[VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 13:25

Update!

Gisteren zijn we weer naar de paarden geweest, en...
Afbeelding
Afbeelding

Diva kan al los! :D ze was zo ongelofelijk braaf, dat we dit wel aandurfden. We hebben zelfs een paar rondjes gedraafd! Anne ging als eerste op de sulky, ik liep ernaast (ik had wel een halstertouw aan het hoofdstel gedaan voor het geval dat). Ze had wel het hoofdstel om, zodat anne al een beetje zelf kon sturen. Dat ging zo goed dat ze uiteindelijk zelf gestapt en hele kleine stukjes gedraafd hebben! :D

Maar we hebben wel een klein spannend momentje gehad, Anne wou Diva net uitstappen, maar maakte de bocht te scherp, waardoor Diva schrok. Anne heeft een paar rondjes galop uit moeten zitten :o Uiteindelijk stopte Diva zelf in een hoek, waardoor ik haar kon pakken. Daarna hebben we nog een paar rondjes gestapt, want als we haar toen hadden uitgespannen, had ze het heel eng gevonden. Na een paar rondjes (met mij ernaast) werd ze weer rustig en hebben we het goed af kunnen sluiten.

Maaaar hier nog een filmpje!

Anoniem

Re: [VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:37

Knap zeg! Erg leuk om te zien :j

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:01

Ik zit alleen een beetje te twijfelen of de sulky goed in balans zit. De lamoenen zweven niet in de lichtogen. En vind hem veel te veel bewegen..

Iemand tips?

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 14:24

xHereIsAnne schreef:
Ik zit alleen een beetje te twijfelen of de sulky goed in balans zit. De lamoenen zweven niet in de lichtogen. En vind hem veel te veel bewegen..

Iemand tips?

Dat komt omdat de bak ongelijk en wat hard is, daarom beweegt hij.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:58

Wat gaaf zeg!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:11

Ik zou de tips aannemen van het sulky topic en les nemen. De instructeur zal ook kunnen helpen met het goed inspannen en het laten zweven in de lichtogen, ipv dat ze trekt met haar rug, haar laten trekken met de borst. En jullie moeten eerst een zweep aanschaffen voordat jullie haar weer aanspannen, dan hoef je namelijk niet met de leidsels haar aan te tikken(en tevens in haar mond te rukken), maar dan kun je dat met de zweep doen. Ik raad hierbij de Harry's Horse zweep aan. https://www.agradi.nl/harrys-horse-menzweep-110cm.htm

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:21

Leuk! Hopelijk vind ze het snel minder spannend! :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 06:48

Wauw wat is ze braaf! Leuke updates!

Door de strengen korter te maken zal ze gaan trekken met de borst ipv schoftje.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 08:10

Fennadev schreef:
Ik zou de tips aannemen van het sulky topic en les nemen. De instructeur zal ook kunnen helpen met het goed inspannen en het laten zweven in de lichtogen, ipv dat ze trekt met haar rug, haar laten trekken met de borst. En jullie moeten eerst een zweep aanschaffen voordat jullie haar weer aanspannen, dan hoef je namelijk niet met de leidsels haar aan te tikken(en tevens in haar mond te rukken), maar dan kun je dat met de zweep doen. Ik raad hierbij de Harry's Horse zweep aan. https://www.agradi.nl/harrys-horse-menzweep-110cm.htm

Dankje ! Ik zal naar je tips kijken.
En inderdaad we weten dat dit niet kan. Ze vond het in het zand erg zwaar en hadden zo even geen klein zweepje bij de hand. Hierna hebben we wel een zweepje gepakt, gewoon dressuurzweepje, zodat we inderdaad niet meer met de leidsels hoeven te tikken op dr kont.

suikermeisje schreef:
Wauw wat is ze braaf! Leuke updates!

Door de strengen korter te maken zal ze gaan trekken met de borst ipv schoftje.

Thanks, ik zal er naar kijken. :D

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 08:11

Moonshine schreef:
Leuk! Hopelijk vind ze het snel minder spannend! :D

Jaa dat hopen wij ook !! Ze doet t zo leuk :o

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:20

Gisteren weer bezig geweest, nu de strengen 3 !! Gaatjes korter gedaan en dat is al een stuk beter. Ze deed t ook super, hebben alleen kunnen stappen omdat het hier had gesneeuwd.