Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dustinlover schreef:Ben bang voor wat ik morgen ga vinden.. net Purple even uit stal gehaald omdat die schoon moest. Het is een opstapje en ze viel 2x met eruit en erin en dan zo'n diepe zucht. Het helpt ook niet dat ze niet kunnen meelopen. Ik hoop dat ze het red want het is zo'n lief ding.
LukieBradley schreef:Veulens mogen geen pramox is mij geleerd ....
Dustinlover schreef:Awwijk als dit noodzakelijk was geweest had de dierenarts dit wel gezegd. Ze eet goed, kijkt fit uit haar ogen. Om haar snel weer op krachten te krijgen hebben we nu redplex en dat zou moeten helpen.
Awwijk24 schreef:Dustinlover schreef:Awwijk als dit noodzakelijk was geweest had de dierenarts dit wel gezegd. Ze eet goed, kijkt fit uit haar ogen. Om haar snel weer op krachten te krijgen hebben we nu redplex en dat zou moeten helpen.
Wat ik me ook afvraag is of het niet goed is om de zwakste waar je zelf voor zegt te vrezen te laten sederen aan de hand van een sedatiepistool. Inladen op stal zetten en de dag erna de eerste halve dosis ontworming er in. Sederen is dan wel niet top maar beter dan dood in de wei door de gevolgen van wormen.
lolotjeh schreef:mss een idee om ze te vangen.
kun je niet een mak paard er in zetten voor een paar dagen en die dan gebruiken als natuurlijk lok middel naar het vang hok??
hier maak je gebruik van hen natuurlijke instinkten als kuddedier wat meestal zo is als er 1 gaat komt de rest ook achter aan.