pony met rijtechnisch probleem kopen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:36

Babootje schreef:
ik geloof er helemaal niks van. een twaalf jarige die 2 pony's van niks naar het Z heeft gereden. 12 jarigen hebben gewoon nog niet de motoriek om dat goed te doen.

wat een onzin weet jij wel hoeveel 12-13 jarige al Z2 internationaal hebben gereden dan zouden zij dat ook niet kunnen doen.

Ik zit er hier niet omheen te draaien , sterker nog mijn dochter reed vorig jaar al z1 net 11 jaar oud.

maar kan je div. namen geven van jeugdruiters die op 12 jarige leeftijd al Z2 in de d klasses reden.
Laatst bijgewerkt door spekenham op 04-05-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:38

Yvank_ schreef:
Daar is ze dus nog M2 mee? Je zegt geen amibitie te hebben voor kader.. Maar waar willen jullie dan een nieuwe D pony voor? Ze heeft er toch al 1 die het niet onverdienstelijk doet?

omdat de c pony te klein voor haar wordt.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:39

Lienek schreef:
Ik dacht dat ze al twee pony's z reed en daarom niet lager kon starten? Of lees ik het nu verkeerd?

nu wel eentje in de m2 maar even in januari en februari heeft ze voo riemand ook een c pony een paar keer z1 gestart voor de verkoop die is nu weg maar die punten tellen wel mee.

Ik denk dat we beter een slotje erop kunnen doen want volgens mij gaat het steeds om herhaling wat erl allang gezegd is en waar het nu over gaat heeft al helemaal niks meer te maken met he ttopic.

Laat tzt wel even een update weten welke of wat voor pony we gekocht hebben.

jgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:45

Ik heb even meegelezen maar ik heb zelf een pony gehad die een gruwelijke hekel had aan werken. Dit wisten mijn ouders niet toen zij deze pony voor mij kochten. ik was toen 15. Het was inderdaad een plaatje om te zien in wei totdat hij aan het werk moest. Ik heb drie jaar met deze pony gevochten om het voorelkaar te krijgen en ja hij is aan alle kanten nagekeken en ik had een goed passend zadel. achteraf bleek dat deze pony al bij verschillende eigenaren geweest was maar dat niemand wat kon met deze pony ook in de verschillende disciplines. Ik ben uiteindelijk M startgerechtigd geworden met deze pony maar nooit gestart omdat hij nog nooit een proef had gelopen zonder te staken. Dit terwijl ik voor deze pony Z2 met 30 winst was geweest en zelf een jonge pony had beleerd en doorgereden tot de M Door deze pony heb ik veel angst ontwikkeld, bijvoorbeeld dat mn paard me ook zou laten zitten in de wedstrijd ring en dat hij zou stijgeren en overal van zou schrikken. Ik ben nu anderhalf jaar verder met een schaapmak paard en kan nu pas weer ontspannen en genieten van het rijden. De pony is uiteindelijk met het hele verhaal erbij verkocht, ik geloof dat deze pony er ondertussen niet meer is.
wat ik duidelijk wil maken met dit verhaal is dat er goed over nagedacht moet worden voordat je een pony koopt met zoveel problemen, dit omdat niet alle problemen op te lossen zijn hoe graag je dit ook wil. ook mijn pony had kader potentie maar is er nooit gekomen door zijn karakter. voor een kind van 12 kan het veel gevolgen hebben later in de sport.

bliver

Re: pony met rijtechnisch probleem kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:51

Het is nu al meerdere keren gevraagd waarom geen e pony???

En babootje dat een kind van 12 geen z kan rijden is indd onzin. Er zijn meer dan genoeg kinderen die dat doen

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:02

Yvank_ schreef:
Wat is er zo erg aan weer 'opnieuw ' beginnen. IMO leer je pas rijden van zelf een jonge pony opleiden ipv een kant en klare Z2 pony kopen zodat je direct weer Z kan starten :)

Nou, dat is niet zo.
Je leert heb beste rijden op een goed opgeleide pony of paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:04

Als je nog weinig kan ja :) of weinig ervaring op niveau hebt. Maar dochter van de TS is al dubbel Z dus kan heus wel een aardig staaltje sturen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:20

Aangezien ik TS echt niet wil beledigen heb ik mijn verhaal toch maar weg gehaald, en besloten mijn mening voor me te houden. Ik hoop echt dat ze een leuke pony vindt voor haar dochter. Het lijkt mij alleen wel duidelijk dat de pony in de openingspost dat niet is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-14 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:31

Heftig Kleiduiker je post. Ik lees het allemaal heel anders en zo je maar dat iedereen zijn eigen interpretaties geeft aan....
Ik hoop TS dat je spoedig een fijne pony vindt voor je dochter die de ambities die jullie hebben weet waar te maken en die voor jullie betaalbaar is. Ik wacht je post daarover geduldig af.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:35

kleiduiker schreef:
Aangezien ik TS echt niet wil beledigen heb ik mijn verhaal toch maar weg gehaald, en besloten mijn mening voor me te houden. Ik hoop echt dat ze een leuke pony vindt voor haar dochter. Het lijkt mij alleen wel duidelijk dat de pony in de openingspost dat niet is.

