Janine1990 schreef:Als ik het topic zo lees, schrik ik af en toe wel.
Vraag ik me af, hoe ziet jullie huis er uit? En hoe belangrijk vinden jullie dat?
Let wel, ik heb geen paard hoor en woon nog thuis. Geef maandelijks zeker 200 euro uit aan mijn paard (ik rij fanatiek wedstrijden, maar betaal alleen les en dergelijke zelf, zorg en rijden kost me geen cent), exclusief brandstofkosten (33km per keer, ga zo'n 5 keer per week heen en mijn auto rijdt ongeveer 1/12,5 dus niet zuinig)
Maar mijn ouders hebben een mooi huis, een oud huis, maar er is al veel geld in verbouwingen gestoken. Zo is het ook wel een luxe huis geweest. We gaan regelmatig spulletjes shoppen voor de aankleding e.d. Zo zijn we thuis ook gewend om regelmatig nieuwe kleding te kopen. En meerdere dingen die gewoon luxe zijn. Wat in mijn ogen heel erg normaal is en wat ik in mijn studententijd ook gewoon kon doen (niet op kamers gewoond hoor). Hetzelfde geldt voor uitgaan. Echter ben ik door mijn paardenhobby mijn 'gewone' vriendinnen allemaal verloren, ze vonden dat ik te veel bij de paarden zat en geen interesse in ze had (zij ook niet in mijn hobby, dus stonden we uiteindelijk netjes quitte), dus ga ik ook niet meer zoveel uit. Scheelt natuurlijk in de portemonnee.
Maar mocht ik later een paard aanschaffen, wil ik gewoon blijven leven zoals ik doe. Ik wil niet structureel (!!) bezuinigen op mijn kleding, tassentic, op de inrichting van mijn huis e.d.
Vandaar mijn vraag...
Tevens ben ik heel benieuwd of sommige mensen (die met kinderen) meer dingen met hun kinderen zouden (in de vorm van uitjes hoor, ik geloof best dat ze geen liefde te kort komen) doen als ze geen paarden hadden. En als dat het geval zou zijn, hoe voel je je daarover?
Beide zijn geen aanval hoor, puur interesse!!! Ik kan er immers niet over meepraten.
Leuke en relevante vraag!
Ik vind dat mijn huis leuk en gezellig is ingericht. En ik ben nogal een `ansje tweedehandsje` dus ik heb mijn mooie spullen waaronder antieke kastjes en zo van marktplaats en uit de kringloop. Dus mooi wonen hoeft niet duur te zijn! Daarnaast hou ik van restylen van meubels. Schuren, nieuwe kleur geven. Ipv voor een habbekrats verkopen om weer iets duurders er voor terug te kopen.
Ik ben inmiddels getrouwd, maar toen ik nog in mijn eentje de hypotheek moest betalen, ging ik niet meer uit. Had ik geen geld meer voor maar ik maalde er niet om. En op vakantie gaan deed ik ook niet. Veel nieuwe kleren kopen was er niet bij, eigenlijk bleef er heel weinig over voor andere dingen dan paarden en de gebruikelijke rekeningen. Maar goed het was mijn keuze.
Als ik ergens het liefst geld aan uitgeef, dan is het aan mijn hobby, en dat is de paarden. Een ruitersportwinkel is voor mij als een speelgoedwinkel voor een kind, hoewel ik alles al heb en niets meer nodig. Hoewel... mijn rijschoenen zijn versleten, moet eigenlijk weer een nieuw paar hebben.
Nee, dan die 112 euro aan een nieuwe stofzuigerslang...
Dát vind ik nou zuur geld..... Ik vind stofzuigen niet eens leuk, ik haat het.