Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lavie22

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:02

Het feit dat ik 4 halsters en zo'n 100 touwen ben kwijtgeraakt!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:05

Ik erger me net eraan dat mensen zich bemoeien met hoeveel ik met mijn paard doe...
Ik had zelf een knieblessure en heb het enorm druk met school. Mijn paard staat dus ook veel stil en zelf ga ik niet veel meer naar stal (ik zit nu ook op kamers). Maar paardje komt niets te kort en loopt 24/7 buiten met vriendjes. Vind ik veel minder zielig dan dieren waar de eigenaar zoveel mee bezig is, maar nog steeds alle momenten dat de eigenaarcer niet is op stal moeten staan.

(Gelukkig nu eindelijk een fatsoenlijke verzorgster gevonden die mijn paardje lekker veel aandacht geeft)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:12

Zoe_97 schreef:
Ik erger me net eraan dat mensen zich bemoeien met hoeveel ik met mijn paard doe...
Ik had zelf een knieblessure en heb het enorm druk met school. Mijn paard staat dus ook veel stil en zelf ga ik niet veel meer naar stal (ik zit nu ook op kamers). Maar paardje komt niets te kort en loopt 24/7 buiten met vriendjes. Vind ik veel minder zielig dan dieren waar de eigenaar zoveel mee bezig is, maar nog steeds alle momenten dat de eigenaarcer niet is op stal moeten staan.

(Gelukkig nu eindelijk een fatsoenlijke verzorgster gevonden die mijn paardje lekker veel aandacht geeft)

Dat is toch wat anders, jouw paard staat lekker buiten met vriendjes en komt dus niks te kort.

Voor paarden die op stal staan en de eigenaar er niet naar omkijkt........dat is echt erg. En net wat je zegt, mensen die teveel doet met een paard vind ik ook net zo erg.

Laat het toch lekker paard zijn ipv dat een mens elke dag weer opnieuw 5 a 6 uur ermee bezig zijn.....Ik had stalgenoten die elke dag en hele dag met haar paard constant dingen laat doen en kunstjes laat doen en de hele dag ermee sleept en of rijdt, pffff.

Maar ja, is mijn paard niet en ik bemoei me er niet mee. Maar ik vernam van anderen die het vind en dan zeg ik dat ik dat ook vind dat ik dus gelukkig niet de enige ben die zo erover denkt.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:01

Mensen die niet naar hun paard omkijken maar wel andere paarden rijden, dat zijn inderdaad aparte gevallen.. Gaat er bij mij ook niet in :n
Ik word ook wel eens af en toe gevraagd om andermans paarden te rijden, maar zou dit nooit doen als dit ten koste van mijn eigen paard zou gaan. Moet echt niet gekker worden dat ik mijn eigen paard ga verwaarlozen voor vrolijk andermans paarden te rijden :n

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:09

Ik doe ook elke dag wel wat met mijn paard ( nog onbeleerd) maar gemiddeld een 15 minuten per dag. En afwisselend. Bij ons op stal moet je zelf mesten dus je moet op zich wel elke dag naar stal. Als mijn stal eigenaresse ziet dat er iemand is die niet naar zijn paard omkijkt dan trekt zij echt haar mond wel open. Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat je eens een dag niet kunt. Ik sla ook wel eens een dag over ( in de 7 maanden dat ik er nu sta is dat misschien 3 keer voorgekomen) maar ze komen er wel elke dag uit dus dat scheelt wel. Gelukkig ook voor mij dat ik op een professionele stal sta en ze daar goed met de dieren omgaan. En dan ni er t alleen de stal eigenaresse maar ook de pensiongasten. Er zijn zelfs mensen die hun paarden daar stallen omdat ze tijd gebrek hebben en worden dan gereden en verzorgd Door de stal eigenaresse in die tijd. Voor mij na 7 maanden nog steeds niets te klagen en dus ook geen ergenissen. Met andere woorden, een super stal

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:34

Paarden die tegen de deuren slaan omdat ze aandacht tekort komen of op een verkeerde manier verwend..grrrrr!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:41

mensen die dingen doen, waarvan je gezegd hebt ze echt niet te mogen doen! dan kan ik erg pissig worden

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:05

Ojajoh schreef:
mensen die dingen doen, waarvan je gezegd hebt ze echt niet te mogen doen! dan kan ik erg pissig worden

Dat ken ik! Ik had bijvoorbeeld de dames van mijn paard's weidemaatje gevraagd hun paard eerst van de weide te halen voordat ze haar allerlei lekkers toestoppen, dat voor nb hun eigen veiligheid omdat mijn paard soms fel kan zijn mbt voer. Vervolgens zie ik ze op de weide hun paard voeren en die van mij een klap verkopen als hij ook komt schooien, maar dan overstag gaan en toch wat toestoppen. Ten eerste hartstikke dom omdat mijn paard dan echt fel kan worden (en geef hem ongelijk!). Ten tweede heb ik er weer een kluif aan om dat gedrag te corrigeren. Om gek van te worden...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:12

