Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[***] schreef:Wss is ze niet goed in conditie, maar als ze gezond is ben je met een half jaar of sneller weer op niveau
Ik begrijp sowieso niet waarom TS niet allang een leuk paard heeft, budget is ruim en er staan zat goede paarden te koop, ook buiten de advertentie sites.
En fokkers staan te springen om iemand die hun paard naar het Z rijdt.
dblijham schreef:http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... bvO_-kw83F
Lijkt aan al je eisen te voldoen, verkoopster staat goed bekend.
florentine1 schreef:dblijham schreef:http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... bvO_-kw83F
Lijkt aan al je eisen te voldoen, verkoopster staat goed bekend.
knappe merrie en toch ff gebeld, is al 4 jaar niks mee gedaan en toch prijs bovenin , vind ik teveel geld voor zo'n gok, is al 12 jaar was ze 10 dan was ik wellicht nog wezen kijken maar zit nog wel een hoop werk aan.
bigone schreef:Ts, ik denk dat jij veel te kieskeurig bent, je zegt zelf al veel paarden tot een goed niveau te hebben gereden. Dan weet je toch ook dat een merrie zoals uit de advertentie, waar alle knoppen op zitten, door een goede ruiter binnen drie maanden weer zover klaar is dat B of L geen enkel probleem is.
Je gaat jezelf ook tegen spreken want dochter mag niet op jong spul maar die vijfjarige is natuurlijk ook nog een broekie dus ook niet voor je dochter bestemd maar alleen voor je fokkerij.
Een geschikt ouder paard word eigenlijk elke keer aan de kant geschoven want er zit veel werk in, dat ben ik absoluut niet met je eens. Wat denk je hoeveel werk er in een vijfjarige zit???
Ik denk dat je niet gaat slagen, in ieder geval niet waarvoor je het paard wil. En een daverende fokmerrie en een goed en braaf paard voor je dochter en dan graag een jaar of vijf , zes.
De meeste zeer goed bewegende merries staan ook redelijk hoog in het bloed en gezien het feit dat je dochter het paardrijden eerst nog maar eens moet ondervinden vind ik dit een keuze die waarschijnlijk niet echt goed uit zal pakken.
dblijham schreef:Een 12 jarige die Z1 gelopen heeft en dus alle knopjes er op heeft evenals de ervaring op concoursterrein, die zich daarna bewezen heeft als geschikte fokmerrie en die een goede ibop heeft gelopen. Die uit een goede foklijn komt en geen veterinaire bemerkingen of raar karakter heeft. Waar ca. de helft van je budget voor gevraagd wordt en die verkocht wordt door mensen die goed bekend staan in de paardensportwereld... Ik geloof echt dat je aan het wachten bent op Totilas voor een zacht prijsje.
Succes met je zoektocht, het zal een lange worden vrees ik.
gomir schreef:Ik ken de 12-jarige merrie waar het over gaat en ik kan je vertellen dat het een ontzettend fijne merrie is, die puur ivm tijdgebrek (al veel paarden thuis onder het zadel + een baan in de paarden) de fokkerij in is gegaan. Merrie is als jong paard matig voorbereid naar de stamboekkeuring gegaan (eerdere eigenaar), maar haalde bij deze eigenaar de IBOP met glans. Topkarakter en zeker ook te rijden door een junior-ruiter. Maar als je overal spoken en beren blijft zien en nergens voor openstaat zou ik de reis naar Noord-Nederland niet maken, want dan heeft dat toch geen zin...
bigone schreef:Diegene die de twaalfjarige merrie reeds heb ik wel eens gezien bij het NK pony;s. Toen reed ze volgens mij een E pony van Jazz en of die dame een potje kon rijden, schrijf die merrie nog niet af want ik denk dat je hier een goede kans laat lopen.
En wat betreft een chipje, ga na waar het zit, soms hebben jonge dieren een chip waarbij het op een plek zit die nooit en te nimmer voor problemen gaat zorgen.
cobiie schreef:Zoeken naar het perfecte paard is als zoeken naar de perfecte man/vrouw, Ipv je bed blijft nu je stal leeg want perfect bestaat niet.
De vraag is met welk "maren" je kan leven.

florentine1 schreef:gomir schreef:Ik ken de 12-jarige merrie waar het over gaat en ik kan je vertellen dat het een ontzettend fijne merrie is, die puur ivm tijdgebrek (al veel paarden thuis onder het zadel + een baan in de paarden) de fokkerij in is gegaan. Merrie is als jong paard matig voorbereid naar de stamboekkeuring gegaan (eerdere eigenaar), maar haalde bij deze eigenaar de IBOP met glans. Topkarakter en zeker ook te rijden door een junior-ruiter. Maar als je overal spoken en beren blijft zien en nergens voor openstaat zou ik de reis naar Noord-Nederland niet maken, want dan heeft dat toch geen zin...
ze gaf aan dat ze paard als fokmerrie verkoopt en dat ze verder over het rijden denkt dat ze het wel weer opppakt , ik vind dan die prijs echt wel behoorlijk, merrie komt niet uit een heel bijzondere stam hoor , weinig sport erin
voor deze merrie weer opgereden is ben je zo weer half jaar verder, is idd goede ruiter erop , wij zullen het met een stuk mindere ruiter moeten doen., merrie is dan al weer 13.
.