Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:34

IKbenEllen schreef:
In de jaren 70 had ik een tweedehands broek gekregen voor de ponyles, met ECHTE leren knieen :))
Knoerthard door het wassen natuurlijk en vorige eigenaar was denk ik minimaal een kop kleiner dan ik, want broek kwam tot halverwege mijn kuiten. Maar daar zag je niks van met laarzen, en ik had LEREN KNIEEN +:)+

Oh ja, van die bokharde leren knieen! Ik kan me ze nog goed herinneren. Verder vind ik de Eurostar ribbroek niet eens zo heel erg lelijk. En volgens mij ook nog eens lekker warm. mmmmm misschien ga ik komende winter wel "om" en ga ik er eentje kopen.

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:35

''Kruipt even uit de meeleeshoek''
Ik herinner me ineens dat we altijd van die speldjes hadden die je op je oude stoffen cap kon steken dat was toen hartstikke hip :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:37

Jaaaaa, die speldjes :D

Horselove22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:42

tamaramt schreef:
behalve de al eerder genoemde ribrijbroeken, waxjassen en ouderwetse caps mis ik hier nog een hot item van vroeger....
Mini chaps met franjes eraan :o :P

Pfff, loooolll. Die waxjassen en franje chaps ken ik ook nog wel van vroeger, haha. Damn ... dat betekent dat ik ook al flink oud ben ...

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:45

Horselove22 schreef:
tamaramt schreef:
behalve de al eerder genoemde ribrijbroeken, waxjassen en ouderwetse caps mis ik hier nog een hot item van vroeger....
Mini chaps met franjes eraan :o :P

Pfff, loooolll. Die waxjassen en franje chaps ken ik ook nog wel van vroeger, haha. Damn ... dat betekent dat ik ook al flink oud ben ...

Valt mee, ik heb de franje chaps ook nog meegekregen haha, zo oud ben ik nou ook weer niet :P

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:49

Urielle schreef:
Missie_Maxie schreef:
Ik heb ze altijd over mijn rijbroeken, maar dan wel met laarzen aan(heb geen chaps) dus dat zie je niet. Neem aan dat ik dan legaal ben :o

En ik sta gerust in mijn rijbroek met lange sokken erover aan de schoolpoort. Ik blijf me echt niet de hele dag omkleden :')

Ik loop eigenlijk(stiekem, zodat ik toch legaal blijf) heel vaal rond in mijn oude sneakers dus je ziet wel gewoon mijn sokken. Stiekem vind ik het wel leuk staan :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:52

Ribbroeken vind ik echt verschrikkelijk, of van die mannetjes op concour met veels te grote ribbroeken :brr:

Johanna59

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:59

Paardensport hoort chique te zijn. Elegant. Dus alles wat te kort is(rij jasjes), te laag(broeken), te wijd(truien en sweaters). En alle knalkleuren. Zowel voor kleding als voor het paard. De overdreven bling bling(frontriemen, neusriemen etc). Ik denk altijd maar, al draagt een aap.......

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:03

Met een navel t-shirt of spaghettibandjes topjes te paard. Of met een sigaret op een paard. Das dan geen kleding maar ik vind het echt niet kunnen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:07

Een onderling manege wedstrijdje met een zwarte bodywarmer en wit shirtje. Echt geweldig haha. Ze kwamen daar ook wel in de meeste knalkleuren toen haha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:10

Klijntje schreef:
kiki1976 schreef:
Toch grappig dat veel dingen die genoemd worden gewoon nog te koop zijn.
Rib broeken
Wax jassen
Frontriem met tape dat je dat 3hoekjes effect krijgt
Mini chaps met franjes

Ik dacht vorige week nog, zo'n jaren-70/80 frontriem met driehoekjes (aan een no-nonsense bruin hoofdstel mèt lage neusriem) vind ik juist heel leuk! :D Waar kun je die nog kopen <<)
Van die te grote frontriemen met zo'n punt eraan en heel veel bling, of zo'n kettinkje, vind ik echt afschuwelijk := Sowieso al die bling overal, op caps, dekjes en rijbroeken, ik ben er behoorlijk op uitgekeken :Z

Ooteman verkoopt nog van die frontriemen. Ieder jaar liggen ze standaard weer bij de uitverkoopspullen :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:10

Johanna59 schreef:
Paardensport hoort chique te zijn. Elegant. Dus alles wat te kort is(rij jasjes), te laag(broeken), te wijd(truien en sweaters). En alle knalkleuren. Zowel voor kleding als voor het paard. De overdreven bling bling(frontriemen, neusriemen etc). Ik denk altijd maar, al draagt een aap.......

