Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Giolli schreef:Ik kan hier altijd een beetje kriebelig van worden. Want de echte vraag hier, wordt door niemand echt beantwoord. Waarom wil je al zo vroeg beginnen?
Babootje schreef:Giolli schreef:Ik kan hier altijd een beetje kriebelig van worden. Want de echte vraag hier, wordt door niemand echt beantwoord. Waarom wil je al zo vroeg beginnen?
Waarom zo vroeg beginnen (als je zadelmak maken al beginnen zou willen noemen). Niet zozeer voor eigen plezier, maar meer voor eigen veiligheid![]()
. Hoe sterker en hoe meer conditie, hoe meer dat ook tegen je kan werken met het zadelmak maken.
MissYvette4u schreef:Mijn Quarter wordt over een paar maanden ingereden, hij wordt dit jaar 3.
Sinds een paar maanden ben ik met hem bezig zoals longeren, wandelen, poetsen etc.
Het longeren is max 10 min per week en dan een paar rondjes. Het is hoofdzakelijk stappen & een beetje draf & een rondje galop en dat hij aan de stemcommando's gewend raakt. Ik probeer hem wel 's in de buitenbak te longeren maar dat vindt hij nog veel te uitnodigend om de hele bak door te crossendus dat blijft meestal ook bij een rondje stap en draf. Komt wel een keer.
Bij de 1e keer longeersingel heeft hij 1 keer gebokt, toen ik er een pad aan toevoegde bokte hij 2 rondjes de roundpen door. Sindsdien heeft hij niet meer gebokt.
Hij heeft al een paar keer een bit ingehad, en een zadel op zijn rug gehad.
Voornamelijk wandelen we door het bos wat hij heeeeerlijk vindt, en verder lekker tutten en wat schriktraining.
Giolli schreef:Omdat ze anders te sterk en brutaal worden... Pff. Wat een bullsh*t. Dat zegt meer over de manier van denken van de mens dan over het paard.
Want waar gaat het hier nou daadwerkelijk om? Harmonie, samenwerken en respect of kracht en het paard 'breken' ? Aan jouw tekst te zien, gaat het dus om het laatste.
JackyCS schreef:MissYvette4u schreef:Mijn Quarter wordt over een paar maanden ingereden, hij wordt dit jaar 3.
Sinds een paar maanden ben ik met hem bezig zoals longeren, wandelen, poetsen etc.
.......
Wat een ontzettend leuk paardje, ben benieuwd hoe hij dit gaat oppakken
moniek21 schreef:Over het " te vroeg " beleren zijn altijd veel discussies...
Ik zelf ben van mening dat je een groot slap paard gerust wat aan het werk kan zetten een paar x per week ze " laten staan " omdat ze zo groot zijn worden ze echt niet sterker van.
Haydn wordt eind mei officieel 3 maar loopt nu een paar keer per week een aantal min aan de longe ( aan het halster ) en begin mei gaat hij weg om te beleren ... Maar het is idd ieder zijn eigen keuze, je moet doe waar jij je goed bij voelt en niet jouw gevoel laten bepalen door wat anderen vinden.