De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:03

Abercrombie schreef:
Ik heb 1x een koopcontract getekent. Denk alleen dat het zin heeft bij een handelaar en weinig zin heeft bij een particulier.

Nee hoor...het heeft net zoveel betekenis als een mondelinge overeenkomst,alleen is deze makkelijker aantoonbaar.
Is gewoon een stukje helderheid voor beide partijen,wat ik ook fijn vind is dat dit een rechtsgeldig eigendomsdocument is dit in tegenstelling tot een paspoort of papier.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:04

Die ouders zijn ook niet bepaald slim :') (van de op)

Wel erg grappig, ik volg

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:13

Tinky12 schreef:
Abercrombie schreef:
Wat voor contract?

Koopcontract...is overigens niets raars aan...is een standaard contract.Bewijs van aankoop/verkoop.
Mijn paarden zijn ook aangekocht met koopcontract.Vroeger hadden ze een verkoopbriefje.

Koopcontract als eigendomsbewijs vraag ik ook het liefst om, maar het contract via fb verhaal is meer van wat mag/moet de nieuwe eigenaar met het dier doen. Meer een wel verkopen, maar toch blijven beslissen verhaal.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:14

Abercrombie schreef:
Wat voor contract?

contract met eisen etc en eerste terug koop en weet ik wat. ik klik dan mooi verder. ze kunnen me wat met hun contracten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:16

Die via fb ken ik niet...alleen het standaard contract waarin ras,leeftijd,afstamming en trainingsgraad staat.
Je kunt er zelf nog wat aan toevoegen bv bekend met eczeem of een proefperiode.
Geneuzel dat een paard elke avond een klontje moet voor het slapengaan vind ik onzinnig(of wat voor toestanden erin staan...) :+
Verkocht is verkocht...al wil je hem opzetten :o

Peelie

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:45

Ik heb een keer mijn Haflinger ruin tekoop gehad. Hij was 1,5 jaar, hengst. Wel braaf maar gewoon nog heel jong. Liep redelijk braaf mee aan de hand. Had verder nog nooit wortels of appel gegeten.

Reageren er mensen op de advertentie of ze hem voor 250 euro kunnen komen ophalen. Nou. Nee was het antwoord. Of ze dan wel mochten komen kijken. Ja, dat mocht, maar als ze maar niet dachten dat hij voor 250 euro weg ging.

In de aanloop naar de bezichtiging bleven ze maar vragen of ze een trailer mochten meenemen om hem op te laden en mee te nemen. Nee, was nogsteeds het antwoord.

Dag des oordeel komen er twee zeer stevige (ik gok een goede 140 kilo, ongelogen) dames aan met een grote zak wortels. Nash was wat schrikkerig en durfde de wortels niet aan te nemen.

Kreeg ik een hele preek dat ik een beul ben omdat mijn paard geen wortels kreeg en dat hij wortels niet kende. Ik was al zo van uhm.... Wft...

Daarna vroeg ze of ze er op konde rijden! Toen was ik helemaal flabbergastet...

Maanden later krijg ik nog te horen dat ik Nash helemaal niet wilde verkopen (niet aan hun nee) en dat ik een poedersuiker ben, dat ik ze helemaal vanuit leiden naar woudenberg heb laten komen voor niks, dat ze de trailer hadden willen meenemen en dan hebben ze hem wel opgeladen enz enz. Die mensen zitten hier ook op bokt, ze zullen dit vast lezen.

Zo ontzettend brutaal... Ik heb hem uiteindelijk zelf gehouden

Ook een ander paard verkocht. Twee meiden, opa en oma mee. Ik vond een van die meiden te groot, dus wel hem niet aan haar verkopen, zecht oma tegen mij JIJ VERKOOPT HEM NIET AAN IEMAND ANDERS HE! Met een boze toon.

