Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:58

Giolli schreef:
Oh, ik gok een haflinger die ook in mijn rijtje: "Never nooit niet kopen" past? :))

:j :')

Stelletje slopers :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:59

Ik ben van mening dat je bij de woorden "altijd" en "nooit", altijd moet oppassen dat je ze nooit gebruikt.

Dus ik kan het zo niet zeggen, het hangt bij mij heel erg af van het individu.

Jniena

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:09

Een tuiger, hackney, en een arabier zouden geen paarden zijn die ik snel zou kopen.

maarja zeg nooit nooit ik wou ook noooit geen tinker, ging heen voor bpw-er en kwam thuis met een tinker kruising :')

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:16

Ik hoef geen KWPN'er omdat ik ze zo gewoontjes vind. Iedereen heeft ze en voor mij zijn ze allemaal het zelfde, daarnaast vind ik veel sport warmbloeden vaak zo doods aandoen als ze aan het werk zijn. Het zal vast een vooroordeel zijn, maar dat is hoe ik ze zie. Ik heb hierop echter al wel een paar uitzonderingen gezien, zelfs 1tje die ik zo had meegenomen als ik er de ruimte en het geld voor had gehad! Dus inderdaad, zeg nooit nooit ;)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:18

Heimdallr schreef:
Ik vind dat het ras totaal niet uit maakt. Waarom zou je een paard kopen puur op het ras? Mijn paard is een draver, maar toen ik hem kocht wist ik niks van hem. Ben in de loop der jaren achter zijn verleden gekomen etc. Het boeide mij echt geen ene reet wat voor ras mijn paard is.

Ik vind het overigens erg hypocriet om te zeggen dat je geen draver wilt, omdat ze lelijke uitgerekte hoofden, te grote oren hebben en alleen op de baan horen. Ik ga toch ook niet zeggen: "Dressuurpaarden zijn stom en lelijk omdat ze alleen maar gedwongen worden om in een onnatuurlijke houding zich te showen." Overigens niks tegen dressuurpaarden hoor.

Vind het erg jammer dat zoveel mensen een verkeerd beeld van de draver hebben.

Horsesandme schreef:
Ik denk dat ik nooit een draver zou nemen. Heb er helemaal niks mee. En heb meerdere keren gezien dat ze soms moeilijk rustig te rijden zijn.

Dit slaat echt nergens op... Ik heb al 8 jaar lang een draver en hij is super rustig te rijden. Het is een kwestie van leren rijden. Een KWPN'ER kan ook lastig te rijden zijn, dan leg je de schuld toch ook niet bij het paard neer? Maar omdat het een draver is is het wel de schuld van het paard en niet van de ruiter want de ruiter kan zo goed rijden... slaat echt nergens op.

Lovethokkaa schreef:
Dravers(ik vind ze niet mooi en geen fijne dressuur paarden ofzo).

Weer zo iets geks... waarom zou een draver geen dressuur kunnen? Elk paard is geschikt voor dressuur en het is echt een kwestie van geduld bij een draver. Als je geduld heb kun je alles, tevens zijn het leergierige en werkwillige paarden. Dravers kunnen dressuur en eenmaal goed getraind zijn het hele fijne dressuurpaarden.

xBerber schreef:
Dravers. Vind ze een ongelofelijk uitgerekt lang hoofd hebben. Vind het erg uit verhouding en lelijk :')

Mag ik je erop wijzen dat Dravers geen uitgerekt lang hoofd hebben... Ze zijn totaal niet uit verhouding en je gewoon niks weet van het ras? Komop zeg...

Dravers met hun uitgerekte lange kop... nou nee. Hier mijn draver (keystone voyager x diamond way)
http://i1190.photobucket.com/albums/z45 ... mage13.png
http://img38.imagefra.me/i586/bloesemwe ... _u8teh.png
http://img38.imagefra.me/i586/bloesemwe ... _u8teh.png

_AAASCHAAA_ schreef:
Draver om de vlakke gangen en de bouw.

Niet alle dravers hebben vlakke gangen, kijk deze maar eens http://i1190.photobucket.com/albums/z45 ... Image7.png

Jij gaat ook lekker zeg... ze hebben gewoon hun eigen mening. En dat toevallig 1 draver geen vlakke gangen heeft kan een andere het nog wel hebben hoor. Dit slaat nergens op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:20

Dat weet ze nu wel hoor. Ik zou ook geen Dartmoor/ Exmoor willen hebben.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:29

Ras gevonden voor in mijn rijtje. New Forest, gewoon omdat ik geen fijne ervaringen heb met dat ras.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:29

een fries want dat gaat echt niet met mij samen
en voor de rest heb ik niks met dravers en arabieren

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:44

Ik zou echt nooit voor een Draver gaan, heb er vier in mijn omgeving meegemaakt en nee, het is geen ras voor mij :') Ook geen Tinker, Fjord, IJslander of trekpaard, totaal niet mijn smaak.. Bij Friezen ligt het er heel erg aan, ik houd van de grote, barokke Friezen van 1.70, niet de kleine, smalle minipaardjes van 1.50 :n

Edit: oh, en geen Shetlander. Ik heb echt niks met die paardjes :')

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:46

Laat ik het zo zeggen ik ben niet van de grote paarden, niet van de heethoofden en niet voor effen kleuren.
Verder moet het gewoon klikken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:34

Ik vind in dergelijke topics de reacties van menesn als Heimdalr altijd het leukste, die persoonlijk beledigd zijn omdat mensen "hun" ras niet leuk vinden... _O-

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:35

Arabier, tinker, belg, ijsco, mini.. Gewoon niks voor mij. :o

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:45

Friezen, ijslander, arabier, hackney daar heb ik niks mee, vind ze niet interessant en ze spreken me niet aan....

