Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:49

twas maar een grap,aqua.........

Maar het is niet zo dat je even je paard inlaad en even naar Creil rijd...... het is in dat geval makkelijker als jij in je zuut stapt om naar Gemert te rijden......... of naar Delft, of naar elke andere plaats

de gang naar de boekenwinkel is echter wel zo gemaakt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:50

Dat wilde ze/hij ook Kim. (weet niet wie )
Ze wilde een keer naar Gemert komen om te longeren.
Maar Kawa was toen kreupel.
Plus ik moet zoiets nu eerst vragen aan de stalhouder, want Kawa staat niet aan huis en zomaar mensen mee nemen vind hij niet altijd even prettig.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:52

imker schreef:
.

Wat is de juiste methode? Ik ben van mening dat ieder paard een eigen manier heeft waarop hij/zij het best loopt en presteert. Daar moet je als eigenaar op inspringen. Is dat LDR, dan rijdt je LDR en zo niet, dan niet. Niet ieder paard is anatomisch zo gebouwd dat "het knikje" altijd op hetzelfde punt zit.

Het onderstreepte is al lang bekend. OK dan!
ANNA-tomie

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:58

ceasario"]
[quote="imker schreef:
.

Wat is de juiste methode? Ik ben van mening dat ieder paard een eigen manier heeft waarop hij/zij het best loopt en presteert. Daar moet je als eigenaar op inspringen. Is dat LDR, dan rijdt je LDR en zo niet, dan niet. Niet ieder paard is anatomisch zo gebouwd dat "het knikje" altijd op hetzelfde punt zit.

ANNA-tomie
[/quote]

Wat voegt dit toe aan de discussie? Als ik over ieders taalfouten zou vallen, dan is het einde zoek.

En daarom: de discussie gaat over het wel of niet LDR rijden met het knikje, en we zijn er inmiddels wel uit dat de meningen daarover verdeeld zijn. Ik wil alleen dan wel eens wat zwart op wit over de trainingsmethode van A8H.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:59

Ik heb hem/haar al twee keer bij ons uitgenodigd maar nog geen definitieve Ja gekregen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:00

gijsenkim schreef:
Ik heb hem/haar al twee keer bij ons uitgenodigd maar nog geen definitieve Ja gekregen

Als je een JA krijgt, wil ik dat ook wel komen aanschouwen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:12

Aqua8horse schreef:
Daarom mag ik ook een lezing geven op het grootste int. dierenartsen congres.

Misschien kun je de tekst uit je lezing hier plaatsen! Dan wordt het ons vast duidelijk.

Waar en wanneer vindt dit trouwens plaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:14

Citaat:
Misschien kun je de tekst uit je lezing hier plaatsen! Dan wordt het ons vast duidelijk.

Dat wil ik idd ook wel lezen, misschien dat we dan eindelijk "uitgezeurd" zijn.

En idd wanneer en waar is dat, kan ik ff vragen aan de DA of hij er geweest is, of het gehoord heeft en wat hij ervan vind.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:18

Ikke ook willen weten..... lezen en leren......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:29

ik geloof dat aqua les is gaan geven

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:47

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:

Wanneer, waar, misschien kunnen we een verslagje op bokt krijgen?
[/quote]

Als het zover is zal ik het laten weten.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:48

ceasario"]
[quote="imker schreef:
.

ANNA-tomie
[/quote]

Daar ben ik het niet mee eens.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:49

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:

Waar en wanneer vindt dit trouwens plaats?
[/quote]

In oktober 2004, Duitsland.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:52

gijsenkim schreef:
ik geloof dat aqua les is gaan geven

Nee, hoor we hebben een klein beetje Kerst Lachen

Maar de paardjes moeten wel even hun pootsjes strekken en een schone box: dus dat was ik aan het doen.

Normaal gaan ze lekker de hele dag naar buiten maar het land is zo nat en glad doordat we op (zee) klei wonen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:53

runningkawa schreef:
Citaat:

Dat wil ik idd ook wel lezen, misschien dat we dan eindelijk "uitgezeurd" zijn.

En idd wanneer en waar is dat, kan ik ff vragen aan de DA of hij er geweest is, of het gehoord heeft en wat hij ervan vind.

Ik ervaar dit helemaal niet als gezeur hoor KAWA. We kunnen van elkaar leren, althans zo zie ik dat.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:59

gijsenkim schreef:

Het bedrijf staat op naam van mijn man. Samen hebben we ook het zwembad ontwikkeld en daar een oorkonde voor ontvangen. De methode hebben we ook samen ontwikkeld. Hij ment en rijdt dus niet, heel af toe springt hij er eens op(maar rijden kan hij niet Haha! ) In theorie weet hij dus net zoveel als ik, omdat wij als het ware in die logica zijn gegroeid.

Voor het overbrengen heb je niet per se ervaring nodig maar wel vaardigheid voor het overbrengen.

