[VOLG] Ons nationale televisiedebuut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: [VOLG] Ons nationale televisiedebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:11

Hier ook zeker! Ik ben er heel erg benieuwd naar geworden! Misschien wel meer omdat we een kijkje in de keuken hebben mogen nemen via dit topic :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:12

Als ik er het geld voor heb zou ik hem ook wel in mijn stoffige, overvolle kast willen hebben staan!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:18

Met ieder beetje dat je loslaat wordt ik steeds nieuwsgieriger :j
En hoop ik stiekem dat de uitgeverij toch aan een voorinschrijving gaat doen :o

Wat betreft het zogenaamde "eeuwig student zijn", dat was net afgeschaft toen ik begon te studeren. Baalde ik heel hard van, want ik had daar stiekem graag mijn beroep van gemaakt O:)

Nu is de wil er zeker wel, maar zijn het voornamelijk de financiën die het kunnen tegen houden. Heb net wel een mailtje gestuurd naar de Universiteit van Antwerpen om eens te informeren wat studeren daar kost als je geen beurs kunt krijgen. En welke studie??? Ik ben net als jij "gezegend" met een bijna belachelijk brede belangstelling :')
Geschiedenis, archeologie, biologie, biotechnologie, biomedisch, diergeneeskunde.... En dat zijn dan nog maar de studies die al sinds de middelbare school bovenaan mijn lijstje staan :x

Ik kan misschien een sponsor krijgen, maar dan moeten de kosten wel redelijk blijven en er een serieuze mogelijkheid op werk zijn. Dus eerst maar eens het mailtje afwachten.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 14:49

Berdien: leuk dat je je weer meldt! :D

RianneH: vond het zelf ook wel leuk om dit topic bij te houden, je maakt dan toch een beetje dat proces mee van zo'n boek en documentaire. Dat proces was voor mij ook een leerproces, want ik had echt niet gedacht dat een manuscript het halve werk was. Ik had toch wel gedacht dat het manuscript toch wel eerder 70 procent van het werk was. Lekker naïef. Zelfs de eerste rondes redigeren vielen achteraf heel erg mee. Alles wat daarna kwam was voor mij juist veel intensiever, vooral het werken aan de drukproeven en mijn eigen inbreng wat betreft vormgeving e.d. Misschien ook wel omdat ik een perfectionist ben en ervoor koos om heel betrokken te blijven en mijn eigen inzichten en ideeën kenbaar te maken. Uiteindelijk heel goed te verklaren, want het is natuurlijk mijn naam die op de omslag staat. :D

AlwaysH: ik heb begrepen dat het een hele schappelijke prijs wordt. Daarom is het ook een paperback geworden, zodat het boek niet alleen toegankelijk is voor de echte liefhebber van dit ras, maar voor iedereen die het op wat voor manier dan ook interesseert. :j

Siamsmeesje: ik verwacht eigenlijk van niet, want het persbericht wordt momenteel geschreven en het boek verschijnt op 1 april, tegelijk met de documentaire. Of er dan nog een aparte boeklancering komt weet ik zelfs niet. Ergens hoop ik van wel, dat er een kleine bijeenkomst met presentatie is, alleen al voor vrienden en familie waarvan ik weet dat ze er graag bij zijn, maar daar durf ik nog niks over te zeggen.

Ja, het is jammer dat studeren nu zo duur is geworden. Ergens was studeren altijd al duur en werd het via belasting betaald, maar ik vind het persoonlijk natuurlijk erg spijtig dat ik nu niet aan de verbreding kan doen waarvan ik weet dat dit zich niet alleen aan mij maar ook de maatschappij uitbetaalt. Er is teveel misbruik van gemaakt en dat heb ik zelf ook van dichtbij gezien (met kromme tenen). Voor mij persoonlijk is 10.000 per jaar gewoon niet op te brengen. Dan moet ik toch echt een internationale bestseller schrijven ben ik bang. :=

De datum is bekend, lieve mensen! Op 1 april komt mijn boek over het Friese paard uit! *\o/*

