Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnetteFlame

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:53

Fabian had wat twijfels over het laden, maar de rit ging verder uitstekend. Morgen is ie alweer een jaar van mij :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:14

Er is best een groot verschil in de jaarlingen hoe ze op groeien. Al heb ik ook het idee dat ze het eerste jaar niet eens zoveel uit maken kwa stokmaat maar inderdaad de groteren paarden langer en meer door groeien. Ik heb geen idee hoe groot de onze nu zijn maar ik heb het idee dat ze nu rond de 148 zijn kwa stokmaat en uiteindelijk zo rond de 154 uit zullen komen.

Trailer laden is zo belangrijk dat ze dan kunnen ik zou dat echt aanraden. Het lijkt voor nu nog niet zo belangrijk maar als je een keer met spoed naar een kliniek of iets dergelijks moeten is het zo fijn als ze er bekend mee zijn.

Fijn dat Fabian goed is aangekomen een jaar gaat snel he :D .

Ja Kat jouw paardje leeft echt in een paradijs het ziet er zo mooi uit daar.

Wat een knappert Prince mooi die blonde lokken.

En nog twee mooie blondies erbij van Tamara.

Cloony is echt apart en zo stevig al .

Fijn seven dat Jake al meteen op zijn plekje was En dat je met Jelle weer aan de gang kunt.

Zaterdag hebben we onze kudde weer van het land gehaald en staan nu dus weer gezellig thuis. Dan valt het echt weer op hoe groot ze zijn geworden. Maar nog niet kwa gedrag dan zijn het nog echt kleine kleutertjes en dat is zo gezellig. Aan het einde van de dag gaan de paarden naar stal maar dan mogen ze van mij nog even lekker op het erf lopen. Dan ga ik poep uit de padock halen water vullen hooi netten vegen enz. En dan loopt het stel zo leuk achter mij aan kijken wat ik allemaal aan het doen ben :D .

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:58

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:09

Wat een prachtig diertje heb je daar zeg! Vind zijn kleurtje echt helemaal geweldig!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:58

Wat een ontzettend leuke appaloosa!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:03

Prachtige appaloosa <3

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:11

Dank jullie wel!! :D

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:55

Hoe gaan jullie paardjes om met de kou/nattigheid op dit moment? Mijn paard heeft het vorig jaar erg zwaar gehad en wil dat echt voorkomen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:03

Mijne verandert in een Teddybeer en is net zo blij of zelfs blijer, vorig jaar was zelfs mijn dierenarts verbaasd over hoe ze glom en goed in dr vacht zat voor een veulen, en nu ze weer wintervacht krijgt komt er weer een mooi glimmend en pikzwart paard te voorschijn (bont dan wel natuurlijk :P ), ze staat altijd buiten en heeft geen schuilstal :(:) , wel onbeperkt hooi. Dat laatste vind ik wel heel belangrijk.

Maar mijn ervaring is dat een Tinker en warmbloed compleet anders zijn daarin.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:06

Die van mij is met de veulenvacht in haar wintervacht geschoten, laat veulen, dus die zat enorm dik in haar vacht.
Verder kunnen ze hier altijd onder een afdak staan.

Deze winter maar even aankijken maar liefst geen (regen) deken op.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:11

Afgelopen winter was ze echt een teddiebeer, maar had toen een inloopstal.
Dit jaar is haar vacht nog niet zo dik en viel ze erg af, door de regen en de wind. Ze had ook geen schuilstal en stond in de blubber. Ik heb haar verhuisd, zodat ze in de nacht binnen staat en overdag lekker buiten. Ze heeft wel een 0 grams regendeken op, maar als het zonnig is, gaat ie in de loop van de ochtend af en pas weer in de avond op. Voor de echte kou heb ik een 100 grams onderdeken erbij.

