Paard van 22 jaar overnemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:33

Ik volg dit hele topic en ben het wel eens met de mensen die zeggen dat het een risico inhoudt. Ik ken wel de constructie dat je een oud (manege)paard overneemt. Dat gebeurt bij ons op stal en het paard gaat dan naar een maatje die het paard al jaren kent en er stapelgek op is. Het gewone werk is op zo'n moment te veel geworden en een min of meer actief pensioen houdt de paarden meestal nog een aantal jaren fit en happy. Echter, die garantie is er natuurlijk nooit.
Maar om een onbekend paard, waar je via een filmpje 'verliefd' op bent en waarvan je de eigenaar -die ook nog eens een soort emotionele chantage toepast door te zeggen dat het paard anders geslacht zal worden- niet eens ziet over te nemen, daar gaan bij mij alarmbellen van af.
En dan zeggen dat ie niet grijs is, witte tanden heeft en zo knuffelig met je was, én op dat laatste baseren dat er dus een klik is, doet mij denken dat TO niet heel veel benul heeft van waar ze mee bezig is.
Hopelijk verzint niemand ooit dat mijn paard te koop staat, hij kust en knuffelt met iedereen die maar naar hem kijkt. Zou hij best wat kritischer in mogen worden, maar dat is ie nou eenmaal niet. :P En ik geloof nooit dat al die mensen die hem nu zó lief vinden ook daadwerkelijk een klik met hem zullen hebben of krijgen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:36

Alles bij elkaar lijkt er toch een luchtje aan te zitten. De eigenaresse wilde hem in laten slapen, maar wil straks wel bijdragen aan de kosten als TS hem houdt?

En wat sls hij wat gaat mankeren en een dure operatie nodig heeft (ik zeg maar wat) en de één zegt 'opereren' en de ander zegt 'inslapen'?

Wanneer ga je de eigenaar ontmoeten TS? Dan kun je dat uiteraard allemaal vragen.

Je moet hem denk ik ook laten voorrijden en zelf even rijden om een beter beeld te krijgen van de klik onder het zadel.

love_animals

Re: Paard van 22 jaar overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 01:13

Sorry dat ik het jullie niet zo goed heb uitgelegt maar het is eigelijk een beetje mijn schuld dat ik de eigenares niet ontmoet heb omdat ik eigelijk eerder zou komen maar door de file dit niet mogelijk was en zij heeft een gezin om te verzorgen en ik was daar pas in de avond dus dit is wel te begrijpen :D
Maar ik ga haar zeker wel ontmoeten en over die witte tanden en grijze plekjes was maar voor de fun :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 01:25

In je profiel staat dat je er alles voor over hebt om een paard te hebben.. Waarom heb je dan nooit gewoon een paard gekocht?
Mijn gevoel is dan ook echt dat jij dit paard graag wilt, omdat hij gratis is.
Het klinkt niet alsof jij veel weet van paarden, je wilt graag ritjes maken, maar hebt er nog niet op gezeten en je vond hem "hyper"?
Ik heb hier ontzettend mijn vraagtekens bij.
Het idee van een oud paard een goed plekje geven, is natuurlijk super, maar je moet er wel de mogelijkheden voor hebben en genoeg kennis van paarden hebben om überhaupt een paard te nemen.
Het blijft ook een vreemde zaak dat je de eigenaar niet hebt gezien, hoe je het ook wendt of keert.
Hartstikke leuk hoor dat je een paard een goed plekje wilt geven en ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie, maar ik heb er een hard hoofd in :+

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 06:47

meggiemeg schreef:
Bij een schimmel zal je inderdaad niet zo snel de grijze haren zien als bij een bruine. Kijk naar de mensen om je heen, bij blonde mensen vallen de grijze haren ook veel minder op als bij een brunette. Wat Joolien zegt over het gebit: dat kan je alleen zien als je verder in de mond kijken, de kiezen spelen een hele belangrijke rol wat betreft het vermalen van voer.

Schimmel = vergrijzingsfactor! Ze zitten er vol mee.....

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:20

Cinderella schreef:
In je profiel staat dat je er alles voor over hebt om een paard te hebben.. Waarom heb je dan nooit gewoon een paard gekocht?
Mijn gevoel is dan ook echt dat jij dit paard graag wilt, omdat hij gratis is.
Het klinkt niet alsof jij veel weet van paarden, je wilt graag ritjes maken, maar hebt er nog niet op gezeten en je vond hem "hyper"?
Ik heb hier ontzettend mijn vraagtekens bij.
Het idee van een oud paard een goed plekje geven, is natuurlijk super, maar je moet er wel de mogelijkheden voor hebben en genoeg kennis van paarden hebben om überhaupt een paard te nemen.
Het blijft ook een vreemde zaak dat je de eigenaar niet hebt gezien, hoe je het ook wendt of keert.
Hartstikke leuk hoor dat je een paard een goed plekje wilt geven en ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie, maar ik heb er een hard hoofd in :+

Dit dus. Helemaal mee eens.
Als eigenaar wil je toch zeker kennismaken dus dan zorg je toch dat je er bent? Vind het maar een vreemd verhaal.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 13:19

Iedereen heel erg bedankt voor al jullie advies maar op dit topic kan een slotje :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:01

Want? Heb je het paard gekocht of van de koop afgezien?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:14