Ik heb hem uiteraard niet aan hun verkocht...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 01:03

Ik vind zelf die contracten niet erg nuttig, dus ik doe daar niets mee.
Maar moet zeggen dat ik toch al regelmatig een paard heb verkocht mét contract omdat de koper daarnaar vroeg. En ik vind het geen punt, sommige mensen vinden het prettiger nou dan doen we dat.
Nut heeft het verder niet want als iemand mij belt dat een paard niet goed is neem ik ze toch wel terug, al is dat 3 maanden na de verkoopdatum en met een vage reden (zie eerder bericht, die mensen hadden geen contract).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:16

Ik vind zo'n koopcontract ideaal juist. Heb het bij zowel verkoop als aankoop gedaan. Voordelen voor mij zijn dat je een aankoopsbewijs hebt, de gemaakte afspraken kan noteren (waaronder alles qua bedragen en betalingen) en kort kan noteren wat er besproken is. Zoals wel/niet keuren, evt. Bijzonderheden van het paard, etc. Ideaal en achteraf toch minder gezeur.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:04

Ik heb ook al het nodige meegemaakt met zowel kopen als verkopen. Maar eentje blijft me nog heel goed bij daarvan had ik achteraf ook zoiets van daar zijn we goed mee weg gekomen.
Ongeveer 8 a 9 jaar geleden hadden wij onze goedgekeurde hengst te koop staan we hebben uitgebreid mail en telefonisch contact gehad met de aspirant koper. Beste man is komen kijken en heeft het paard gereden niks aan de hand. Maar toch hadden we gelijk zoiets van nah.. ik weet het niet.
Beste man wou de vraagprijs betalen mits wij hem naar toe brachten. Geen probleem 2 dagen voor de "afleverdatum" zit ik bij toeval naar tv te kijken naar een soort van "opgelicht". In die aflevering gaat het over een accountant die nogal een dure hobby heeft te weten paarden.. Ik krijg bijna een hartverzakking als die beste man met zijn gezicht, naam en allerlei aliassen op tv komt.. Hij had een accountants kantoor waar hij heel veel mensen gedupeerd had maar ook pensionstallen kregen nog geld van hem en paarden eigenaren (vooral in de hogere prijsklasse) konden naar hun geld fluiten.. Op de een of andere manier kon hij die mensen overtuigen dat ze het paard bij hem achterlieten dat hij even een "cashflow" probleempje had maar dat ze op het eind van de week het geld op de rekening hadden staan. Voor zover ik het heb kunnen "volgen" heeft die man een aantal jaar in de bak gezeten..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:14

Jij blij dat je even tv gekeken hebt. Verschrikkelijk het zou je maar eerst gebeuren e dan pas kom je er achter... ts dus net een sisser afgelope

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:14

Zo flitzz, daar ben maar net de dans ontsprongen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:22

Nou lijkt mij simpel...geen geld...geen paard...opladen en weer meenemen als er niet gedokt wordt.Snap dat nooit zo goed dat mensen daar intrappen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:11

Koopcontract hebben wij de laatste paar keer wel gedaan en vind het zelf wel fijn. Het begon omdat ik een paard verkocht en mijn verzekering wilde beëindigen, waarbij de verzekering ineens een contract wilde zien zodat ik niet onterecht in het midden van een lopend verzekeringsjaar mijn verzekering op wilde zeggen. Zo ging dat voorheen nooit en ik kon achter een handtekening aan. Maar achteraf vind ik het wel fijn en kopers/verkopers maken er nooit problemen over. Gewoon een simpel, standaard contract, met naam en toenaam, prijs etc. Kocht er ooit een van een stal die het paard van een kennis verkocht omdat deze schulden bij de stal had open staan, waarbij ik het dus erg fijn vond dat de werkelijke eigenaar wel tekende voor de verkoop. Scheelt gezeur achteraf.

Om onbekende verkopers van alles te beloven over de toekomst zou ik ook niet snel doen. Ik ben altijd eerlijk wat mijn doel met het paard is, maar situaties kunnen gewoon veranderen. Ik heb wel al een keer afgesproken dat wanneer ik het paard ooit weer zelf zou willen verkopen, de vorige eigenaar de eerste kans zou bieden het paard terug te kopen. Daar heb ik geen moeite mee en in dit geval is dat uiteindelijk ook gebeurd.

Lees hierboven een reactie over een paard dat al bokkend weg was, voor iemand er bovenop zat. Zo herinner ik mij ook een proefritje bij een handelsstal. Een hele brave Ardenner moest dat zijn, beetje een fries uiterlijk in een valk kleurtje met super lange manen, best leuk, maar recreatief en braaf voor buitenritjes leek ons. Was ook aangespannen. In dit geval was ik het niet zelf, maar degene die voor moest rijden wilde opstappen. Beest begint ineens flink te bokken met opstijgen, meisje er af en paard hele parkeerplaats en straat over.. Uiteindelijk dier gevangen en in de rijbak beland, gaat er daar een ander paard die proefgereden werd flink aan de kletter.. Dat kon de Ardenner wel hebben en ik er toch nog even op, maar is niet wat geworden. Maar wat een drama die dag daar op die stal... ga je toch met een vreemd gevoel naar huis over de brave paardjes, haha.

