Friezen zijn prachtige dieren, snap best dat mensen ze geweldig kunnen vinden, maar niks voor mij.

Shetlanders zelfde, ze zijn leuk, maar daar houdt het ook bij op.
Zelfde geld voor de wat brede fjorden en tinkers.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Poiuytrewq schreef:Heuh je zal mij wel bedoelen met mijn draver. Ik vind het leuk om te crossen en mijn paard ook!! Ze is niet heet maar wel erg voorwaatrs en alles behalve wild, maar juist ontzettend braaf.
Wel grappig dat je het zo omgooit allemaal.
Ook jou paard vind ik 'lomp'. Het gaat (mij dan) meer om het ras dan dat hij breed of smal is. En (ook dit) ras/paard heeft gewoon een lompe uitstraling in mijn ogen.
En ach veel mensen zullen mijn paardje ook niet mooi vinden, maakt me ook geen donder uit want ik moet ermee leven en niet iemand anders haha

M_D_H schreef:ik vat het absoluut niet persoonlijk op!!
ik ben gewoon nieuwschierig...
ik probeer het ras ook niet te verdedigen oid, maar nogmaals, naar mijn idee selecteer je op karakter en de klik... ieder ras kan lomp overkomen (of grof) maar dat is naar mijn idee gewoon geen reden om een paard te weigeren
M_D_H schreef:[ Afbeelding ]
maar misschien zie ik dat verkeerd hoor
las ook ergens dat iemand zei dat ze niet van die lompe paarden hield, maar wel hete paarden wilde zoals haar draver...
njaa ik wil je met plezier uitnodigen om eens op mijn tink te stappen...
zelden zo'n heet paard onder mijn kont gehad (en ik heb er behoorlijk veel onder mijn kont gehad)
M_D_H schreef:kun je verklaren waarin hij lomp overkomt dan?
want hij is absoluut niet breed (maat s qua boom)
wat bedoel je met omgooien?
heet is niet wild, maar gewoon temperamentvol, ook ik spring met hem mee tussen de paarden en ik cross
naar mijn idee is het net zoals met het gezegde een goed paard heeft geen kleur...
ik denk dat een goed paard niet alleen geen kleur heeft, maar ook geen ras heeft...
ik vind het b.v. ook raar dat mensen zeggen dat ook al hebben ze er een klik mee dat ze het dier dan nog niet aanschaffen om hun ras...
een klik, een echte klik is maar een zeldzaam iets, en dan laat je het dier staan vanwege zijn ras?
dat vind ik echt te bizar voor woorden...
.
), gelderse paarden, en arabieren. Meer omdat ik ze niet zo mooi vind.

M_D_H schreef:ik vat het absoluut niet persoonlijk op!!
ik probeer het ras ook niet te verdedigen oid, maar nogmaals, naar mijn idee selecteer je op karakter en de klik... ieder ras kan lomp overkomen (of grof) maar dat is naar mijn idee gewoon geen reden om een paard te weigeren
.

Fiffill schreef:Het is maar net wat je referentie is. Het blijft een grof hoofd (grote neus, recht profiel, lang hoofd etc), al helemaal als je het dan gaat vergelijken met een Arabier bijvoorbeeld.
Geldt natuurlijk niet voor elke Tinker
Er zijn zeker wel bredere Tinkers met grotere hoofden, maar wou wel even laten weten dat ze dat echt niet allemaal hebben. Voor een Tink heeft die van mij in ieder geval een wel erg luxe hoofdje. M_D_H schreef:ik vat het absoluut niet persoonlijk op!!
Eveneens kan ik wel zeggen dat Arabs helemaal niet zulke heethoofden zijn, maar de ervaring leert mij dat ze gewoon een karakter hebben wat bij je moet passen, anders ontstaat er onbegrip en lijkt en wordt hun gevoelige karakter eerder een heet karakter. Nog los daarvan; ieder zn meug
Angeliekje schreef:Fiffill schreef:Het is maar net wat je referentie is. Het blijft een grof hoofd (grote neus, recht profiel, lang hoofd etc), al helemaal als je het dan gaat vergelijken met een Arabier bijvoorbeeld.
Valt wel mee hoor. Ik heb voor mijn Tink Cob maat halsters, en hoofdstellen. Denk dat een gemiddelde arabier diezelfde maat ook wel heeftGeldt natuurlijk niet voor elke Tinker
Er zijn zeker wel bredere Tinkers met grotere hoofden, maar wou wel even laten weten dat ze dat echt niet allemaal hebben. Voor een Tink heeft die van mij in ieder geval een wel erg luxe hoofdje.
Angeliekje schreef:Ikzelf heb niet zoveel met friezen, kwpn (ja is een stamboek), gelderse paarden, en arabieren. Meer omdat ik ze niet zo mooi vind.
Ik ben zelf meer van de lieve koudbloedjes, en barokke paarden zoals Lusitano's en Andalusiers![]()
Ben ook zelf in het bezit van een Tinker met een groot lomp hoofd![]()
[ Afbeelding ]
Grappig dat ik veel lees dat Tinkers een lomp hoofd hebben. Veel vind ik juist mooie sierlijke hoofdjes hebben! Ligt eraan wat voor bloed erin zit (Tinker is zoiezo een kruising met veel andere rassen zoals bijv Welsh Cobs)
Nee maar serieus, ff off-topic, wat een beauty