Eerlijk gezegd begin ik me af te vragen of dit verhaal niet verzonnen is. Het heeft voor mijn gevoel een groot sprookjes gehalte.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 14:17

Ik moet zelf beslissen en heb geen advies meer nodig als ik het paard heb komt er zeker een ander topic over hem

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:36

love_animals schreef:
Ik moet zelf beslissen en heb geen advies meer nodig als ik het paard heb komt er zeker een ander topic over hem

waarom heb je dan een topic geopend?Als je toch niets aanneemt?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:23

Ts voor mij klink dit echt als een sprookjes waar je in zit. Prima als je een oud paard een goede oude dag wilt geven maar jij denkt er heel luchtig over. Mocht je hem kopen zou ik hem zeker laten keuren!! Verder ben ik het eens met geerke.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:38

love_animals schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor al jullie advies maar op dit topic kan een slotje :D

Mensen stellen kritische vragen en er wordt direct slotje geroepen _O-

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:25

Laatste advies: neem iemand mee die verstand heeft van paarden! Helpt soms enorm... En ook gewoon leuk!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:26

:').
Zonde van alle mensen die er moeite in hebben gestoken om je proberen te helpen.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:35

-O-

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:19

Wat een flauwekul maar weer,de TS vraagt alleen wat denken julie en verder helemaal geen hulp.Dan kan je zeggen wat jouw mening is,maar dat betekent niet dat de TS verplicht is om zich aan jouw mening te houden.Gelukkig leven wij in een democratisch land.En als ze heel graag dat udere paard wilt dan moed ze dat gewoon weg doen.En zoals nog mensen zeggen,als het dier toch vanalles mocht blijken te mankeren,kan ze hem altijd nog in slaap doen.

Ts sucses,mocht je het paard toch nog nemen !

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:58

We geven geen meningen we geven adviezen. En ik lees alsof ts op een wolk is beland waar ze moeilijk vanaf wil en het paard wil redden van de slacht. Prima, maar laat het beestje dan keuren en leg er een klein bedrag voor. Gratis krijgen we tegenwoordig niks meer.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:03

love_animals schreef:
Gemengde reactie's de 1 zweer bij een oud paard de andere vind het een oud beestje en wil er geen stuiver voor neerleggen :+
Ik ken het paard natuurlijk nog niet maar ik denk dat ik toch een keertje ga kijken hebben jullie nog tips waar je op moet letten? :list:

Ik zou alleen voor een ouder paard gaan als ik het paard en de geschiedenis zou kennen.
Gratis een paard van 22 is wel kans op problemen.
Tenzij je uit idealistisch oogpunt een paard wilt houden zonder verwachtingen. DAn kan het alleen maar leuk zijn als er nog jaren van alles mee kan. Maar eerlijk gezegd zou ik met jouw vragen en idee voor een wat jonger paard gaan van een jaar of 12 ofzo.
Maar volg vooral je hart en als je het geld hebt voor intensievere verzorging op den duur en een klik met het paard, waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:10

Ik heb hier een fjord van 25 jaar staan, die is nog zo fit als een paard van 8. Nooit ziek, nooit kreupel. Staat soms wel eens een tijd stil en gaat dan zo weer mee het bos in voor een rit van anderhalf uur zonder daarna stram of stijf te worden.
Als die pony verder gezond is kun je het gerust doen, mijn fjord gaat als hij zo door blijft gaan misschien nog wel 15 jaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:16

Persoonlijk vind ik het nogal zorgelijk dat ts steeds aankomt met paarden die ze gratis kan krijgen, paarden met artrose, kissing spines en weet ik t allemaal. Dat dit paard oud is maakt me niets uit maar ik vraag me af of ts wel overwogen keuzes maakt. Niet dat ik daar problemen mee zou hebben maar ik ben bang dat ts van een koude kermis thuis komt als ze op deze manier een paard zoekt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:20

Ik ben eerder bang dat het paard op een koude kermis aankomt als het niet voldoet aan de wensen...

Nogmaals, bij opvang van oude dieren gaat het erom wat je nog voor hen kunt betekenen, niet wat je er nog aan hebt qua rijden o.i.d.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:21

Shirley schreef:
Ik ben eerder bang dat het paard op een koude kermis aankomt als het niet voldoet aan de wensen...

Nogmaals, bij opvang van oude dieren gaat het erom wat je nog voor hen kunt betekenen, niet wat je er nog aan hebt qua rijden o.i.d.!

Ook dat. Als je een paard koopt heb je net zoals ts bepaalde wensen en ik twijfel of dit paard aan haar wensen kan voldoen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:44

cynthiar schreef:
@m1992: ook voor kleine dingetjes is een dierenarts duur. En ik neem aan dat als je paard bv mok heeft je niet daarvoor een paard in laat slapen. Ook bij een licht geval van koliek niet en dan kan je toch gauw een rekening krijgen van een paar honderd euro.

En dit kan natuurlijk niet bij een jong paard :) ieder paard kost geld dat snapt t's ook wel...

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 13:27

antje_vip schreef:
love_animals schreef:

Mensen stellen kritische vragen en er wordt direct slotje geroepen _O-

Vind dit helemaal geen kritische vragen het is heel makelijk om te beantwoorden alleen ik moet het zelf beslissen wat ik doe en ik heb genoeg verhalen gelezen positief en negatief dus ik heb genoeg advies gekregen en nu ligt de keuze bij mijzelf :j