Ik wil een eigen pony wat moet ik allemaal doen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:30

elisejacky schreef:
ik woon in mijdrecht ;) ik wil wel bijrijden hoor haha ;D waar komen ze te staan?

Beetje rare vraag dit, als je het topic had doorgelezen heb je gezien dat ze die al had... >;)

Maar TS, heb je je pony al?

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 14:46

Talindos schreef:
Heb je al een pony gekregen?

Nee nog niet ik denk dat het pas volgend jaar zomer wordt :(
Ik moet wachten want een van mijn alpaca's gaat bevallen.
Ik kan een pony nemen in de winter maar het is handiger in de zomer.
Dus dat wordt lang wachten _O-

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 14:48

elisejacky schreef:
ik woon in mijdrecht ;) ik wil wel bijrijden hoor haha ;D waar komen ze te staan?

Ze komen in de kwakel te staan langs de amstel wat grenst aan kudelstaart

Bhriseis

Re: Ik wil een eigen pony wat moet ik allemaal doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:01

In de lente is sowieso veel handiger. Wil je je pony dan buiten houden met schuilstal zonder dekens, kan je daar naar opbouwen door zijn vacht niet te scheren en dergelijke :) Bovendien nodigt het mooie weer ook uit tot veel spelen met je pony!

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 15:02

Als je springt met springschoenen heb je die dan alleen voor, alleen achter of allebei
En waarom spring je met springschoenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:52

alleen voor!
Ik heb ze om omdat ik met een paard sprong dat wel is de balk eraf tikte, en toen had ie steeds allemaal gekleurde strepen op z'n hoeven _O- En sindsdien doe ikze altijd om met springen, is een soort routine geworden :+ maar springschoen zijn ook bedoeld voor paarden die met hun achterhoef de achterkant van hun voorhoef aantikken, om zo maar even simpel te zeggen

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 09:08

Oke

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:22

jeej ! je mag geen 20 m2 maar 30 m2 bouwen zonder vergunning dus dan kan ik betere stallen maken.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:10

Zonder vergunning? Maar wel fijn dat je dan grotere stallen kunt maken! Wel foto's plaatsen als je je pony's hebt he? :P
Springschoenen moet je alleen voor omdoen en zijn ervoor zodat je paard zich niet bezeert als hij per ongeluk hard een balk aantikt met springen. Het is niet verplicht, maar wel handig :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:24

Springschoenen hebben niks met een balk te maken, maar met de achterbenen die de bal/hoef/ijzer van de voorste hoef kan aantikken.

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 20:51

Een vriendin van mij zei: als je één pony neemt en er iemand langs komt van de dierenbescherming ofzo of de beveiliging zei ze en dan zien die mensen dat je paard alleen staat dat hij dan in beslag wordt genomen ?? %)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:02

Nou dat weet ik niet maar je moet hem zeker niet alleen zetten.. het zijn kuddedieren!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:11

ponysade schreef:
Een vriendin van mij zei: als je één pony neemt en er iemand langs komt van de dierenbescherming ofzo of de beveiliging zei ze en dan zien die mensen dat je paard alleen staat dat hij dan in beslag wordt genomen ?? %)

Nee hoor, maar het is wel heel zielig om een pony alleen te laten staan :)

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 00:31

Ze staan niet helemaal alleen er staan ook geiten en alpaca's. :D
Alleen zonder een ander paard

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 01:03

Ik weet niet precies hoe het geregeld is, maar een paard zonder soortgenoten houden is tot op zekere hoogte wel verboden. Je moet het dus ook gewoon absoluut niet willen hebben dat je pony als enige pony komt te staan. Ook al zouden er geen maatregelen genomen worden als inbeslagname, kies je toch zelf al voor het welzijn van je pony. Niet alleen omdat er bepaalde regels wel of niet zijn.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 07:32

Je pony moet eigenlijk moet SOORT genoten staan anders niet aan beginnen het is een kudde dier.

