Eisenpakket, voldeed jou paard hieraan bij aankoop ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:03

Happy_Joy schreef:
Ik zocht een bak om een slowfeeder van te maken (op marktplaats)en kwam uiteindelijk 'thuis' met een 5 jarige kruising Fries X Kwpn, totaal iets anders :+ maar zo ontzettend blij mee :j

en we hebben een winnaar *\o/* *\o/* *\o/*
:') :') :')

dat is de grootste afwijking die we tot nog toe gezien hebben..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:50

Happy_Joy schreef:
Ik zocht een bak om een slowfeeder van te maken (op marktplaats)en kwam uiteindelijk 'thuis' met een 5 jarige kruising Fries X Kwpn, totaal iets anders :+ maar zo ontzettend blij mee :j

_O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:01

Happy_Joy schreef:

En nog geen slowfeeder bak zeker? :')
Dit vraagt om meer uitleg! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:02

Er zou geen paard meer komen en al helemaal geen merrie, witte, hete of pony...

Waar kwam ik mee thuis:
Een PRE merrie van 1.50, schimmel en trauma-paardje :')

Ayasha
Blogger

Re: Eisenpakket, voldeed jou paard hieraan bij aankoop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:22

Is het een troost als ik zeg dat ie overal buiten Nederland paard is? :(:) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:23

Haha dat zeg ik ook altijd maar tegen mezelf :+

Cientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:35

Ik zocht een springpaard,

* tussen de 4 en 10 jaar
* merrie
* KWPN
* het liefst bruin
* En tussen de 1.60m en 1.65m

Ik kwam thuis met een springgefokte KWPN merrie van 1.63 m en 5 jaartjes. Ze had L2 dressuur gelopen maar er was nog niet veel mee gesprongen. O ja en ze is bruin :D Dus ze voldoet helemaal aan mijn eisenlijstje , en ben ook heel blij met d'r <3

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:42

Ik was eigenlijk niet echt op zoek naar een paard, maar als er een zou komen dan:

Ruin
Jong
Geen vos
Geen 'gewone' bruine
geen KWPN
Ik wilde graag iets aparts
Braaf

Toen kwam er op stal een leuk handelspaard: een 5 jarige ruin, Amerikaanse Appaloosa met een stippenkont en ontzettend braaf :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:43

Ik zocht naar..
Welsh Mountain
Veulen/Jaarling
Merrie
Geen schimmel

Papiertje zou wel leuk zijn maar niet belangrijk, net als de kleur (op wit na). 5 september j.l. naar een fokker geweest en daar Fflur gekocht <3
Welsh Mountain
Veulen
Merrie
Roan

Niet wit, maar ook niet puur vos :')

FlyingHuman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:01

Bij mijn allereerste pony zochten we:
-Liefst C-pony maar b was ook nog oke
-een dier met wat ervaring dus mag (moest liefst *D ) wat ouder diertje zijn
-een lief diertje, goed voor een kind
-En top van de top zou een bonte pony zijn maar dat was geen eisen

Waar we mee thuis kwamen:
-Shet van 90tal cm :')
- Helemaal zwart
-Jonge knol van 5 jr
-Zeer eigenwijs
-Had nog niet veel gedaan was vooral een "grasmaaier" bij zijn vorige eigenaar

Was er toen heel blij mee *\o/* Achteraf verkocht wegens persoonlijke reden.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:22

ik moet mijn paard nog kopen. Ik heb al meerdere dingen gehad die ik wou maar denk dat mijn keuze nog lastig word tegen de tijd dat ik mijn zoektocht ga beginnen.

- Ik heb iets met een fries, pre, quarter/paint pf rocky mountian
- Kleuren lopen uiteen per ras van zwart bij fries uiteraard, pre moet wit zijn, quarter valk of bleuroan of iets in die richting of zwart (bepaalde champanje kan ook mooi zijn) en paint zelfde of 3kleurig bruin.
Rocky zilver.
- Maat maakt niet uit, liefst wat groter omdat ik zelf niet de kleinste ben.
- Merrie of hengst, geen ruin, ivm toekomst gericht niet veel kunnen doen in de fok.
- liefst geen bruin paard of vos omdat je het overal ziet.
- leeftijd liefst veulen maar iig onbeleerd ivm zelf beleren

Maar.... ik ben al verliefd geworden op mn vroegere verzorg/bijrijdmerrie van zangersheide en vos 14 jaar, uiteraard beleerd :) en had haar bijna gekocht als ik alles rond gekregen had en laatst werd ik verliefd op een wedstrijd op een bruine 4 jarige quarter merrie waar ik zowat heel de dag mee rondgelopen heb.