OK ik ben nog te laat om mijn post weg te halen want dat kan dus niet meer. Mijn post was een reactie op Kleiduiker haar post em kan dus ook als niet geschreven beschouwd worden.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:21

bliver schreef:

En babootje dat een kind van 12 geen z kan rijden is indd onzin. Er zijn meer dan genoeg kinderen die dat doen

Met een E-pony kun je o.a. geen Felix Juristen Cup rijden. Dat is denk ik toch wel wat ze graag wil.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:30

russel schreef:
Maar een gewezen talentvolle pony is heel wat anders dan een denkbare talentvolle pony die het nog moet gaan bewijzen. Ook al rijdt de ruiter opperbest, nog maar af te wachten dat pony het gaat doen.

Deels eens maar vaak, als je ervaring hebt, kan je toch wel enigszins bepalen of een pony het in zich heeft. Het zijn niet alleen de gangen en de bouw maar het karakter is zeker heel erg belangrijk.

Een gewezen talentvolle pony is gewoonweg een stuk duurder en als je die goedkoop kan kopen, dan koop je eigenlijk altijd andermans ellende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:44

Dochter is 12, heeft ze zoveel kennis om dat aan te voelen? Moeders? Instruktrice die er niet op kan proefrijden? Heb je dat oog, dan is het nog gaver om hem helemaal te beleren doorrijden tot z2 en verkopen....dan een leuk goed paard kopen...zo zou ik het doen.....maar ja...

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:00

Ligt het aan mij of vind moeders het hele z2 gebeuren belangrijker als dochter :+
Je wilt alles tot in de puntjes perfect, maar heb er geen geld voor? Dan houd t op..

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:25

Alexandra_ schreef:
Ligt het aan mij of vind moeders het hele z2 gebeuren belangrijker als dochter :+
Je wilt alles tot in de puntjes perfect, maar heb er geen geld voor? Dan houd t op..

als je al twee groene ponies naar het Z hebt gereden, kan ik mij goed voorstellen dat je graag verder wilt ipv weer onderaan de ladder op nieuw te beginnen. Zeker als je nog 2 a 3 jaar in de planning heet staan om bij de ponies te rijden.

TS je kent de situatie en dochter het best, als zij ook werkelijk deze ambities heeft en geen last heeft van druk op haar schouders, zou ik verder kijken naar een goede grote D pony, die nu M of Z loopt. Maak een leuk lijstje met potentiele ponies en spreek van te voren af met dochter dat het bezichtegingen zijn en het goed is om rond te kijken. Wens je veel succes, maar de pony in dit topic mmmm misschien als je zeker van je zaak bent uitproberen, maar karakter van het beestje verander je niet...

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:27

Normaal doe ik dit niet, maar TS ik heb je een PB gestuurd over een pony. Ik weet niet of je bewust geen reactie stuurt of het niet gezien hebt, vandaar dat ik het hier even neerzet..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:26

bliver schreef:

o jawel, maar niet van niks naar z en dan twee, geloof ik niets van want dat kost echt wel wat tijd

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:17

Misschien niet al te vriendelijk maar ik snap niet dat er op bokt raad gevraagd wordt als je al dat niveau bent. Wat schiet je daarmee op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:24

Maar ik ken een toen 12jarige die dat zeker reed, meermalen zelfs, had ook kwaliteitsvolle ponies, reed ze zelf naar het Z...

Knap hoor, een talentvol kind en dankzij haar ouders is zij zo ver gekomen en zal nog heel wat gaan doen un de paardenwereld...

Ik snap best dat TS voor paar kind een goede pony wil....

Denk dat meisje ook niet op ponies wil rijden die niet fijn aanvoelen, was met meisje uit mijn voorbeeld ook..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:18

Ik vind dat sommige mensen hier erg vervelend reageren richting TS en sommige mensen kunnen ook niet lezen en stellen vragen die allang beantwoord zijn en blijven hier dan ook nog eens over door mekkeren.

TS vraagt alleen wat jullie zouden doen bij de pony in het openingsbericht en niet of dochter echt wel 2 keer z is enz. Wat een onzin! :)

TS: ben je al bij de pony wezen kijken?

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 08:54

Babootje schreef:
bliver schreef:

o jawel, maar niet van niks naar z en dan twee, geloof ik niets van want dat kost echt wel wat tijd

Precies en daarom nu een keer niet die weg bewandelen heb het nu twee keer gedaan en nu een keer op een andere manier, snap niet dat men daar zo moeilijk over doet.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 08:57

MarjanB schreef:
Ik vind dat sommige mensen hier erg vervelend reageren richting TS en sommige mensen kunnen ook niet lezen en stellen vragen die allang beantwoord zijn en blijven hier dan ook nog eens over door mekkeren.

TS vraagt alleen wat jullie zouden doen bij de pony in het openingsbericht en niet of dochter echt wel 2 keer z is enz. Wat een onzin! :)

TS: ben je al bij de pony wezen kijken?

Ik vroeg idd alleen advies omtrent die ene pony, wordt nu alleen door div reacties een ander beeld geschept.

nee want die pony is waarschijnlijk toch niet helemaal wat ik zoek, heeft een nogal hoog stresslevel en daar heb ik de ruiter niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:58

Staat wel een leuke E pony,,schimmel op boktmarkt....

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 09:01

ehhh schimmel en e pony gaat hem beide niet worden.

Voordat ik weer hier reacties over krijg heb al div. keren uitgelegd waarom geen e en geen schimmel.
Laatst bijgewerkt door spekenham op 05-05-14 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:01

Huh maar nu snap ik het even niet meer, je hebt dan toch al een D pony die Z mag gaan starten? Of wil je naast deze D pony voor het eerst in de Z starten een D pony erbij die de Z al doorgelopen is?