Ik mis overigens hierbij wel erg de button 'vind ik leuk'. Wat een verhalen allemaal..

YvonneAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:31

flitzz schreef:
Ik heb ook al het nodige meegemaakt met zowel kopen als verkopen. Maar eentje blijft me nog heel goed bij daarvan had ik achteraf ook zoiets van daar zijn we goed mee weg gekomen.
Ongeveer 8 a 9 jaar geleden hadden wij onze goedgekeurde hengst te koop staan we hebben uitgebreid mail en telefonisch contact gehad met de aspirant koper. Beste man is komen kijken en heeft het paard gereden niks aan de hand. Maar toch hadden we gelijk zoiets van nah.. ik weet het niet.
Beste man wou de vraagprijs betalen mits wij hem naar toe brachten. Geen probleem 2 dagen voor de "afleverdatum" zit ik bij toeval naar tv te kijken naar een soort van "opgelicht". In die aflevering gaat het over een accountant die nogal een dure hobby heeft te weten paarden.. Ik krijg bijna een hartverzakking als die beste man met zijn gezicht, naam en allerlei aliassen op tv komt.. Hij had een accountants kantoor waar hij heel veel mensen gedupeerd had maar ook pensionstallen kregen nog geld van hem en paarden eigenaren (vooral in de hogere prijsklasse) konden naar hun geld fluiten.. Op de een of andere manier kon hij die mensen overtuigen dat ze het paard bij hem achterlieten dat hij even een "cashflow" probleempje had maar dat ze op het eind van de week het geld op de rekening hadden staan. Voor zover ik het heb kunnen "volgen" heeft die man een aantal jaar in de bak gezeten..

Weet je misschien de naam nog van die man??

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:49

Een paard kopen of verkopen is verschrikkelijk.
Ik zeg altijd heel goed wat ik zoek en dan nog kom ik vaak voor joker.

Maar het meeste lol heb ik nog wel gehad toen ik met iemand waar ik paarden voir reed bij een kennis ging kijken die handelde.
Mooie 4 jarige merrie en zoals wij begrepen was ze zadelmak.
Wij stappen uit en ik pak mijn cap en zadel.
Staat die handelaar wat onnozel te kijken en zegt:wil je er op dan?
Ja,want ze is toch zadelmak?
Waarop hij antwoord:Ja,ze heeft het zadel wel eens gezien.
Je kon ons serieus opvegen!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:34

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:42

Ik heb ook nog gehad dat we een onbeleerd groen paard lieten losspringen in de bak... Springt hij zo over t hek van de bak de wei in _/-\o_ :D
Maar daar kon de eigenaar natuurlijk niets aan doen :-)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:44

evelien11 schreef:
Ik heb ook nog gehad dat we een onbeleerd groen paard lieten losspringen in de bak... Springt hij zo over t hek van de bak de wei in _/-\o_ :D
Maar daar kon de eigenaar natuurlijk niets aan doen :-)

Dat valt in de categorie: "has talent, needs direction" :P .

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:18

Tinky12 schreef:
Nou lijkt mij simpel...geen geld...geen paard...opladen en weer meenemen als er niet gedokt wordt.Snap dat nooit zo goed dat mensen daar intrappen.

Dit dus.
Geen geld, kom dan maar terug wanneer je het wel hebt. En hou ook geen paard vast daarvoor.
Ook geen andere spullen.
Stuur het aub vast op, want heb het zo hard nodig en ver een week krijg ik mijn loon.
Mooi bel je over een week toch terug? :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:20

Tinky12 schreef:

Ik snap dat ook niet.. maar schijnbaar zijn er toch altijd mensen die andere mensen op hun blauwe ogen geloven.. Voor mijn geld ook geen geld geen paard..

@yvonneamigo helaas niet..