Dus welke eisen ik ga stellen en waar ik mee naar huis ga komen is nog een grote verrassing.
Belangrijkste voor mij is op moment (en dat blijft ook zo)

knuffelig/aanhankelijk
nieuwsgierig en niet te snel van het veld geslagen.
intelligent
en uiteraard gezond.

De rest zie ik nog wel :D het moet gewoon goed voelen.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:55

Uitleg :P : Ik was op marktplaats opzoek naar zo'n bak waar je een slowfeeder van kan maken, toen zag ik tussendoor een advertentie van een, imo, zeer knap paard voor bij komen, de advertentie liet mij maar niet los en s'avonds zei ik tegen mijn vriend dat als mijn 2 oudjes (paarden dus :o) er niet meer zouden zijn ik dus echt voor zo'n type paard zou gaan.
Vriendlief zei toen dat ik toch gewoon kon gaan kijken, want dan was hij vast wel anders dan op de foto en kon ik die advertentie loslaten en verder zoeken naar een slowfeeder. (Hij kent me, dat blijft dan heel lang in mijn hoofd zitten en als de advertentie dan weg is, dan ontzettende spijt hebben dat ik niet ben gaan kijken)
Dat antwoord had ik dus zeker niet verwacht, snel een mail gestuurd en na wat heen en weer gemail besloten om te gaan kijken.
Kleine bijkomstigheid was dat het paard in Duitsland stond, niet heel ver over de grens, maar voor ons toch wel een kleine 5 uur rijden. Daar aangekomen was het paard nog veel knapper dan in het echt en voor dat ik het wist had ik gevraagd of ze hem aan mij wilde verkopen. Daar gingen zij dus mee akkoord *\o/* Toen moest ik eerst op stal nog een extra stal maken en heb ik Amaretto een maand later opgehaald, geen moment spijt van gehad, het is zo'n fijn paard :))

In de maand dat we bezig waren met een extra stal maken las een vriendin van mij mijn verhaal op FB en zij berichtte mij toen dat ze zo'n bak in de tuin had staan en ik die dus op kon komen halen, 3 huizen vanaf de stal, lekker dichtbij dus :D
Afbeelding

Afbeelding

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:59

Wat een grappig topic! Leuke paardjes staan dr bij.

Mijn wensen:

Minimaal 170 (ik ben 1.80)
Wat verder doorgereden (L1 minimaal)
Dressuurgefokt
Röntgenologisch 100%
Zwart/donker bruin
Weinig aftekeningen en als die al aftekeningen heeft dan wel symmetrisch.

Ik kwam thuis met dit:
Afbeelding

Te klein, te veel vlekken en twee ocdtjes. Zucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:04

Ik had 1 echt heel belangrijke eis: Een zachte rug die ik goed kan doorzitten.

Ik heb nog nooit een paard gehad die zo moeilijk door te zitten is. Een ramp :') Voor de rest alles wat ik wil. Groot genoeg, doodbraaf, lief.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:21

Nope.

Allereerst wilde ik geen schimmel en was mijn eerste pony een schimmel.

Vervolgens wilde ik verder in de paarden met een paardje van 5 a 6 en hoogte maximaal 1.65 en kwam thuis met een 20-jarige van 1.76 :')

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:34

Wow, die ziet er nog heel goed uit!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:42

Ik zocht of ik wou eigenlijk:

Ruin
vanaf 7 tot 12 jaar
+- 1.70.
kleur schimmel. Alle basis knoppen er goed op, met een fijn meewerkend karakter zonder gekkigheid.
Springen gefokt

Ik kocht:

Merrie 4 jaar,
groen uit het land, +- 1.60
donker bruin.
Springen gefokt

Het enige dat over een komt is het karakter en spring fokt :+ . We hebben wat opstart problemen gehad, maar nu onze neuzen de zelfde kant opstaan had ik mijn geen bravere 4 jarige merrie kunnen voorstellen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:52

Heel herkenbaar :D .

Ik ging voor een zwart/witte tinker kijken en kwam met 2 andere tinkers thuis. Donkerbruine platenbond ruin met niet veel wit en een merrie donkerbruin bond , ook niet veel wit. En ze waren toen 2 en 1 jaar oud. :=

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:21

Ik wilde nooit een merrie. Loop ik langs een weiand (nee, niet eens waar ik reed in de bus er langs) staat daar een zwart wit gevlekt dingetje.
Na wel 6 x (1 x per week) langs dat weiland gereden te hebben ging het mis...het begon me te intrigeren? Wat was dat voor tiep? Ik besloot -volslagen redeloos- een halte terug te lopen om zo dicht mogelijk bij dat weiland in de buurt te kunnen komen om het geval eens van dichterbij te bekijken. Stond in en groep Haflingers met Shetten, waaronder ook 2 Haflinger veulentjes.
Ooh... het was een nog vrij jong merrieveulen, zag ik toen. Maar ze viel op in die groep, omdat ze een vrij aparte bouw had.
Nu dat was het dan... dacht ik... want thuis begon ik over d'r na te denken.
Er had iets wortel geschoten.
De volgende busrit vroeg ik in het nabijgelegen dorpscafe na van wie die wei was.... bleek van een vage bekende. Ik bellen, nee ze was niet te koop, moest als fokmerrie gaan dienen.
Really?
Ze staat nu al weer jaren hier bij mij in de wei: Bonte Khavanna!