Dat laatste, voeren bij andere paarden los in het land, vind ik ook zo verschrikkelijk irritant! En dat ondanks waarschuwingen...En wanneer vervolgens mijn paard de hunne in elkaar trapt bij dat voeren (zij is de leider maar krijgt niks, tja het is gewoon rangorde dat de ander dan moet wieberen...) wordt mijn paard nog als gevaarlijk bestempeld ook. Terwijl die mensen gewoon hardstikke dom bezig zijn en vragen om problemen. Kwaaier kun je mij niet krijgen :+

Verder hier niks te mekkeren, ja dat het te gezellig is waardoor ik veel te lang blijf plakken altijd :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:24

Wellicht dat die mensen die paard van een ander rijden en hun eigen niet meer trainen uitgekeken zijn op het trainen van hun eigen paard of de klik missen maar nog niet of nie meer kunnen verkopen?

Ik rijd al jaren nog amper op mijn pony. Hij wordt dit jaar 25, rijd hem al vanaf dat hij 3,5 is. Heb paarden/pony's van anderen getraind, meegenomen maar les en met 2 ook officiele wedstrijden gereden, omdat mijn eigen pony dat lichamelijk niet (meer) aan kon en ook geen plezier heeft in in de bak rijden. Heb hem nog wel regelmatig meegenomen op buitenritjes, maar heb ook al jaren verzorgsters voor hem die hem vaker rijden dan ikzelf. De laatste 2 jaar heb ik er maar een paar keren opgezeten, zelfs toen mijn merrie geblesseerd was stapte ik niet vaak meer op.

Heb de paarden nu al 9 jaar aan huis dus hij krijgt meerdere keren per dag voer, wordt uitgemest,naar de wei gevracht en opgehaald, krijgt een aai en een knuffel en af en toe een borstelbeurt. Maar het plezier van het trainen zoek ik toch echt bij een ander paard...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:48

Maar dat klinkt heel anders dan niet meer naar je paard omkijken Joyce b!
Je zegt zelf dat ze een schoon stalletje van je krijgen en dat er verzorgers zijn die lekker aandacht geven. Dat je niet met je paard traint is dan een kleine bijzaak (in mijn ogen).
Paarden die echt staan weg te kwijnen in hun stalletje vind ik heel sneu..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:10

Niet mijn paard niet mijn probleem.
Ik ga mij er niet druk om maken wie wat wel of niet doet met t paard.

Zolang ze mijn paard met rust laten en niet met ons bemoeien of wat dan ook. Prima.

Ik snap persoonlijk ook niet dat mensen zich daar druk over kunnen maken.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:12

Ik erger me enorm aan mensen die zich bemoeien met andermans paard.
Zoals: je paard is te dik.
Terwijl hun eigen paard ook te dik is.
Advies of tips voor iemand is prima maar kijk aub eerst naar je eigen paard voor je een ander commentaar geeft.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:22

Lastig hoor stalling :') ik sta alleen maar moet dus ook alles alleen oplossen, terwijl de eigenaren zelf 3 shetten hebben lopen.. Daar kan ik bij tijd en wijlen wel eens moe van worden.. Sta ik in de regen de hooibakken bij te vullen, staan zij gewoon door het keukenkraam naar buiten te kijken, lekker warmpjes >;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 16:18

maralyn schreef:
Niet mijn paard niet mijn probleem.
Ik ga mij er niet druk om maken wie wat wel of niet doet met t paard.

Zolang ze mijn paard met rust laten en niet met ons bemoeien of wat dan ook. Prima.

Ik snap persoonlijk ook niet dat mensen zich daar druk over kunnen maken.

Precies o.a dat!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:22

Ik erger me er altijd aan dat het krukje altijd wordt gebruikt en dan niet wordt teruggezet, waardoor hij heel vaak opeens verdwenen is.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 16:29

Quanneh schreef:
Ik erger me er altijd aan dat het krukje altijd wordt gebruikt en dan niet wordt teruggezet, waardoor hij heel vaak opeens verdwenen is.

Doen de kaboutertjes toch altijd? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:31

Sta nu 9 maanden op m'n huidige stal en gewoon nog geen ergernissen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 16:33

Robijntjah schreef:
Sta nu 9 maanden op m'n huidige stal en gewoon nog geen ergernissen!

