Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:41

Friezen en shetlanders.
Friezen zijn prachtige dieren, snap best dat mensen ze geweldig kunnen vinden, maar niks voor mij. :n
Shetlanders zelfde, ze zijn leuk, maar daar houdt het ook bij op. :')
Zelfde geld voor de wat brede fjorden en tinkers.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:43

Poiuytrewq schreef:
Heuh je zal mij wel bedoelen met mijn draver. Ik vind het leuk om te crossen en mijn paard ook!! Ze is niet heet maar wel erg voorwaatrs en alles behalve wild, maar juist ontzettend braaf.
Wel grappig dat je het zo omgooit allemaal.

Ook jou paard vind ik 'lomp'. Het gaat (mij dan) meer om het ras dan dat hij breed of smal is. En (ook dit) ras/paard heeft gewoon een lompe uitstraling in mijn ogen.

En ach veel mensen zullen mijn paardje ook niet mooi vinden, maakt me ook geen donder uit want ik moet ermee leven en niet iemand anders haha ;)

kun je verklaren waarin hij lomp overkomt dan?
want hij is absoluut niet breed (maat s qua boom)

wat bedoel je met omgooien?
heet is niet wild, maar gewoon temperamentvol, ook ik spring met hem mee tussen de paarden en ik cross :)

naar mijn idee is het net zoals met het gezegde een goed paard heeft geen kleur...
ik denk dat een goed paard niet alleen geen kleur heeft, maar ook geen ras heeft...

ik vind het b.v. ook raar dat mensen zeggen dat ook al hebben ze er een klik mee dat ze het dier dan nog niet aanschaffen om hun ras...
een klik, een echte klik is maar een zeldzaam iets, en dan laat je het dier staan vanwege zijn ras?
dat vind ik echt te bizar voor woorden...

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:44

Het woord ´lomp´ heeft gewoon een negatieve lading. ´Grof´ zou beter passen misschien. Probeer het niet persoonlijk te nemen, ieder zijn ding.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:52

alle soorten koudbloed paarden zeg maar.. haflingers, fjorden, tinkers, friezen (vallen bij mij onder koudbloed) etc. vind ze vaak veelste grof en lomp ook het echte voor dressuur gefokte vind ik zelf niet mooi of het nou een spanjaard is of met kwpn bloed..
ik houd het bij de volbloed paardjes en springgefokte warmbloed beesies :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:53

Ik vind persoonlijk koudbloeden niks meer een deel heeft een veel te grof/groot hoofd en sommige met ramshoofd, uhm nee dat is absoluut niks voor mij..
Haflingers zijn ook absoluut niet mijn type paarden, leuk voor een ander en je hebt absoluut mooie tussen zitten maar niet wat bij mij jou passen, net zoals friezen.
Een PRE prachtige paarden voor een ander, hele gangen werk is niks voor mij.
RMH, hackney's, ijslanders, American saddlebrad en appaloosa's, Quarter horse, draver, shetlanders, arabieren, fjorden, friezen ect.. Waarom? Het zijn gewoon niet mijn type paarden. Zoals ik al eerder zei kunnen er absoluut mooie paarden tussen zitten maar niet voor mij weg gelegd.

Ik ben meer voor het Welsh (mooie fijne koppies en kleine schattige oortjes) duitse rijpony, NRPS of een mooie warmbloed paard.
Laatst bijgewerkt door Nicole op 05-06-13 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:54

ik vat het absoluut niet persoonlijk op!!
ik ben gewoon nieuwschierig...
ik probeer het ras ook niet te verdedigen oid, maar nogmaals, naar mijn idee selecteer je op karakter en de klik... ieder ras kan lomp overkomen (of grof) maar dat is naar mijn idee gewoon geen reden om een paard te weigeren :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:55

M_D_H schreef:
ik probeer het ras ook niet te verdedigen oid, maar nogmaals, naar mijn idee selecteer je op karakter en de klik... ieder ras kan lomp overkomen (of grof) maar dat is naar mijn idee gewoon geen reden om een paard te weigeren :)

Als ik een paard niet mooi vind kan ik er jammer genoeg niet echt een klik mee krijgen al kan het dier nog zo lief zijn, ik zou nooit zo klik krijgen als wat ik met mijn pony heb :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:56

M_D_H schreef:
[ Afbeelding ]

maar misschien zie ik dat verkeerd hoor :+

las ook ergens dat iemand zei dat ze niet van die lompe paarden hield, maar wel hete paarden wilde zoals haar draver...
njaa ik wil je met plezier uitnodigen om eens op mijn tink te stappen...
zelden zo'n heet paard onder mijn kont gehad (en ik heb er behoorlijk veel onder mijn kont gehad)

Voor een Tinker misschien luxe maar nog wel een echte Tinker met bijbehorende raseigenschappen.
Alleen niet iedereen vind dat mooi in een paard. En dat is toch goed?

