hoefde je niet op te zitten want dan had je een rodeo paardje ( is nu overleden, en menig kind probeerte het ook ondanks dat het niet mocht)

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:20

Ja inderdaad @idc_liz ! Het klinkt misschien een beetje bot, maar ik vind dat het de eigen schuld van die kinderen is... moeten ze maar niet zomaar op iemands paard gaan rijden _-:( ~~}>

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:47

@AnnaMira Ik ben het hier helemaal mee eens! Maar mocht er wat gebeuren ben je denk ik wel aansprakelijk als eigenaar van het paard (correct me if i'm wrong). Dus beter voorkomen dan genezen in dat geval!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:29

lemonyellie schreef:
@AnnaMira Ik ben het hier helemaal mee eens! Maar mocht er wat gebeuren ben je denk ik wel aansprakelijk als eigenaar van het paard (correct me if i'm wrong). Dus beter voorkomen dan genezen in dat geval!

Maar als jij geen toestemming geeft om jou terrein te betreden en al helemaal niet om je paard te berijden dan ben je sowiso in overtreding en ben je naar mijn idee ook niet aansprakelijk als eigenaar...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:39

Nou zo werkt het helaas niet helemaal :D ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 16:40

EliseXJoelle schreef:
lemonyellie schreef:

Maar als jij geen toestemming geeft om jou terrein te betreden en al helemaal niet om je paard te berijden dan ben je sowiso in overtreding en ben je naar mijn idee ook niet aansprakelijk als eigenaar...

Als er iets gebeurt ben ik niet aansprakelijk,want ik heb geen toestemming gegeven.Ik heb dit uitgebreid nagevraagd bij mijn verzekering.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:42

hier in belgië ben je als eigenaar niet langer verantwoordelijk voor de daden van je paard van zodra iemand vrijwillig het leidsel of teugels overneemt.
Dus als iemand jouw paard zonder jouw toestemming neemt, het trekt zich los en veroorzaakt schade, dan is dit voor de persoon die in eerste instantie aan de gang was met jouw paard.
MAAR in de eerste plaats zou het gewoonweg niet mogen dat andere zich het recht toe eigenen om effe met jouw paard aan de slag te gaan. Ik vind zelfs voeren zonder toestemming al "not done".

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 16:44

Voeren vinden ze hier heel normaal,ook als er bordjes hangen Niet Voeren.Als ik in de wei loop zie ik regelmatig een ouder iemand met de fiets voedsel uit haar fietstas halen,ik schreeuw dan Niet Voeren,ze kijkt me aan,gooit het in de wei en weg is ze.Gebeurt regelmatig,zo aso dit.

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:53

WAT? zelfs als je erbij staat en noch roept?!? Waar gaat het heen met deze wereld :n >;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:55

Toch klopt dat niet helemaal gohya, vooral als het (kleine) kinderen betreft. Een paard is een goed, een eigendom en daarmee in simpele lekentermen een verlengstuk van jouw acties. Jouw verantwoording dus. Er zijn gevallen bekend van kinderen die ongevraagd een wei in zijn gelopen een trap hebben gekregen en de eigenaren waren wel degelijk aansprakelijk.

Ander voorbeeld: verzorgster rijdt met paard buiten, komt een auto achteraan die rijdt eigenlijk iets te dicht op, paard haalt uit, schade aan auto (oldtimer). eigenaar van paard kon de schade betalen.

En recent is er hier in de buurt een toerist ongevraagd met een paard (uit de box gehaald) in het dorp gaan lopen. Toen is er iets gebeurd waardoor er schade is ontstaan, maar de eigenaar van het paard was daar mooi voor aansprakelijk en kon het bij háár verzekering gaan indienen. Nu zou dan de vraag rijzen of de eigenaar de toerist voor diezelfde schade weer aansprakelijk kon stellen :D Dat heeft ze echter nooit gedaan.