Gister was de schriktraining en wat heeft ze het goed gedaan. Ben enorm trots op der
Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:25

Ik ben van mening dat met onbeperkt voeren ze zichzelf goed warm kunnen eten. Voer je niet onbeperkt dan ontstaan er snel problemen. Zelfs mijn volwassen Tinkermerrie heeft daar veel last van gehad.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:27

Scout z'n vacht lijkt het goed te houden, Kennedy heeft het wel koud nu. De komende weken staan ze nog op een wei zonder schuilstal, maar als t zou nat en koud is kunnen ze 's nachts wel op stal. Ik hoop en probeer niet met dekens te gaan beginnen... Ze hebben overigens nog gras van de weide en ik voer ze brok en hooi bij. Ze knoeien zoveel met het hooi er altijd wel wat ligt.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:48

Mijne had onbeperkt eten, maar toch viel ze erg af en had ze geen groeispurt. Ondanks bijvoeren, vroeg het gewoon teveel van haar. Ze is wel een warmbloed.
Nu met de koude nachten heeft ze dan de deken, maar niet meer onbeperkt voer. Ze krijgt wel veel en ziet er nu weer goed uit. En dat in pas 3 weken. Ik ben geen voorstander van dekens, maar soms moet je een keuze maken die beter is voor je paard.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:52

Daar heb je zeker gelijk in Marion! Mocht hij het koud blijven houden, komt er gewoon een dekentje. Overigens zijn mijn jaarlingen ook warmbloeden.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:25

Mijne is zo blij als een ei! Heen en weer racen haha. Merk niks anders aan haar

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:34

Die van mij is ook heel actief. Veel spelen en rennen, leuk om te zien hoe hij zich vermaakt!

Vorig jaar heeft hij dag en nacht buiten gestaan met schuilstal, nog bij de fokker. Eerst bij zijn moeder in de kudde en later met alleen de veulentjes. Nu staat hij bij mij thuis 's nachts op stal en op de dag mag hij het zelf uit maken. Ik verwacht niet dat hij last zal hebben van de koud. Ik doe mijn jonge paarden eigenlijk nooit een deken op.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:41

Die van mij staat dag en nacht buiten in de eifel in duitsland zonder deken, hij krijgt onbeperkt ruwvoer en ook krachtvoer (niet onbeperkt uiteraard). Ik ga er vanuit dat hij dat prima aan kan. Vorig jaar had hij een dikke vacht.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:45

Mijn heeft helemaal niet zo'n dikke vacht, vorig jaar ook niet. Wel een wintervachtje maar zeker geen pluisbeertje. Hopelijk blijft dat zo.

Moest er trouwens vanmorgen nog om lachen. Net als mijn grote paarden gaat hij mooi naar binnen als het regent! :D

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:47

De meeste hebben er ook geen last van hoor, iig dat is wat ik hier in de omgeving zie. Moet er wel bij zeggen dat Kennedy een flinke bloedworm infectie heeft en zijn vacht dus ook niet zo heel mooi is (is inmiddels drie keer ontwormd op advies van da).

Scout heeft wel een mooie korte vacht, maar toch best dik. Lijkt dunner in z'n haren te zitten, maar heeft het dan weer niet koud.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:32

Fabian had vorig jaar ook niet zo'n dikke vacht en moet zeggen dat ik er nu ook weinig van merk. Wanneer het kouder wordt gaan ze alleen overdag naar buiten, dus dan heeft hij er ook minder last van. Ruwvoer krijgt (zo goed als) onbeperkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:45

Mijne heeft nu ook nog niet veel haar in verhouding met vorig jaar, maar rond genoeg is ze altijd wel, ook vandaag in de miezer niet koud, gewoon goed isolerende laag zichtbaar :)

Dit was januari
Afbeelding

En dit was gisteren, ze verhaart wel nog flink dus komt ongetwijfeld nog vacht bij
Afbeelding

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:47

Hier lopen ze nog tot 1 november op het land als dit kan. Ze wordt wel bijgevoerd met brok, maar er staat nog veel gras op het land. Heb voor de zekerheid wel een regendeken gekocht. Is het verstndig om ook nog een 100 grams buitendeken er bij te doen? Just in case?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:55

Sneeuwmaan schreef:
Hier lopen ze nog tot 1 november op het land als dit kan. Ze wordt wel bijgevoerd met brok, maar er staat nog veel gras op het land. Heb voor de zekerheid wel een regendeken gekocht. Is het verstndig om ook nog een 100 grams buitendeken er bij te doen? Just in case?

In het gras zit niet meer zoveel nu. Mijn ervaring is dat ze van hooi (bijvoeren) toch beter op gewicht blijven. Kunnen ze wel schuilen?

Ik ben een voorstander van geen (regen)deken bij jonge paarden, maar als hij het echt te zwaar krijgt dan kun je wellicht niet anders.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:28

Tika heeft een andere vacht als paarden omdat ze een kruizing ezel is en de vacht van een ezel sluit niet genoeg tegen regen maar tot nu toe heeft ze nergens last van.