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:33

Ah, en bedankt, ik weet alvast wat ik voor mijn verjaardag vraag. :D
Maar nu echt wel heel spannend, dat je gewoon al weet wanneer het uitkomt, hoe gaaf! Kun je het je al voorstellen dat je het echte affe boek in je handen hebt? Lijkt me zo iets bijzonders, als je er al zo lang mee bezig bent geweest, om het dan in het echt te zien (of nog gekker, gewoon in een boekwinkel).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:43

Da's al bijna! Spannend! :):)

Ik zou ook graag nog een studie doen, maar de kosten zijn me te hoog en iets met tijd. Met een baan van 50-60 uur per week blijft er weinig tijd over om te studeren :)) Maar zou graag studeren wat ik écht leuk vind (godsdienstwetenschappen) in plaats van wat handig is (communicatie- en informatiewetenschappen). Goed, ik ben nu werkzaam als hypotheekadviseur dus dat is wéér een andere richting maar het gaat om het idee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:07

JoSav schreef:
Ik heb geen idee of ik de titel mag onthullen, maar die laat zich eigenlijk wel raden. :Y) En nee, het is niet dezelfde titel als de documentaire want dat waren oorspronkelijk twee losse projecten die door timing en expertise zijn samengesmolten. :j

Waarom zou je de titel niet mogen onthullen?
Als je je boek via een professionele/normale wetenschappelijke uitgeverij uitgeeft dan heeft je boek maanden geleden met voorlopige titel en voorlopig omslag in de catalogi voor de boekhandel gestaan. Op basis daarvan besluiten zij namelijk of het de moeite waard is om het in te kopen. Daardoor is het dan vaak ook al maanden vantevoren bij veel internetboekhandels zelfs al te vinden/vooruit te bestellen. Hoe meer ruchtbaarheid je zelf vantevoren aan je boek geeft, hoe prettiger voor een commerciele uitgeverij.

Als het een print on demand boek is of bij een niet professionele uitgeverij verschijnt dan ligt dat misschien anders, maar als uitgever/redacteur juichten wij het alleen maar toe als een auteur zelf de info al met het publiek deelde die wij als uitgeverij richting de boekhandel deelde. Ik snap dus niet precies waarom je daar zo geheimzinnig over moet doen?
Dit kost je namelijk gewoon lezers: bijvoorbeeld alle mensen die toevallig op dit topic komen, een paar pagina's meelezen en dan weer verdwijnen; titels blijven hangen, en als ze in elk geval al de titel hadden meegekregen, dan hadden ze daar later zelf nog naar op zoek kunnen gaan/een link kunnen maken met artikelen/recensies die ze er later over lezen.
Misschien dat ik dit teveel vanuit de professionele hoek bekijk, maar ik verbaas me al een tijdje over de geheimzinnigdoenerij rondom dit boek, en nu al helemaal, omdat het al in minder dan een maand verschijnt. Ik ken in elk geval geen enkele professionele uitgeverij (dus met aanbiedingscatalogi voor de boekhandel) die dat op deze manier aanpakt.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:18

wow heb ik toch ff in 3 uurtjes je hele topic gelezen (baas zal dr blij mee zijn :D )
maar wat schrijf je heerlijk en wat een bijzonder interessante materie!! :j

respect voor hoe je alles beschrijft en het ook ´simpel´ houdt _/-\o_
ik ben zeer benieuwd naar je boek!

wat ik me nog afvroeg is, dit boek gaat in op de historie van het friese paard met daarbij de uitstapjes naar de verschillende rassen die aan de oorsprong of invloed staan van het friese paard. wordt er ook ´gekeken´ naar waar het friese paard nu invloed op heeft, zoals de arabo fries en de barock pinto?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 17:42

Pluizebolpum: ik kan me er eigenlijk nog niet veel bij voorstellen. Ik wacht het maar een beetje gelaten af. :+

Berdien: ja, er werd alsnog wat haast achter gezet dus nu is het ineens toch heel dichtbij. :j Oorspronkelijk was de verschijningsdatum in januari, maar dat werd dus uitgesteld.
En oh, als ik toch nog kon doorstuderen... -:)

xyzutu2: joh, daar heb ik helemaal geen verstand van. :o Ik ben misschien gewoon veel te voorzichtig met dingen verklappen omdat ik steeds denk dat ik anders het gras voor de voeten van de uitgever wegmaai met aankondigingen enzo. De titel ligt uiteraard vreselijk voor de hand en was al vanaf het begin duidelijk inderdaad, namelijk, heel simpel: Het Friese paard.
Dus ja, mijn boek over het Friese paard heet gewoon Het Friese paard.