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 07:39

Jaa idd, Niet iedere pony voelt zich thuis bij andere dieren.
En op een kinderboerderij hebben ze toch ook altijd 2 pony's (Op die waar ik allemaal ben geweest wel).
Desnoods neem je er een mini bij.
Die van ons konden ook altijd goed met ezels dus dat zou je ook kunnen proberen als het moet.
Maar dat kost net zo veel als een shetje dus je kan kiezen als je wilt ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:20

Gezelschap van een andere pony is net zo belangrijk als een stuk weiland, water, hooi etc. Het hoort erbij om een gezonde en gelukkige pony te houden/krijgen. Heel belangrijk dus, dat hij een ponyvriendje krijgt.
Hij heeft weinig aan andere dieren. Doen hoor, het is echt heel zielig anders en je pony kan er ook vervelend van worden omdat er dan niet wordt voorzien in zijn basisbehoeften.
Zo te horen past een shetlander er nog prima bij;)

kikifleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:05

Gewoon een tip, ik zou beginnen met 1 pony je kan er later altijd nog meer nemen maar ik zou eerst ff kijken hoe 1 pony verloopt, want 3 is wel al veeeeel meer werk! Desnoods neem je er een Fallabella bij als soortgenoot, dat is niet zo heel veel werk!

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:52

kikifleurx schreef:
Gewoon een tip, ik zou beginnen met 1 pony je kan er later altijd nog meer nemen maar ik zou eerst ff kijken hoe 1 pony verloopt, want 3 is wel al veeeeel meer werk! Desnoods neem je er een Fallabella bij als soortgenoot, dat is niet zo heel veel werk!

Elk paard heeft even veel zorg nodig, of het nou een Shire is of een Shetlander zorg is zorg. Fallabellas zijn trouwens duur. Zoals er al eerder wordt gezegd soort genoten is noodzakelijk! Dus zeker niet een pony nemen neem dan geen.

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 21:42

nafnaf schreef:
kikifleurx schreef:

Elk paard heeft even veel zorg nodig, of het nou een Shire is of een Shetlander zorg is zorg. Fallabellas zijn trouwens duur. Zoals er al eerder wordt gezegd soort genoten is noodzakelijk! Dus zeker niet een pony nemen neem dan geen.

Ik zie een shetlander ook als minder werk

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:06

ponysade schreef:
nafnaf schreef:

Dat is het zeker niet.. zou als je zo weinig kennis hebt er niet aan beginnen sorry.

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:46

ponysade schreef:
nafnaf schreef:

Dat is het niet,
Wij hebben er ook 3 en die hebben evenveel aandacht/Verzorging/beweging nodig als een groter paard.
Ik wil je niet kwetsen of boos maken ofzo,
Maar ik denk persoonlijk dat als je een shetje erbij neemt dat je dan als je klaar bent met die andere pony,
Ook met de shet aan de gang moet die heeft ook aandacht nodig,
Dat is ook maar gewoon een dier.
Ook die hebben gevoelens.
Ook die houden van liefde en van een lekkere poetsbeurt.
Ook die houden van even lekker met het baasje rennen door de wei
Het is niet van leuk nu heb ik een paard.
Even rijden en klaar,
Er komt ook een heleboel bij kijken
Sorry als ik je gekwetst heb!

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:54

Een shetlander zie ik als evenveel werk. Wij hebben er hier ook 1 lopen. En de stal moet gedaan worden, genoeg eten hebben, DA, hoesmid, .. Noem maar op. Verzorging komt op hetzelfde neer.
En knuffelen zal die ook wel graag hebben <3

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:24

nicole_xx schreef:
Jaa idd, Niet iedere pony voelt zich thuis bij andere dieren.
En op een kinderboerderij hebben ze toch ook altijd 2 pony's (Op die waar ik allemaal ben geweest wel).
Desnoods neem je er een mini bij.
Die van ons konden ook altijd goed met ezels dus dat zou je ook kunnen proberen als het moet.
Maar dat kost net zo veel als een shetje dus je kan kiezen als je wilt ;)

ezels en paarden moet je nooit samen zetten (van mijn vader geleerd). Dat heeft iets met ziektes te maken.

Mijn pony staat alleen en die vind alles best zolang ze maar eten heeft. En ik ken meer pony's die dat hebben, dus het ligt vooral aan de pony zelf.