) type als mijzelf toe, in ieder geval. Jaopie kent mij nu wel, en heeft geen keus , maar als ik instructeur/trice was zou ik héél hard de andere kant op hollen als ik als lesklant in beeld zou komen...Had ik alles van tevoren geweten toen ik es "aan een paar lessen bij Steef Geelen van www.rechtpaard.nl" begon, was ik denk ik ook hard gaan weghollen.
Maar waarvoor? En waarheen?
Ik heb dus maar besloten "de rit uit te zitten", want het is het momenteel beste voor Jaopie en mijzelf.
). Je begon de lessen om technisch beter te gaan rijden, met de focus om Jaopie lichamelijk te verbeteren. Je hebt daarbij eigenlijk geen rekening gehouden met wat de lessen met jou zouden kunnen doen. Tot je grote verbazing ondervind je nu dat je - toch al goede band met Jaopie - nog verder verbeterd is en leer je meer over jezelf dan je vooraf voor mogelijk had gehouden. Da's voor een oude eigenwijs (ik ben maar een paar jaar jonger dan de TS en ongeveer uit hetzelfde hout gesneden vrees ik, dus dat durf ik wel te schrijven) wel even slikken maar nadat je over de eerste schrik heen bent gekomen eigenlijk wel een groot goed. Jaopie merkt dat ook en hij laat meer van zichzelf zien en horen dan ooit, dat is ook even schrikken want jullie communicatie en samenwerking komt daardoor in een stroomversnelling.

) waardoor het algehele beeld en gevoel weer even minder wordt. Wat ik wil zeggen is dat je op dat moment niet boos of gefrustreerd moet raken want dat werkt contraproductief (en natuurlijk, ik raak ook wel eens gefrustreerd omdat je dan eigenlijk je instructeur wilt laten zien hoe goed je geoefend hebt op datgene van de voorgaande les...en ze dan over iets anders begint te zeuren, waardoor je hele les niet lekker loopt voor je gevoel en ook daar waar je zo hard op geoefend hebt niet uit de verf komt) Er is helemaal niets mis mee om in je eigen training in je comfort zone te blijven en de moeilijke dingen te bewaren voor in de les. Beter dan zelf gaan zitten rommelen. Maar probeer open te blijven staan voor de aanwijzingen van je instructeur, dan trekt na verloop van tijd ook de comfort zone naar een hoger niveau.