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:47

Wat een verhalen hier en Flitzz, wat een geluk dat je er op tijd achter kwam! :oo

Ik heb ook nog wel een mooie. Jaren geleden wilde mijn stalhouder één van zijn pony's verkopen. Vrijdagavond een advertentie op MP gezet, werd hij zaterdagochtend om half acht gebeld. :Z Die mensen hadden serieus interesse en wilden dezelfde dag nog langskomen om hun dochter proef te laten rijden. Ze hebben er een paar uur voor moeten rijden, maar het proefrijden ging goed en ze wilden de pony heel graag hebben. Afgesproken dat ze de week erna op zaterdag de pony zouden komen halen. Belden ze die dag op of er misschien toch iets van de prijs af kon, want ze kwamen nét 100,- euro tekort..... :+
Stalhouder heeft gezegd dat als ze dat al niet konden betalen, het niet zo'n goed plan zou zijn om een pony te kopen. Daarna is hij nog weken lastig gevallen met sms'jes en telefoontjes van die mensen. Van "We hebben nog steeds interesse hoor!" tot "We hadden afspraken gemaakt en dan en dan komen we de pony halen!"

Uiteraard zijn ze nooit meer langs geweest... :+

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:22

Zo'n 10 jaar geleden waren we op zoek naar een pony voor mij en mijn zusje. Ging toen nog via de koopjeskrant, internet was nog niet zo in. Je wilt niet weten naar hoeveel pony's we gaan kijken zijn die zogezegd 1.20cm groot waren. Komen we daar aan bleken het shetjes van 90cm groot...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:35

Najoveh schreef:
Zo'n 10 jaar geleden waren we op zoek naar een pony voor mij en mijn zusje. Ging toen nog via de koopjeskrant, internet was nog niet zo in. Je wilt niet weten naar hoeveel pony's we gaan kijken zijn die zogezegd 1.20cm groot waren. Komen we daar aan bleken het shetjes van 90cm groot...

Dat heb je nu nog.
Dan vraag is het echt wel een paard van 165?
Want hij toont op de foto kleiner.
Ja, maar de persoon is 190 die er naast of op zit.
Kom je op bestemming staat er een hitje van krap 158.

Is hij gezond?
ja hoor is helemaal in orde.
Loopt het dier gewoon kreupel. Heeft cornage en gaat vol aan de bak zuigen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:07

Ik had eens een Fjord te koop voor €1500. Belt er een man: wat is de uiterste prijs? Ik zeg er staat toch een prijs bij? Ja maar wat is de uiterste prijs?! Ik zeg kom eerst maar eens kijken dan kunnen we het over de prijs hebben..

Ook had ik een keer een Welshpony te koop. Vrouw was geweest met haar dochtertje. Waren er gek van. Maar wilde nog een keer langskomen. Prima afspraak gemaakt.
Tussendoor belde er mensen die dezelfde dag wilden komen kijken. Die hem ook gelijk kochten. Dus ik die andere mensen gebeld dat hij verkocht was. Nou.... woest was ze! Want ze had toch gezegd dat ze nog een keer kwamen, dat haar dochter intens verdrietig was en dat ze de foto's al aan iedereen had laten zien. Wat ik dat kind wel niet aandeed! Tja wie het eerst met geld komt...

Zelf gingen we een keer kijken voor een bereden Shetlander. Toen mijn zoontje erop wilde gaan zitten was het: eh.... Ik weet niet of dat kan hoor.. Hij was toch ingereden?

Kwam ook eens iemand kijken bij mijn pony. Hartstikke leuk vonden ze haar. Zeg ik; wilt u haar ook even in het verkeer zien? Nou dat geloven we wel hoor zo uit je verhalen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:22

Omgekeerd ben ik zelf heel blij geweest.
Ik reed al jaren een paard voor mensen, op een dag moest die verkocht. Ja jammer natuurlijk. Of ik hem niet wilde hebben. Tja, ik had er al en niet de wens of budget voor nog een erbij. Enfin, later contact gehad dat ik hem dan tegen heel weinig geld mocht overkopen. Top, afspraak gemaakt en naar de bank. Geld afgehaald en op het moment dat ik de bank uitloop, komt er een man binnen, mijn hond schrikt en ik met zwangere buik en al voorover over de stoep naar huis gesleurd. Portemonnee gevallen met al dat spaargeld erin en weg natuurlijk.
Kon ik die mensen gaan vertellen dat het er de eerste maanden nog niet inzat. Paard is blijven staan en drie maanden later afgerekend, maar o wat voelde ik me rot daarover.