Te zwaar en te groot voor een Tinker. Of onzin?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:05

muntdrop schreef:
ThreeFingers schreef:
Pfffff zoveel meningen.
Maar bij een zwaar menselijk gewicht hoort een stevig paard.

Moet wel eerlijk toegeven. Dat als je echt behoorlijk dik bent, je zelf uit respect naar het paard toe er niet op moet gaan.

Ik kende een stalhouderij waarvan de eigenaar een bordje had hangen, dat als je boven de 100kg weegt, je niet mocht rijden. En hij zei het ook op soms geen aardige manier, je hebt een te dikke reet !

Maar stevig als in dik? Breed gebouwd? Gespierd?

Dat maakt toch wel het verschil vind ik.

Tuurlijk, want als iemand 95 kg weegt aan spieren kan het wel?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:07

ThreeFingers schreef:
Of het spieren zijn of vet. Het paard moet wel het gewicht dragen.
Wel is het een stuk prettiger voor het paard als iemand goed kan rijden.
Maar dat geldt voor ieder gewicht...

Maar als een paard stevig is van het vet kan het dus minder dragen dan het paard dat stevig is van spieren, misschien zelf minder dan een slank gebouwd paard wat goed bespierd is.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:07

Fiffill schreef:
Sorry, maar ik zie jouw zoontje echt niet zo met een voerzak weg lopen hoor, dan heb jij vast andere zakken :))
Zo'n ding is bijna de helft van mijn gewicht dat tilt een 10 jarige niet even op. Of hij is erg groot, of hij heeft superkrachten :+

Hij tilt ze uit de auto loopt ze naar de stal geen super power hoor :')
Dit is mijn zoontje.
Afbeelding
Afbeelding

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:08

Alexandra,ik heb het over het paard, niet de ruiter ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:10

muntdrop schreef:
ThreeFingers schreef:
Of het spieren zijn of vet. Het paard moet wel het gewicht dragen.
Wel is het een stuk prettiger voor het paard als iemand goed kan rijden.
Maar dat geldt voor ieder gewicht...

Maar als een paard stevig is van het vet kan het dus minder dragen dan het paard dat stevig is van spieren, misschien zelf minder dan een slank gebouwd paard wat goed bespierd is.

Stevig bedoel ik een sterk paard. Geen moddervette shet :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:12

Toch kan ik me nog steeds niet voorstellen dat een jochie van 10 zo zonder enige moeite weg loopt met een zak van 25 kg :+ Die dingen hebben zo'n onhandig formaat (iig de zakken die ik ken)

Maar goed, nogal offtopic :))

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:12

Maar een shet kan toch ook heel sterk zijn :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:14

Arm jochie. In winkels mag je met die leeftijd niet werken (oa) ivm zware producten, doen ze zeker ook voor de grap.

En een paard dat stevig is door vele bespiering kan meer hebben dan een paard van het zelfde gewicht zonder spieren, dat is toch wel logisch?

Mijn 100 kg wegende klasgenoot tilt me ook op alsof ik niks ben, terwijl die 100 kg wegende kennis al moeite heeft met van de bank komen en een trap lopen. De eerste is 100 kg spieren, de tweede 100 kg vet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:14

tinkersjakie schreef:
http://www.lowcreekranch.nl/paarden/western-rijden/

De sliding stop plaatje, iedereen zou dat gaaf vinden. Maar als je dan na gaat die man behoorlijk lang weegt ook al gauw 85 a misschien 90 kilo
Zo heb je tig lange mensen die niet eens dik lijken en waar niemand bij na denkt dat ze zwaar zijn. Alleen als ze cijfers zien of echt dikke mensen dat ze gaan roepen kan echt niet.

Nee keur niet goed als iemand op een paard gaat zitten die het niet aan kan maar zijn ook genoeg paarden die het wel kunnen.
Ik ga zelf ook niet op een kleine pony zitten.

Dat komt omdat er heel simpel verschil zit tussen iemand met overgewicht en iemand zonder overgewicht. Vet zit vrij los en als je dus veel overgewicht hebt maak je het alleen maar vervelender voor je paard omdat je vet nog na beweegt. Waardoor je paard dus 2x kort achter elkaar vrij veel gewicht voelt neerkomen. In stap niet maar in de draf is dat zeker niet prettig. Hoe meer overgewicht hoe erger voor het paard.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:15

muntdrop schreef:
Maar een shet kan toch ook heel sterk zijn :+

Haha jaaaaa

Pffff daar waren al eens topics over van die te grote meiden op kleine pony's waar sommige mensen opgewonden raakten..

