Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:35

Wat een leuk topic! :D
In zuid Flevoland heb ik een leuk en veelzijdig KWPN paard in de aanbieding. Er zijn veel mogelijkheden.
Een lange bosrit, een rit met de menwagen, dressuur (M-niveau) of springen (paard kan +/- 1.40). Daarnaast is ze ook goed in vrijheidsdressuur. Ze kan geen kunstjes maar wel volgen ect., verder is ze heel fotogeniek.

Voor het rijden is het wel een vereiste dat de ruiter voldoende rijervaring heeft. Het paard is erg lief maar wordt snel onzeker bij bange of dwingende ruiters.

Iedereen is welkom! Stuur maar een pb.
Wat je zelf in de aanbieding hebt maakt mij niet zoveel uit. Misschien iets wat mijn paard niet kan zoals western, maar dat hoeft niet.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:39

Wat een leuk initiatief dit! Ik heb zelf een haflinger x ijslander x arabier en een solid paint die basis western gereden zijn en waarmee prima een buitenrit gemaakt kan worden. Ze zijn niet zo groot dus maximaal 70 kilo. Ze zijn braaf, maar wel lekker voorwaarts. Ik zou het zelf leuk vinden om eens een keertje te springen of een springles met een van mijn eigen paarden te krijgen. Mijn paarden staan in de buurt van Drachten.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:41

Als er iemand eens zin heeft om in Friesland, omg. Leeuwarden met mij en mijn brave pony te mennen in de bossen, je bent van harte welkom :)

Zelf vind ik het leuk om van alle takken binnen de sport wat mee te pakken, dus bied maar aan wat je te bieden hebt :D edit: rijden heb ik al een hele poos niet meer gedaan, springen vond ik altijd erg leuk dus als dat eens zou mogen, op een braaf paard?

beline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:44

Voor wie het leuk vindt om een keertje bij ons op de wagen (mennen doet mijn man zelf!) door de polder mee te gaan (cap verplicht), we wonen in Krommenie ligt in Noord Holland.

Te ruil gevraagd graag in de buurt: wij vinden het leuk op meer te leren over natural horsemanship, want mijn man twee weken terug een drie daagse cursus samen met ons paardje gedaan.
Ook werken aan de hand lijkt hem heel leuk, want daar gaat hij begin oktober een cursus van volgen.
Ons paard is een net 4 jarige palomino Welsh cob part-bred (pools warm bloed) 1,60 stokmaat.

Lijkt ons leuk.

43 ik en mijn man 48 jaar.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:48

Wat een leuk topic!
Ik zie dat mensen ook ruilen voor een fotoshoot. Dat lijkt me erg leuk. Ik heb 7 paarden, dus genoeg afwisseling kwa rijden, maar ik heb nooit leuke foto's van ze. Toevallig iemand die een beetje kan fotograferen en die wel een ritje hier wilt maken? Omgeving Twente.

Paarden zijn van alle markten thuis, maar wel alleen de basis van de meeste dingen :+

Deeks93

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:10

Ik lees al een tijdje mee.
Zie nu net iemand uit regio Twente, maar zijn wij oosterse echt zo saai dat we niet willen ruilen verder of lees ik er overheen?

Ik heb een merrie van 1,78 staan, braaf maar kan soms wat 'groen' uit de hoek komen.
En momenteel verzorg ik de paarden omdat de eigenaar op vakantie is en mag ik ook wat dingetjes doen met een Friese merrie.

Mocht er iemand zijn die t leuk vind een bosritje te maken vlakbij het avonturenpark hellendoorn/sallandse heuvelrug dan is diegene welkom!!

Hoef opzich geen ruil, maar zou wel leuk zijn( ook foto's zijn welkom in ruil voor het rijden!!)

Nijverdal(Overijssel, tussen Zwolle en Enschede in)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:39

Ik zag verder ook zo gauw niemand uit Twente. Maar heb ook nog niet alle pagina's doorgelezen. Ik heb wel vaker het idee op bokt dat niemand bij ons in de buurt woont :p jij woont wel erg dichtbij, maar volgensmij willen we allebei hetzelfde ruilen helaas.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:03

Hierboven, precies wat ik ook dacht.

Ik heb alleen niks te ruil -O- als jullie een paar jaar wachten misschien ;)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:44

Lees al een tijdje mee in dit topic maar nooit evht de tijd gehad of genomen om te reageren.

Heb zelf niets te ruilen behalve een fotoshoot oid. Maar zou het wel leuk vinden om gewoon een gezellige middag met iemand te beleven.

Zelf ben ik van alle markten thuis, niets is te gek en al veel gezien op gebied van paardensport. Ben 1.62 lang, niet zwaar en ervaren ruiter in meerdere disciplines.

