[VOLG] Beginnen van zero...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:34

Ik zojuist heel je topic door gespit en wow wat een vooruitgang! Ik heb diep respect voor jou en je dochter :j
Misschien heeft het even doorpakken op de stal waar het kamp werd georganiseerd werd ( wat leuk trouwens) Chumani en je dochter het zetje in de goede richting gegeven.

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 16:55

En de positieve spiraal blijft duren!

Zondag 6 september en zondag 13 september is Machteld met Chumani op "officiële" jumping op verplaatsing geweest. 2 keer een nieuwe locatie voor Chumani (en voor Machteld, want ze was op beide locaties ook nog nooit geweest). En jeetje, wat vond Chumani het leuk! Ze was heel relaxed, heeft schitterend gesprongen! En hoe hoger het parcours, hoe beter ze springt! 6 september heeft ze 60 gesprongen, 13 september sprong ze een parcours van 70 en 80 cm.

Enkele foto's die de mama van een andere ruiter me heeft bezorgd (ik moest zelf werken, ik kon niet mee, helaas! Dus ik heb alleen maar de foto's,filmpjes gezien en de verslagen gehoord van degene die wel mee konden).

(Machteld had een borstriem geleend van een vriendin, ik was er fel op tegen en ze mag dit niet meer gebruiken. De borstriem was echt te klein voor Chumani én ze heeft het niet nodig... Ik hou van "minimalistisch", hoe minder "hulpriempjes" een paard nodig heeft, hoe beter in mijn ogen...)

Afbeelding

Afbeelding

Na de wedstrijden volgen altijd 2 volledige dagen weidegang en rust, pas woensdag mag Machteld terug met Chumani rijden...

De wedstrijdverslaving van mijn dochter heeft toegeslaan, maar wordt door mama en papa beperkt tot 1, max. 2 keer per maand!
En we merken wel dat Chumani het leuk vindt, ze is heel rustig op verplaatsing en laat zich zelfs beter opzadelen dan op stal :P Raar paard!! <3

Muronia

Re: Beginnen van zero...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:02

Maflinger_S

Re: [VOLG] Beginnen van zero...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:50

Gaaf om te lezen dat Machteld en Chumani blijkbaar veel meer een team aan het worden zijn en een gezamenlijke passie hebben ontdekt. Wat rijden betreft: "niet zeuren maar poetsen", werkt zo te zien.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:38

Wat goed zeg!

Ik ben ook wel benieuwd naar de draver. Jammer dat dat topic op slot is gegaan :o :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:02

moet wel toegeven dat ik het met je eens ben wat betreft de riempjes maar de combinatie ziet er wel goed uit +:)+

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 08:47

Chris Irwin is back in the country (of Belgium). Dus vrijdag had Machteld een privé les samen met Chumani bij hem. Hij dacht dat we een ander paard gekocht hadden, want in niets herkende hij Chumani nog. Een zelfzeker ruitertje op een rustig en gewillig paard.
Dus de echte training kan beginnen: ontspanning onder het zadel, rechtrijden (Chumani buigt steeds naar links) en achterhand beter gebruiken. Heel veel gymnastiserende oefeningen in het zadel en na een kwartier liep er een stretchend paard die duidelijker begon voor te treden en het gewicht op de achterhand begon te plaatsen ipv op de voorhand.

Na 3 kwartier afgesloten met als opdracht deze oefeningen te blijven herhalen als opwarming.

En gisteren kwam het resultaat: Machteld en Chumani hebben hun eerste jumping parcours gewonnen!

Filmpjes van de les volgen nog, die staan nog op mijn fototoestel.

(Ik heb zelf zondag ook les gevolgd bij Chris in een groepssessie - dat was een minder groot succes :') )

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:57

Wat een fijne update! En natuurlijk gefeliciteerd met de winst. Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:20

Leuk dat Chris de vooruitgang ook heeft bevestigd. Nu kan het echte rijden beginnen!

Nu zijn we natuurlijk ook benieuwd naar jouw ervaring in de groepssessie bij Chris.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:01

Ik volg! Wat een fijne updates! Je schrijft heel fijn :) Ik ben blij voor jullie dat het goed is gekomen tussen je dochter en Chumani :) Veel succes met die 2! Jullie doen het super :)

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:50

*\o/* Joepiee! Super vooruitgang!! Doe zo voort

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:55

super joh! Fijn dat jullie zo de knop hebben kunnen omzetten, en mooi compliment van Chris Irwin.

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 09:54

Weer iets nieuws: Machteld en Chumani zijn vorige week voor de eerste keer op buitenwandeling geweest (in groep hoor - alleen mag niet!) en het is voor allebei heel goed meegevallen. Chumani was zelfs rustiger toen een stier in de weide naar hen toegestormd kwam, dan een andere - meer ervaren wandelpony die mee was, dus m'n dochter was in de wolken.