mnkortleve

Alexandra_ schreef:
Tuurlijk, want als iemand 95 kg weegt aan spieren kan het wel?
[/quote]

Iemand weegt nooit 95 kg aan spieren, maar iemand die veel spieren heeft kan wel heel wat meer wegen dan iemand die ze niet heeft.
Toen ik aan het lijnen was werd alles gemeten en had ik weken dat ik niet af viel maar aan kwam dat kwam puur omdat ik flink aan het sporten was ik viel wel af aan vet maar kwam bij in spieren.

xSlvna

Die pony's hoorde je ook niet klagen toen de ruiters erop bonkte dus het kon wel hoor _O-

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:17

Dat komt omdat er heel simpel verschil zit tussen iemand met overgewicht en iemand zonder overgewicht. Vet zit vrij los en als je dus veel overgewicht hebt maak je het alleen maar vervelender voor je paard omdat je vet nog na beweegt. Waardoor je paard dus 2x kort achter elkaar vrij veel gewicht voelt neerkomen. In stap niet maar in de draf is dat zeker niet prettig. Hoe meer overgewicht hoe erger voor het paard.[/quote]

Ik zie het al in slowmotion beelden voor me.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:17

Fiffill schreef:
Toch kan ik me nog steeds niet voorstellen dat een jochie van 10 zo zonder enige moeite weg loopt met een zak van 25 kg :+ Die dingen hebben zo'n onhandig formaat (iig de zakken die ik ken)

Het is jammer dat er hier nu een zakgoed wagen komt anders had ik het wel willen filmen voor je.
Hij zegt steeds met trots dat mijn ex bijrijdster nog geen 20 kg kon tillen. :')
Hij haalt pakken hooi naar beneden die ik na een meter al zat ben zo vreselijk zwaar.
Maar idd offtopic

Fenrir

Re: Te zwaar en te groot voor een Tinker. Of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:19

Misschien heeft hij stiekem wel gewoon superpowers 8-)

muntdrop

Nouja in dit topic weet iedereen wel dat een gespierd paard meer kan dragen dat een vet paard. Maar in het dagelijks leven (en ook wel op bokt) hoor ik toch wel wat minder snuggere dingen voorbij komen :+ ("koudbloeden kunnen niet te dik zijn, ze horen gewoon dik" :') )

Fenrir

muntdrop schreef:
Nouja in dit topic weet iedereen wel dat een gespierd paard meer kan dragen dat een vet paard. Maar in het dagelijks leven (en ook wel op bokt) hoor ik toch wel wat minder snuggere dingen voorbij komen :+ ("koudbloeden kunnen niet te dik zijn, ze horen gewoon dik" :') )

Is dat niet zo dan?? :o?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:22

Fiffill schreef:
muntdrop schreef:

Is dat niet zo dan?? :o?

Ze hebben ook geen spieren nodig! Vet werkt net zo goed! :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:23

Veel vet is hartstikke handig, word omgezet in spieren. :j

Mnkorteleve, waar begint bij jou tinker trouwens de hals? :')
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 07-03-14 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:23

xSlvna schreef:
Arm jochie. In winkels mag je met die leeftijd niet werken (oa) ivm zware producten, doen ze zeker ook voor de grap.
.

Weet je wij doen hier aan kinderarbeid, ze mesten de stallen uit, voeren, rijden op een trekker, tillen zware zakken op, moeten stofzuigen, hun kamer opruimen en nog veel meer.

xSlvna

Re: Te zwaar en te groot voor een Tinker. Of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:24

Vooral met zo een lol heen kijken tot de benen en rug van je zoontje eens wat anders laten zien. Ik zeg vooral doorgaan, voortaan twee zakken in eens? :)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:24

Fiffill schreef:

Haha ik krijg die dingen ook bijna niet van de grond, en als ik er een stukje mee gelopen heb voel ik me altijd alsof ik een stukje kleiner ben geworden.. :') Volgens mij hebben soldaten zo'n zware backpack, ik zou echt dood gaan geloof ik. :+

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:26

xSlvna schreef:

Daar waar het hoort bij een goede tinker.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:27

xSlvna schreef:
Vooral met zo een lol heen kijken tot de benen en rug van je zoontje eens wat anders laten zien. Ik zeg vooral doorgaan, voortaan twee zakken in eens? :)

Ik denk dat 3 zakken wel gaan lukken eer we een jaar verder zijn. :Y)
Je denk toch zeker niet dat ik achterlijk ben of zo dat hij echt wekelijks met 25 kg loopt te sleuren, in jou reacties kan je echt opmaken dat je nog een kind ben.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:29

xSlvna schreef:

Dat van dat vet omzetten in spieren is dus niet waar he :')