Mocht je wat leuks hebben en zelf een stel leuke foto's willen van jou en je paard(en), aarzel niet en stuur een PB! :)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:31

_suus19_ schreef:
Ik zag verder ook zo gauw niemand uit Twente. Maar heb ook nog niet alle pagina's doorgelezen. Ik heb wel vaker het idee op bokt dat niemand bij ons in de buurt woont :p jij woont wel erg dichtbij, maar volgensmij willen we allebei hetzelfde ruilen helaas.

Ik ben er ook nog :P

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:17

En ik ook :D

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:26

Sure_lee schreef:
En ik ook :D

Haha :)

Ik zou graag op een paard willen rijden dat hoge dressuur oefeningen kent of. Goed kan springen of crossen *\o/*

J_lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:58

Ik heb zelf een 4 jarige haflinger ruin die nog veel moet leren dus als iemand met dressuurervaring het misschien leuk vind om mijn kleine boef te rijden zou dat super leuk zijn!

Zou wel weer eens een keer op een z dressuur paard willen rijden of misschien een paard dat goed kan springen.

Ik woon net boven Groningen :)

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:33

Ha, hier ook n berichtje uit twente ( ook al op een van de eerste pagina's van dit topic), heb n super lief buitenrij paard in de aanbieding, wat absoluut niet van de bak houdt, ik zou wel eens weer lekker willen dressuren, springen of een lesje rechtrichten ofzo.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:57

Zijn er mensen in de kop van NH die aan grondwerk doen?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:58

lindar1985 schreef:
Ha, hier ook n berichtje uit twente ( ook al op een van de eerste pagina's van dit topic), heb n super lief buitenrij paard in de aanbieding, wat absoluut niet van de bak houdt, ik zou wel eens weer lekker willen dressuren, springen of een lesje rechtrichten ofzo.

Je mag van mij langskomen! :P

Moet je wel even wachten, want iedereen wil volgend jaar een veulen, behalve madam zelf dus ze staat nog bij de hengst....

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:22

Leuk topic! Ik heb een 7 jarige Fjord in de aanbieding die western is bereden doe vaak trail oefeningen met haar, ook kan ze vrijheidsdressuur. Ze houd erg van knuffelen en haar zoon van 1 jaar ook :) ze staan in Ede

Ik zou graag willen buitenrijden (evt met vriend die ook een beetje kan rijden) of mennen (heb ik al ervaring mee maar al lang niet meer gedaan :D)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 16:50

om het wat duidelijker te maken een klein lijstje die je bij je reactie toevoegd

Citaat:
naam:
provincie/omgeving:

als iedereen dat onder zijn reactie erbij zet kun je globaal alles lezen, zien wat er bij jou in de buurt is

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:00

Leuk topic dit! Ik zou wel eens een echt gangenpaard zoals bijvoorbeeld een ijslander willen rijden, maar ik denk dat je zonder ervaring daarin toch niet zo makkelijk die gangen eruit krijgt. Net als dat ik heus niet te beroerd ben om iemand anders op mn ZZ dressuurpaard te laten, maar dat iemand die gewoonlijk boshobbelt er toch geen wissels om de pas of pirouettes uit krijgt :+

Noord-Holland trouwens..

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:42

Sassieja schreef:
Zijn er mensen in de kop van NH die aan grondwerk doen?

Ja hier heenskerk (sta al eerder in t topic met wat il aanbied)

Maar grondwerk, vrijheidsdressuur en agility :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:30

Dorine92 schreef:
Leuk topic dit! Ik zou wel eens een echt gangenpaard zoals bijvoorbeeld een ijslander willen rijden, maar ik denk dat je zonder ervaring daarin toch niet zo makkelijk die gangen eruit krijgt. Net als dat ik heus niet te beroerd ben om iemand anders op mn ZZ dressuurpaard te laten, maar dat iemand die gewoonlijk boshobbelt er toch geen wissels om de pas of pirouettes uit krijgt :+

Noord-Holland trouwens..

Ik heb wel een gangenpaard in de aanbieding. Maar niet in de buurt. Dus als je een eindje rijden ervoor over hebt ben je welkom :p denk dat ieder ander de gangen er wel uitgereden krijgt, ik heb ze er zelf opgezet zonder enige ervaring met gangenpaarden.

Leuk trouwens dat er toch wel mensen uit Twente zijn :) zal als ik op de pc zit wel even pb'en.

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:49

Leuk idee! Ik heb zelf een erg veelzijdige E-pony (Connemara), als iemand een keer wil ruilen dan staat mijn PB-box open :D.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:51

_Kyarah schreef:
Leuk idee! Ik heb zelf een erg veelzijdige E-pony (Connemara), als iemand een keer wil ruilen dan staat mijn PB-box open :D.

Welke omgeving?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:55

Ik zoek in de omgeving van zeeland iemand om een buitenritje mee te maken. Dat doe ik het liefst..
Ik heb helaas niets in de aanbieding..

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:58

Chasey schreef:
Ik heb een maflinger die van zwemmen houdt, dus als iemand een keer met een paard wil zwemmen :D

[ [url=m/BHD0MT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh wat gaaf wil ik altijd al een.keer doen