Als ik een air van geheimzinnigheid aan dit topic heb gegeven dan is dat niet doelbewust gedaan in ieder geval. :D
Hoe het zit met catalogi en boekhandels heb ik ook geen flauw benul van, want dat laat ik volledig aan de uitgeverij. De eerste druk is geloof ik wel een vrij kleine oplage dus of dat een rol speelt zou ook zomaar kunnen. Ik heb me vooral beziggehouden met schrijven, natuurlijk.

Ik hou me daar verder dus niet zo mee bezig. Als dat betekent dat het boek makkelijker ten onder gaat in de grijze massa van publicaties is dat natuurlijk spijtig, maar ik heb vooralsnog gewoon vertrouwen in de uitgever.

koetje28: :D Haha, foei. Het boek gaat echt over het Friese paard tot nu. De nadruk ligt op de geschiedenis, hoe het ras is ontstaan, waarom het ras zich heeft ontwikkeld zoals het zich heeft ontwikkeld, maar ook de rassen die de Fries hebben beïnvloed en vice versa komen aan bod. De discussie Arabisch bloed laat ik zeker niet ongemoeid! Ook meer recente invloeden, zoals bij de Kladruber en heel recent de Arabofries en Barock Pinto worden aangestipt.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:42

Het Friese Paard - staat op m'n verlanglijstje :D
Even in de gaten houden waar die gaat verschijnen straks. Mijn twee favoriete online boekwinkels hebben hem in ieder geval nog niet op de site staan.

Tja, studeren in Nederland is belachelijk duur geworden. Na wat snuffelen ben ik er inmiddels achter dat ik voor diezelfde €10.000 in België minstens 2 en misschien wel 3 jaar kan studeren :x
Dus waarom het in België wel kan en in Nederland niet??? Ik weet het niet meer... |o
Gelukkig is Antwerpen de dichtst bijzijnde universiteit, dus dat maakt de keuze wel makkelijker als het lukken wil.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:21

Super leuk zeg! Fijn dat je nu een datum hebt,
Is toch geen grapje he ;)
Ben ook echt heel erg benieuwd,
ook naar waar je het kan gaan bestellen, want zodra dat kan ga ik dat natuurlijk meteen doen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 22:46

Siamsmeesje: zodra het boek te bestellen is zal ik dat hier sowieso wel melden. :j
Het onderwijssysteem in België is natuurlijk heel anders. Toch voelt het bizar dat het zo kan verschillen.
Maar goed, instellingscollegegeld is voorbehouden voor mensen die al een diploma van een hogere onderwijsinstelling hebben dus ik moet gewoon mijn mond houden. :o Maar jammer vind ik het wel. Enorm jammer.

Zover ik weet is het geen grap. :+

De eerste aflevering van de documentaire staat momenteel trouwens op 2 april en 3 april.

Op NPO 2 wordt de eerste aflevering uitgezonden op 2 april om 15:30 (herhaling 3 april 12.25) en
3 april om 17:10 op Omrop Fryslân. De uitzending is dan ook te zien op http://www.omropfryslan.nl/programma/fryslan-dok

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 01:32

Wat gaaf allemaal TS, het wordt wel heel echt zo he?

Ik zag dat er al een boek bestaat met de zelfde titel. Daar is vast rekening mee gehouden door de uitgever maar ik vroeg mij toch af of het niet verwarrend zou kunnen zijn voor het lezend publiek?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 05:40

Wat een goed nieuws TS! *\o/*
Gaat nu wel echt heel erg snel. Kan niet wachten tot 1 en 2 april. Begin toch wel erg nieuwsgierig te worden.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 13:49

Koper: klopt, daar is over nagedacht. Het boek is bedoeld als hét standaardwerk over het Friese paard en dan moet het een logische titel hebben. Al die opsmuk met mooie verwijzingen over de kleur oid is dan overbodig (helemaal als je bedenkt dat die kleur amper 100 jaar vastligt). Het risico bestaat dat dit tot verwarring leidt, uiteraard, maar dit boek is toch wel een heel ander type boek dan de voorgaande publicaties over het Friese paard. Dat dan iemand wellicht het verkeerde boek bestelt of tweedehands op de kop weet te tikken is een ingecalculeerd risico.