Maar dat lijkt mij in dit geval niet echt allemaal aan de orde, omdat dit een vriendelijk paard betreft en wrs geen hele kleine kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:12

Kan anders geen toezicht regelen voor je weiland?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:55

Een soort buurt wacht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 18:10

Sammie schreef:
Toch klopt dat niet helemaal gohya, vooral als het (kleine) kinderen betreft. Een paard is een goed, een eigendom en daarmee in simpele lekentermen een verlengstuk van jouw acties. Jouw verantwoording dus. Er zijn gevallen bekend van kinderen die ongevraagd een wei in zijn gelopen een trap hebben gekregen en de eigenaren waren wel degelijk aansprakelijk.

Ander voorbeeld: verzorgster rijdt met paard buiten, komt een auto achteraan die rijdt eigenlijk iets te dicht op, paard haalt uit, schade aan auto (oldtimer). eigenaar van paard kon de schade betalen.

En recent is er hier in de buurt een toerist ongevraagd met een paard (uit de box gehaald) in het dorp gaan lopen. Toen is er iets gebeurd waardoor er schade is ontstaan, maar de eigenaar van het paard was daar mooi voor aansprakelijk en kon het bij háár verzekering gaan indienen. Nu zou dan de vraag rijzen of de eigenaar de toerist voor diezelfde schade weer aansprakelijk kon stellen :D Dat heeft ze echter nooit gedaan.

Maar dat lijkt mij in dit geval niet echt allemaal aan de orde, omdat dit een vriendelijk paard betreft en wrs geen hele kleine kinderen.

En toch is het echt zo sammie,ik heb alles 2 keer gevraagd aan mijn verzekering.Een verzorgster die schade veroorzaakt aan een auto b.v. is daarvoor WA verzekerd en op haar verzekering word dat verhaald.Een verzorgster veroorzaakte schade aan een paard van mij,en haar verzekering betaalde alle D.A. kosten.Waarom? omdat zij een handeling deed die niet mocht van mij.Dat was een paard [wat niet vast kon staan] vast zetten aan een hek.Paard trok het hek achter zich aan,liep door de omheining waardoor er een weidepaal afbrak,paal spieste zich in het been van het paard.
De verzekering moest alleen weten of ze dus wist dat het paard niet vast kon staan.
Natuurlijk probeert een verzekering er onderuit te komen,maar zolang een ruiter of verzorgster duidelijk is gemaakt wat wel en niet mag,ben je als eigenaar niet verantwoordelijk.
En zo heb ik nóg een voorbeeld w.b.t. kosten D.A. die ik niet heb hoeven te betalen,omdat het de verzorgster haar fout en schuld was.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 18:12

AnnaMira schreef:
WAT? zelfs als je erbij staat en noch roept?!? Waar gaat het heen met deze wereld :n >;)

Ja echt waar! ze keek me aan en fietste snel weg.Zo ook iemand in een scootmobiel,precies hetzelfde,hoppa snel het voer in de weg en weg sjezen.
Maar er zijn er ook bij die wél netjes blijven staan en zeggen dat ze niet meer zullen voeren,na uitleg van mij.

De weide word al in de gaten gehouden door omwonenden en fietsers die er langs komen,die mij kennen.Maar ik heb soms een nieuwe verzorgster erbij,en dan denken de meeste,ow die hoort op de weide,die rijd op fyanne,dus dat is geen vreemde.

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:20

Echt raar verhaal dit. Kan mij niet voorstellen, dat je gewoon een random paard uit de wei pakt en er op gaat rijden.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:29

Wij maken hier in de buurt ook wel rare dingen mee.
Laatst een paard uit een wei van een ander moeten halen.
Het gaas tussen de 2 weides was gewoon letterlijk doorgeknipt en omgebogen zodat ze dus naar de andere wei toe konden.
Ook vaak zat meiden in een wei gezien waar van de eigenaar helemaal geen verzorgers had.
Helaas kan je er vrij weinig aan doen.
Meeste mensen hangen een bordje op, je heb van die wettelijke bordjes.
Zo geef je duidelijk aan dat ze niet er op mogen en als ze het toch doen dat op eigen risico is.

Ik zou ook echt niet iemand op mijn paard moeten zien zitten in de wei.
Die persoon gaat mij niet aardig vinden :P

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:31

oh wat brutaal van die kinderen zech @lovelyfiefy !