flitzz schreef:Ik heb ook al het nodige meegemaakt met zowel kopen als verkopen. Maar eentje blijft me nog heel goed bij daarvan had ik achteraf ook zoiets van daar zijn we goed mee weg gekomen.
Ongeveer 8 a 9 jaar geleden hadden wij onze goedgekeurde hengst te koop staan we hebben uitgebreid mail en telefonisch contact gehad met de aspirant koper. Beste man is komen kijken en heeft het paard gereden niks aan de hand. Maar toch hadden we gelijk zoiets van nah.. ik weet het niet.
Beste man wou de vraagprijs betalen mits wij hem naar toe brachten. Geen probleem 2 dagen voor de "afleverdatum" zit ik bij toeval naar tv te kijken naar een soort van "opgelicht". In die aflevering gaat het over een accountant die nogal een dure hobby heeft te weten paarden.. Ik krijg bijna een hartverzakking als die beste man met zijn gezicht, naam en allerlei aliassen op tv komt.. Hij had een accountants kantoor waar hij heel veel mensen gedupeerd had maar ook pensionstallen kregen nog geld van hem en paarden eigenaren (vooral in de hogere prijsklasse) konden naar hun geld fluiten.. Op de een of andere manier kon hij die mensen overtuigen dat ze het paard bij hem achterlieten dat hij even een "cashflow" probleempje had maar dat ze op het eind van de week het geld op de rekening hadden staan. Voor zover ik het heb kunnen "volgen" heeft die man een aantal jaar in de bak gezeten..
Weet je misschien de naam nog van die man??