Dan vraag ik mij af hoe jij erbij rijdt op een doordeweekse dag :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:13

Johanna59 schreef:
Paardensport hoort chique te zijn. Elegant.

De Engelse paardensport ja. In de rest van de wereld is paardrijden gewoon praktisch.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:17

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:17

naomi_g1998 schreef:
eline10 schreef:
Ik vind (zoals de meesten hier) ribbroeken ook echt lelijk :=
Maar ik vind die jeansrijbroeken ook heel lelijk, terwijl ze wel in de 'mode' zijn nu :')

jeansbroeken vind ik juist ideaal :j Passen overal bij en heb geen betere broek gehad (tenminste niet een die ik me kan herinneren)

Vind ik ook!
ik rij trouwens ook wel eens met ruitjesbroek

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:23

1996....
Dé rib rijbroek en ouderwetse cap!
Afbeelding

Oh, en de trui had m'n oma gebreid!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:24

Ik ben trouwens wel heel erg hoor met kleding! :=

Ik bedoelde met sokken trouwens ook de sokken over de broek, om een of andere reden vind ik dat er verwaarloosd uitzien.
En ruitjes inderdaad brrr!

Verder houd ik zelf ook meer van klasse, dus verstelbare caps enz vind ik ook niks, sloeber truien etc.
Je kan natuurlijk niet in iemand zijn portemonnee kijken, maar mijn cap was ook niet mega duur geloof dat ik er 60,- voor betaald heb.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:32

Ik vind de goedkope, bij de meeste mensen te korte, rubber rijlaarzen echt niet meer kunnen ;)
verder maakt het me niet uit, als het maar lekker zit en veilig is ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:37

Nibbit schreef:
Ik vind de goedkope, bij de meeste mensen te korte, rubber rijlaarzen echt niet meer kunnen ;)
verder maakt het me niet uit, als het maar lekker zit en veilig is ;)

te kort? :+ te kort om me hele been er in te proppen maar verder :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:39

Roze of lichtblauw Burberry geblokte kleding...Lelijk!!!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:40

NatasjavE schreef:
Met een navel t-shirt of spaghettibandjes topjes te paard. Of met een sigaret op een paard. Das dan geen kleding maar ik vind het echt niet kunnen.

In de zomer heb ik gewoon mn spaghettiebandjes topje aan hoor! Wordt mn kleurtje mooier van en is het minst warm :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:41

Batlow schreef:
De sokken over de rij broek heb ik altijd lelijk gevonden.....

Met mijn lange poten ontkom ik hier helaas niet aan, alle broeken zijn te kort :(

Verder draag ik die dingen wel de hele winter door, lekker warm :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:49

Nies_ schreef:
Urielle schreef:
Ik ontdekte wel dat ik toch een beetje retro ben: ik ben een tijd geleden weer met lage neusriem gaan rijden met de hengst. Ben ik nu fashionista of modebewust als anti-fashionista ? :+

Lage neusriemen zie je ook weer steeds meer. Die zullen straks wel weer hip en modern zijn.

Hier erger ik me zo hard aan: dat mensen tuig kiezen in functie van hoe mooi ze het vinden... Ik rij met lage neusriem omdat ik dat de best inwerkende neusriem vind, en niet omdat ik het mooi of lelijk vind.

Ik koop enkel rijbroeken en eerste vereiste is opnieuw dat het lekker zit, en ja, dan mag de kleur en model graag beetje leuk staan maar is niet de eerste vereiste. Ik rij broeken ook echt op, heb een paarse -inmiddels rozige-, pyamamodel geworden die nog wekelijks gedragen wordt :D

Truien, shirts zijn allemaal afdankertjes uit de gewone kleerkast die niet meer mooi zijn.

Fleece heb ik van Brico met reclame erop en Softshell van decathlon idem, ken je gelijk mijn CV :') Beide gekregen dus.

Wat ik ECHT niet meer vind kunnen zijn zware bitten voor dagelijks dressuurwerk, niet passend of incompleet of kapot tuig.

Oja en rubber rijlaarzen :')

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:59

Undefined schreef:
NatasjavE schreef:

In de zomer heb ik gewoon mn spaghettiebandjes topje aan hoor! Wordt mn kleurtje mooier van en is het minst warm :+

+1

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:00

poes schreef:
Batlow schreef:
De sokken over de rij broek heb ik altijd lelijk gevonden.....

Met mijn lange poten ontkom ik hier helaas niet aan, alle broeken zijn te kort :(

Verder draag ik die dingen wel de hele winter door, lekker warm :D

Er zijn ook merken met extra lange rijbroeken. Ik heb dat probleem n.l. ook altijd. Dan heb ik niet maat 38/40 maar 80. 80 is dus een lengtemaat.