+:)+

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:42

Er zijn denk ik altijd wel wat dingen op een stal waar je met meerdere mensen staat. Ergeren is een groot woord, maar van de 20 paarden is mijn paard zo ongeveer de enige die meerdere keren per week gereden wordt, want ja, veel rijden is sielugh en slecht voor ze :roll: En dan wel na weken opeens opzadelen en uuuuren buiten rijden wat ik niet helemaal eerlijk vind naar het paard toe. Maakt mij verder weinig uit, maar de meeste van die paarden worden strontvervelend van het niks doen :+ Dan is er weer iets en dan denk ik soms echt wel een beetje van 'ga gewoon eens wat doen met dat beest!'. Maar goed, leven en laten leven :D Heb wel altijd de bak voor mezelf :Y)

Eigenlijk ben ik altijd erg tevreden hoor, paarden lekker 24/7 buiten en iedereen heeft daar toch wel een beetje dezelfde ideeën over.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 07:25

Heb geleerd me niet meer zo te ergeren op eigen stal..zolang ze dr rotzooi opruimen, mest opruimen vind ik het allemaal best..! Paarden die weinig aandacht krijgen vind ik nog steeds wel heel sneu maarja de baas bepaald!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:13

Het kan enorm verschil maken als een persoon/nieuwe klant komt of gaat.

Ik heb ook wel ergernissen maar vind het toch ook wel lastig om de juiste persoon dat heel direct te vertellen. Maar als het irritant genoeg is dan gebeurt het wel.

Roddelen over elkaar, het gebeurt zo gemakkelijk. Als het onschuldig is maar gewoon even je hart luchten is het niet erg. Maar het moet niet zijn om de boel op te hitsen.

Ik sta op een stal met kleinschalige manege, waar de regels duidelijk zijn maar ook wel soepel gehanteerd kunnen worden. Soms een voordeel,soms een nadeel!
Maar er wordt door de stal zelf nooit een paard benadeelt! En dat vind ik erg belangrijk.

Eigenlijk hebben we wel een gezellige stal maar je moet er tussen passen. Af en toe heb ik dat gevoel niet maar dan doe ik mijn paard en ga ik weer weg.

Wat betreft de opmerkingen over manegekinderen. Ik heb op deze stalling een aantal jaar les gegeven. Wat ook maakt dat ik veel kinderen kende, maar volgens mij hebben wij niet echt vervelende kinderen. Niet dat de pensionklanten er last van hebben.
Het is ook hoe je ze zelf bejegend, met respect en consequent en misschien toch een leuk "klusje" ?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:51

Ik erger mij echt zelden op stal(len), ik ben dan ook totaal niet moeilijk.

Het enige waar ik ECHT slecht tegen kan is gezeik van moeilijk volk die bang zijn voor hun eigen paard en dan moet ik aan de kant/weg/wachten etc. Als jouw paard bang is, of DOE er wat aan en dan help ik je met liefde, of ga zelf lekker weg/andere kant op/wachten. Of koop een beest die je wel aan kan.

Gister nog, zit ik op parkeerterrein koets in te laden (electrische lier), loopt 50 meter verderop een zeur langs, en roept dat ik moet stoppen want haar paard kan der niet tegen en dan kijk je, niets aan de hand, paard loopt gewoon met oren hele andere kant op lekker door te sjouwen :') echt hoor

Gelukkig zijn het altijd maar enkelingen die zo moeilijk zijn

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:52

Geen ergernissen hier :D

Sta bij een vriendin op de boerderij, verzorging is prima, alles wordt besproken, kan doen en laten wat ik wil en we rijden eigenlijk altijd samen, hartstikke gezellig! Geen geroddel, geen gedonder door pensiongasten, geen jatten... ben het allemaal tegengekomen op de pensionstallen. Heerlijk rustig, en super gezellig nu!

Verschillende vrienden hebben eigen (pension)stallen en daar kom ik ook regelmatig over de vloer. Wat me daar van de pensiongasten ergert, op IEDERE stal: luiigheid waardoor je je paard in gevaar brengt. Mooi voorbeeld is al gegeven: halster in de touwen laten hangen. Hang het halster gewoon even daar waar het hoort en niet in gevaarlijk bereik van de paarden is. Halster om doen en niet vastmaken. Eerlijk waar, ik stond er fuc.king naar te kijken met mijn eigen paard in de hand, toen een paard met z'n hoofd sloeg, de metalen clip in z'n oog kreeg en die is nu dus blind. Is wel al 6 jaar geleden, niet nogmaals in mijn buurt gebeurt, maar het risico is er dus wel. Die clip zit er niet voor niets aan. Mensen die klaar zijn met rijden, paard in de stalgang parkeren en eerst zelf in de kantine een peuk gaan roken voordat het paard afgezadeld en verzorgd wordt. En die het oprecht raar vonden dat ik niet meekwam, omdat ik eerst mijn paard wilde verzorgen. Mensen die een peuk opsteken terwijl ze op een paard zitten. Doe toch normaal... Dat soort dingetjes.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:14

Erg weinig want ik sta alleen. :D Hoe heerlijk ik dit weer ook vind is het wel erg koudddd als ik met emmers water moet sjouwen en ijs moet bikken.