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:46

Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde ras leuk anders werd de prijs hoog en weinig aanbod!

Ik heb al 27 jaar fjorden dat is echt mijn ding maar ik kan best begrijpen dat andere mensen er niks aan vinden.

Ik hoef geen kwpn paard maar ik kan er wel van genieten als ik er iemand op zie rijden want ik vind ze wel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:47

En ik vul mijn rijtje maar weer aan: Draver, Tinker, Trekpaard, Curly (Denk ik), Falabella, Tuiger en Lusitano. Geen quarter, vind ik niet mooi gebouwd. Ook geen shire of ijslander. Ik zou ook geen Dartmoor/ Exmoor willen hebben. Noriker ook niet, shetlander bij nader inzien ook niet. Zeker geen Ardenner, Kladruber of Jutlander. Clydesdale niet, Dalespony ook niet.

Best veel eigenlijk. :o

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:54

Ik zou denk ik niet snel een fries, tinker, fjord kopen. Vind ze wel l :) euk, maat niet bij mijn passen
Ik snap trouwens niet dat mensen zeggen dat alle kwpn'er het zelfde zijn,, waarom zouden dan niet bijvoorbeeld alle tinkers hetzelfde zijn?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:04

Die hebben ten minste nog allemaal andere tekeningen, zo'n 80% van de KWPN'ers is bruin. Daarnaast zijn bijna alle moderne sport paarden puur daarvoor gefokt, presteren in de sport en dat is nog zoiets wat ze allemaal het zelfde maakt in mijn ogen.

Het valt me trouwens op dat er 4 verschillende groepen zijn in dit topic :')
1. de sporters die niet van paarden houden die je niet veel in de dressuurring ziet
2. de koudbloeden, die minder van warmbloeden houden en vooral voor stevige rassen gaan
3. de 'heethoofden' die voor geen van beide gaan en meer van arabiertjes en aanverwanten houden
4. de alternatieve sporters die hebben uitgevonden dat niet alleen de traditionele warmbloed het leuk doet en er goed uitziet in de ring, maar dat Spanjaarden dat ook doen ^^

Dit is natuurlijk wel heel erg hokjes denken en ik bedoel het niet letterlijk, maar ik vind het wel erg leuk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:05

Molfre schreef:
Die hebben ten minste nog allemaal andere tekeningen, zo'n 80% van de KWPN'ers is bruin. Daarnaast zijn bijna alle moderne sport paarden puur daarvoor gefokt, presteren in de sport en dat is nog zoiets wat ze allemaal het zelfde maakt in mijn ogen.

Het valt me trouwens op dat er 4 verschillende groepen zijn in dit topic :')
1. de sporters die niet van paarden houden die je niet veel in de dressuurring ziet
2. de koudbloeden, die minder van warmbloeden houden en vooral voor stevige rassen gaan
3. de 'heethoofden' die voor geen van beide gaan en meer van arabiertjes en aanverwanten houden
4. de alternatieve sporters die hebben uitgevonden dat niet alleen de traditionele warmbloed het leuk doet en er goed uitziet in de ring, maar dat Spanjaarden dat ook doen ^^

Dit is natuurlijk wel heel erg hokjes denken en ik bedoel het niet letterlijk, maar ik vind het wel erg leuk om te zien.

Hoort dit niet in het andere topic? Aangezien dit gaat over wat mensen wél willen kopen en deze juist over het niet willen kopen.

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:06

Ik heb altijd geroepen geen Tinker. Inmiddels heb ik ruim een jaar een Tinker. Nu denk ik dat het ras niks uit maakt, karakter icm gebruiksdoel is belangrijker.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:08

Cassidy schreef:
Ik ben van mening dat je bij de woorden "altijd" en "nooit", altijd moet oppassen dat je ze nooit gebruikt.

Dus ik kan het zo niet zeggen, het hangt bij mij heel erg af van het individu.

^ Helemaal mee eens. Ik zei ook altijd dat ik nooit een fjord zou willen rijden. Zeg nóóit nooit..

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:37

Pardon? Mila11, jullie gaan ook lekker zeg, alleen maar de draver afkraken... ik zie niet waarom mensen geen arabier ofzo... Alleen maar draver afkraken.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:44

ik vind de draver geen paard dat ik 123 zou gaan open of naar zou kijken maar als er een klik is maakt het niet uit of het een draver is!!!

elk ras heeft zo'n zijn voor en na delen

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:05

Heimdallr schreef:
Pardon? Mila11, jullie gaan ook lekker zeg, alleen maar de draver afkraken... ik zie niet waarom mensen geen arabier ofzo... Alleen maar draver afkraken.

Iedereen die een ras noemde dat ze liever niet zouden hebben heeft daar een argument bij gegeven, arabieren hebben enge smalle hoofden, shetlanders zijn krengen, dravers kunnen niet normaal gereden worden... en niemand kraakte dravers af... toe eens zeg!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:07

Heimdallr schreef:

Joh, voel je niet zo aangevallen.
Ik ben ook geen fan van dravers. Maakt toch niet uit? Lekker laten gaan. Als jij jou paard leuk vind, is dat toch goed.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:24

Heimdallr schreef:

Heb jij eigenlijk wel gelezen? _O- Ik denk dat de arabier al minstens even vaak genoemd is als de draver, onder andere omwille van het gigavooroordeel dat ze allemaal hyper en heet zouden zijn.

Iets waar ik het overigens totaal niet mee eens ben, maar als mensen dat gevoel of idee hebben en het daarom geen fijn ras vinden, prima hoor :P