Afbeelding

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:43

Ik heb altijd gezegd dat ik een merrie wou van maximaal 5 jaar. Zwart met witte aftekening. Tussen de 1.60 en 1.65, liefst redelijk smal gebouwd met mooie sierlijke beentjes.

Ik ben toen op de manege een geweldig paard 7 dagen per week gaan leasen. Had een enorme klik met haar! De manege heeft haar opeens verkocht en ze wouden niet zeggen waarheen. Ze was zogenaamd naar China. Heel vaag verhaal. Dit gqf mij zo veel verdriet, dit paard hoorde gewoon echt bij mij, echt mn vriendinnetje. Ik ben gaan zoeken en na een jaar heb ik haar gevonden.
En het allergrootste geluk was dat ze te koop stond. Het is een 11 jarige merrie, redelijk groote, brede benen,kwpn,bruin,merrie, 1.69

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:56

Ik zocht geen paard meer voor mezelf !
Was aan rondkijken voor vrienden . Een haflinger .
Maar wat zag ik een jaarling merrie ...
En nu bijna 11 jaar later ben ik nog elke dag stapel gek op dat beest .
Alles wat ik nooit meer zocht , jong , groen en Gelders .
Maar ze is alles echt alles wat je kan wensen als paarden meisje ...
Zwart , groot , knap , braaf altijd willen werken ...
En bovenal super lief

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:17

Tot 2 keer toe de fout ingegaan.
Als tiener riep ik altijd: Ik wil geen merrie, geen witte, geen bonte en ik zal nooit een veulen kopen!
Waar kwam ik jaren later mee thuis? Een bonte met veel wit, merrietje van 4 maand oud :=
Nog een paar jaar later kochten we een huis with room for a pony. Maar pony mocht van mij niet alleen komen te staan dus we gingen op zoek naar een weidemaatje: Een grote maat Shetlander, bruinbont, eventueel een kleine Welsh, merrie v.a. 2-3 jaar.
En waar werd ik op slag verliefd op? Een vosbonte middenmaat Shetlandhengstveulen van 4 weken oud :=

En fokken kan ik ook al niet :n Twee keer bont x bont gedaan en 2 keer een effen bruine gekregen -O-

Maar.... Al mijn paarden hebben fantastische karakters <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:07

DeMolenhoek schreef:
Ik had 1 echt heel belangrijke eis: Een zachte rug die ik goed kan doorzitten.

Ik heb nog nooit een paard gehad die zo moeilijk door te zitten is. Een ramp :') Voor de rest alles wat ik wil. Groot genoeg, doodbraaf, lief.

+:)+
Ik ken het. Drama :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:20

mijn oude paard was een echte soulmate een once in a life time , daar zou nooit geen paard meer aankunnen tippen ik kocht ook iets wat met opzet anders was.
Maar wat is het een eigenheimer,slim en Eigenwijs.......en toch heeft ze op haar eigen manier mijn hart veroverd. Natuurlijk vind ze me leuker als ze eten krijgt dan het moment dat ze aan het werk wordt gezet, maar het streelt wel je ego dat ze voor mij bijna alles doet en het bij een ander het vertikt! :+
Stiekem zijn we dol op elkaar een match made in heaven en dat had ik nooit verwacht! ;)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:14

Echt een leuk topic dit!

Vaak ben ik al thuis gekomen met iets anders: een schimmel terwijl ik absoluut alles qua kleur wilde behalve wit. De andere keer zocht ik een paard met ervaring en kwam thuis met een groene D-pony ...

Dit keer lijkt het redelijk gelukt :)
Ik zocht een wat ervaren paard, ouder dan 5, max 1.65m (bij voorkeur rond de 1.60) en braaf waarmee ik ook op buitenrit kon.
Twee weken terug kocht ik een bijna 7 jarige merrie van 1.67 m (oké, kleine toegeving) die erg verkeersmak is.
Ze moet nog wennen aan haar nieuwe omgeving en wij aan elkaar maar ze is erg braaf en zeer netjes opgevoed. Ik ben benieuwd naar de toekomst.