Wellicht wordt het dan "dat boek over het Friese paard van die schrijver met die moeilijke naam". Haha, nee, gekheid.
Het is en blijft de meest logische titel. Zelfs met een ondertitel blijft het risico van verwarring bestaan. Daar ontkom je niet aan. Het boek zelf is iig onderscheidend tov wat er tot nu toe over dit paardenras is gepubliceerd. De toekomst zal leren hoe makkelijk het boek te vinden zal zijn tov boeken met dezelfde of bijna dezelfde titel.

De datum kruipt inmiddels dichterbij. Ik moet zeggen dat ik er nog steeds heel gelaten in ben. Had een mooie outfit en prachtige schoenen gescoord en toen bleek er een zwart met goud dresscode te zijn voor de première dus alle plannen weer de deur uit en dus trek ik maar een jurkje dat ik onlangs voor een bruiloft heb gekocht uit de kast. Dan rest mij te hopen dat niemand diezelfde outfit draagt, want dat jurkje komt uit een reguliere winkel... dus hup kont in het gareel en sporten. :+ Dan zie je er in dezelfde outfit iig wel beter uit. :Y) Eerste wereld problemen...

Enfin, ook op het werk blijven de reacties rond mijn project binnendruppelen.
Intussen ben ik nog steeds druk bezig met het polijsten en verder schrijven aan mijn onderzoeksvoorstel. Ook daarover is men in de wandelgangen van de meer en minder betrokken onderzoeksinstituten positief gestemd. Daar gaat in elk geval ook een boek uitrollen... hoe of wat valt natuurlijk nog te bezien. Morgen weer cursus onderzoeksaanvraag schrijven. Kunnen we weer brainstormen!

Nog 2,5 weken, lieve mensen, dan is het zover!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:55

Oh de ironie dat de dresscode zwart is :))

Ik kwam laatst een foto tegen die mij aan dit topic deed denken. Misschien kende je 'm al lang hoor :o

Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:04

Wauwie heb ik onder een steen geleefd of zo!!! gaafie joh zo nieuwgierig naar je boek :D ben benieuwd!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 15:15

Die kende ik niet, Koper! Waar is die van? Landschapspoëzie. :D

pinkie: ja, het aftellen is nu echt begonnen!

Vond het zelf ook wel heel typisch, een dresscode. Wordt een zwarte bedoening zo, haha. En ik had zulke prachtige schoentjes... :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:17

Oh dat weet ik niet. Ik kwam het op Facebook tegen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:02

Eigenlijk was die dresscode wel te verwachten.... 8-)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 15:02

Ja, toch wel hè? :Y)

Ach, gelukkig heb ik toevallig het perfecte jurkje dat zwart is met een vleugje goud...

Enfin, gisterochtend trof ik het artikel uit het ND in mijn postvakje. Een oplettende collega had het toevallig gelezen en dacht "bekende naam!" *\o/*

Dus, met dank aan mijn collega:

Afbeelding

Verder kreeg ik vanochtend telefoon. Het boek is binnen bij de uitgever! Dat betekent dat ik deze week de postbode kan verwachten voor de auteursexemplaren. *\o/* *\o/*
Het persbericht komt er ook aan en er wordt achter de schermen hard gewerkt aan de promotie en het regelen van allerlei zaken. Zodra het persbericht er is zal ik ook hard aan de slag moeten. Zin in! Ik ben zo enorm benieuwd wat mensen van het boek zullen vinden.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:27

Gaaf!!! :))
Eindelijk binnen hele korte tijd dat je je boek in je handen hebt!

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:35

Gaaf zeg! Het zal vast bijzonder zijn als je straks daadwerkelijk met je eigen boek in je handen staat!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:00

Leuk zo spannend! Kan niet wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:50

Spannend :D

Bekende (lokale) namen , als goed is uit St Nicolaasga de Clearbergen/Eysinga :) . En stoeterij stond er