Ik zal het er eens over hebben en ik zal er over nadenken. Als ik het doen, horen jullie het wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:19

Aqua, wat ik (en velen met mij) nog steeds niet begrijp, is hoe jij wel in staat bent om een boek te schrijven, een lezing te geven en les te geven zonder dat je hier op Bokt in duidelijke bewoordingen vertelt wat jouw methode nu precies inhoudt.
En dat staat me zo tegen van je: leg nu eens duidelijk uit wat je bedoelt, dan heb je misschien talloze 'aanhangers' van jouw systeem erbij.
Als je idd niets te verbergen hebt, kun je toch gewoon 'voor' en 'na' foto's van de Aqua8-methode plaatsen met een uitleg erbij?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:34

Ja, ik zou foto's kunnen plaatsen.
De reden dat ik dat niet doe heeft niets te maken met eventueel wat te verbergen hebben. Dat is namelijk helemaal niet aan de orde.
En gelukkig moet ik me druk maken om wat op papier te krijgen en niet jullie. Inmiddels heb ik er al heel veel over gezegd want er zijn ook mensen die het wel begrijpen naar aanleiding wat ze gelezen hebben hier op Bokt.
En laat ik even een ding heel duidelijk stellen: ik ben niet opzoek naar aanhangers van mijn systeem. Mensen moeten het systeem willen gebruiken voor hun paard en hun zelf, zeer zeker niet voor mij. De combinatie heeft er alle voordeel van, niet alleen nu maar ook in de toekomst.

Veel mensen hebben les en betalen daar voor. Dat doen wij dus ook, daar is dus niets bijzonders aan. Ik begrijp daarom de ophef niet helemaal, leggen jullie jullie instructrice ook het vuur zo na aan de schenen? En ga je er dan voor het gemak maar van uit dat het toch niet werkt of dat het geen goede is? Ik denk van niet want als je dat zou doen, zou het wel eens kunnen zijn dat die instructeur helemaal geen zin meer heeft om les te geven omdat hij of zij het idee krijgt dat die persoon het zelf allemaal wel weet en dus geen vertrouwen heeft. Dat je in grote lijn vraagt hoe iemand te werk gaat, vind ik normaal.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:37

imker schreef:

dit vraag ik me dus af. Volgens mij zit het knikje anatomisch juist wel altijd op de zelfde plek, en dat is bijna tussen de oren en dus niet 10 centimeter erachter. Ik wil trouwens nog heel graag een keer dat duitse onderzoek lezen, weet iemand waar ik dat vandaan kan halen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:39

Mijn instructeur heeft zich A. bewezen in de sport en B. kan mij uitleggen waarom ik iets op een bepaalde manier zo beter kan doen..... C. heeft hij genoeg beeldmateriaal die hij te pas en te onpas aan iedereen laat zien die geintresseert is.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:42

sanne83"]
[quote="imker schreef:

dit vraag ik me dus af. Volgens mij zit het knikje anatomisch juist wel altijd op de zelfde plek, en dat is bijna tussen de oren en dus niet 10 centimeter erachter. Ik wil trouwens nog heel graag een keer dat duitse onderzoek lezen, weet iemand waar ik dat vandaan kan halen.
[/quote]

Kan je zo bestellen in de boekwinkel.
ISBN 3-88542-375-8 H. Weiler Insertionsmopathien beim Pferd

Wat het kost weet ik niet, ik heb het boek gekregen van Pr. Dr. Weiler Knipoog

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:46

mmm, het is er zeker niet in het engels..... Ik kan wel redelijk duits lezen, maar wetenschappelijk gaat misschien net iets te ver, en om nou een boek te kopen wat niet te lezen is....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:47

Aqua8horse"]
[quote="gijsenkim schreef:
Het bedrijf staat op naam van mijn man. Samen hebben we ook het zwembad ontwikkeld en daar een oorkonde voor ontvangen. De methode hebben we ook samen ontwikkeld.
.

Een zwembad is toch niet nieuws, wordt toch al een tiental jaren bij revalidatie van paarden gebruikt.
En een waterbak bij koeien die niet meer konden staan bv. na het werpen van een kalf.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:47

gijsenkim schreef:
Mijn instructeur heeft zich A. bewezen in de sport en B. kan mij uitleggen waarom ik iets op een bepaalde manier zo beter kan doen..... C. heeft hij genoeg beeldmateriaal die hij te pas en te onpas aan iedereen laat zien die geintresseert is.

Ik heb me ook al bewezen, al is het dan niet in de sport. Ook kan ik heel goed uitleggen wanneer en waarom iemand iets moet doen. Beeldmateriaal hebben wij niet zoveel maar iedereen die hier komt kijkt er zeer geinteresseerd naar. Ook kijken ze naar de paarden, levend beeld materiaal en zijn dan nog meer onder de indruk. Dus eigenlijk zie ik niet zoveel verschil.

Prestaties in de sport zijn per definitie geen graadmeter voor de kundigheid van iemand.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:49

sanne83 schreef:
mmm, het is er zeker niet in het engels..... Ik kan wel redelijk duits lezen, maar wetenschappelijk gaat misschien net iets te ver, en om nou een boek te kopen wat niet te lezen is....

Het is toch al moeilijk om te lezen omdat het wetenschappelijk is. Ook in het Nederlands zou het moeilijk zijn. Ik weet dat een Zweedse collega dierenarts bezig is met een verataling in het engels voor collega's in de States.

Maar er staan een aantal zeer duidelijke foto's in.

Kom je eens in de buurt, dan kom je maar kijken.