Gisteren toonde Chumani wel nog even haar eigen aardje :P . Nu het weer slechter wordt, staan de paarden 's nachts binnen op stal, maar overdag mogen ze wel nog buiten in de vaste kudde van de "permanente" paarden op de stal.
Gisteren kwamen er echter 5 nieuwe paarden toe, jonge paarden die de lesgeefster opgekocht heeft omdat ze anders in de slacht zouden belanden (paarden uit Oost-Europa die daar 2 jaar op het land moeten werken en daarna afgedankt worden). Ze zullen nu opgeleid worden en zadelmak gemaakt en dan wordt gezocht naar een goeie thuis.

De grote weide was voor de nieuwe paarden (daar is een grote inloop stal bij, kunnen ze eerst op plooi komen voor ze elk in een stal gaan), dus de andere vaste kudde werd even in de grote piste gezet om ze dan per 3 naar de kleinere weides te brengen.

Chumani vindt de piste geen plaats om zomaar te staan dus 3 keer is ze over de omheining gesprongen :D en naar de grasstrook naast de piste gegaan. 1m30 springen is dus geen probleem voor haar *D .

En nu zondag: hun eerste zee-wandeling!

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:14

Leuke update! Wat fijn dat Chumani zo rustig bleef! Eigenwijze pony :+

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:12

Wat een ding ! Een echte dame met de neus in de lucht...... Zij vind iets en dan heb jij je maar aan te passen. Geweldige uitdaging..... frustraties met een traan en een lach.
Eindeloos geduld en uiteindelijk een prachtige overwinning. Respect voor jou en je dochter. En heel erg leuk om op de hoogte te blijven.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:45

Haha, geweldig verhaal... Doet me denken aan mijn kat, die beslist ook altijd zelf wat hij wilt :')

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 10:28

Gisteren is Machteld voor het eerst naar zee geweest, samen met 6 andere meisjes en hun lesgeefster. Om 8 uur zijn ze vertrokken en een half uur later kwamen ze toe aan het strand.

Ponies uitladen en opzadelen.
Afbeelding

Daarna aan de hand naar het strand en eerst wandelen aan de hand tot de ponies rustig waren. 3 ponies van de 8, waaronder Chumani, waren voor het eerst aan zee.

Afbeelding

Afbeelding

En dan opstijgen en wandelen. Nadeel: er was heeeeeeeel veel volk aan de Belgische kust gisteren, zelfs al op dat vroege uur!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan was het gaan met die banaan!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben ervan genoten! Anderhalf uur hebben ze gewandeld en gegaloppeerd, geen akkefietjes gehad, een prachtige afsluiter van de week.

Het strand was te druk, dus na een half uur zijn ze de duinen ingetrokken voor een wandeling op de ruiterpaden. Zonder de fotografe van dienst.

Bijkomend voordeel: al het materiaal is 's middags grondig gepoetst, want dat zand en zeezout is niet goed voor het leer. Dus een half uur rijden naar zee, anderhalf uur paardrijden, half uur paarden afzadelen en poetsen en vrachtwagen op, half uur rijden en dan nog 2 uur materiaal poetsen. Paardrijden: je moet er iets voor over hebben :P

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:17

Gave foto's! En fijn dat het zonder problemen is gegaan :) Jullie zijn goed bezig +:)+

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:11

Toch wel weer een borsttuig/martingaal terwijl je daar zwaar op tegen was? Of loopt ze er toch wat beter mee?

Sorry als ik er overheen gelezen heb :=

Vind trouwens bij die eerste springfoto met die roze hindernis (nr. 9) het zadel wel erg los komen en kiepen, maar kan aan mij liggen..

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:44

Hoe leuk! Staat ook op mijn to-do lijstje om ooit nog te doen met de mijne :-D

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:02

Na lang mee gelezen te hebben,ben ik nu toch wel benieuwd hoe het nu verder met ze gaat! Of is er een ander topic aangemaakt over deze bijzondere combinatie?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:03

loesje4600 schreef:
Na lang mee gelezen te hebben,ben ik nu toch wel benieuwd hoe het nu verder met ze gaat! Of is er een ander topic aangemaakt over deze bijzondere combinatie?

kijk even een paar posts boven je. staat een update

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:26

Gaaf, dat "dagje uit van de stichting" naar zee. Ze worden steeds meer een combinatie die behalve samen werken ook weet hoe lol met je knol er uit kan zien.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:56

Ziet er super uit dat genieten op het strand en dat ze dit nu samen kunnen doen!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 01:15

Net hele topic doorgelezen en respect dat je dochter zo heeft volgehouden!
Weet zeker dat ze nu elk paard van de wereld aan kan ;)

Leuke foto's!