Als we allemaal hetzelfde paard leuk zouden vinden zou het maar wat saai worden.

Meestal worden met de lompere paarden de zwaardere rassen bedoeld. Een Draver is niet alleen heter ze zijn ook veel luxer gebouwd. Ze zijn op snelheid gebouwd en een Tinker op kracht.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:01

Fjorden en haflingers, maar dan vooral fjorden. Ik vind ze niet mooi helaas. Maar dat is smaak, hun karakter bevalt me namelijk wel, diegenen die ik heb gereden waren vriendelijke, karaktervolle maar werkwillige dieren. Ik vind het vooral erg leuk als mensen er iets moois van maken, ze in goede sportconditie houden en er wat verder mee gaan dan boshobbelen en ze veel te rond laten worden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:03

M_D_H schreef:
kun je verklaren waarin hij lomp overkomt dan?
want hij is absoluut niet breed (maat s qua boom)

wat bedoel je met omgooien?
heet is niet wild, maar gewoon temperamentvol, ook ik spring met hem mee tussen de paarden en ik cross :)

naar mijn idee is het net zoals met het gezegde een goed paard heeft geen kleur...
ik denk dat een goed paard niet alleen geen kleur heeft, maar ook geen ras heeft...

ik vind het b.v. ook raar dat mensen zeggen dat ook al hebben ze er een klik mee dat ze het dier dan nog niet aanschaffen om hun ras...
een klik, een echte klik is maar een zeldzaam iets, en dan laat je het dier staan vanwege zijn ras?
dat vind ik echt te bizar voor woorden...

Oh ik dacht toch echt dat je 'heet' en 'wilde draver' noemde.
Nu ik terug lees zie ik dat je het anders bedoelde. Als mensen niet hun best doen om goed te typen doe ik ook nooit zo goed mijn best om te lezen :7.

Ik zou nooit voor zo'n paard langsgaan dus dan kan ik ook nooit weten of er een klik is, problem solved.

Grof vind ik lomp en is niet mijn ding.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:09

Ieder paard heeft zijn charme, maar ja het oog wil ook wat, dus het paard moet je wel aanspreken.
Ik val zelf niet zo op het uiterlijk van tinkers, fjorden en andere koudbloed rassen.
Al vind ik ze vaak wel schattig, maar ik zou er niet zomaar gaan kijken als ik op zoek zou zijn naar iets anders. Of ik zou echt op zoek moeten zijn naar een paardje waar ik alleen mee buiten zou willen rijden, dan zou ik ze wellicht nog een kans geven :D

Verder vind ik het een afknapper als een paard gewoon niet vrolijk en afstandelijk is.
Ik hou van paarden die grappig zijn en graag aandacht krijgen!

Een schimmel zou ik ook niet zomaar gaan kijken. Ik vind het prachtig, maar wil alles graag schoon hebben en bij een schimmel heb je nou eenmaal de kans dat ze vaak heel vies zijn :=

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:10

Alle paarden met puntkonten en iele bouwen is niks voor mij. Ik hou van fors en mooi rond.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:34

Ikzelf heb niet zoveel met friezen, kwpn (ja is een stamboek :P ), gelderse paarden, en arabieren. Meer omdat ik ze niet zo mooi vind.

Ik ben zelf meer van de lieve koudbloedjes, en barokke paarden zoals Lusitano's en Andalusiers <3

Ben ook zelf in het bezit van een Tinker met een groot lomp hoofd :P
Afbeelding

Grappig dat ik veel lees dat Tinkers een lomp hoofd hebben. Veel vind ik juist mooie sierlijke hoofdjes hebben! Ligt eraan wat voor bloed erin zit (Tinker is zoiezo een kruising met veel andere rassen zoals bijv Welsh Cobs)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:35

Tinkers en Shetlanders heb ik niet zoveel mee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:37

Het is maar net wat je referentie is. Het blijft een grof hoofd (grote neus, recht profiel, lang hoofd etc), al helemaal als je het dan gaat vergelijken met een Arabier bijvoorbeeld.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:37

Ik vind Appaloosa's niet zo leuk, gewoon om de stipjes. Ik vind bonte paarden dan weer wel mooi.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:41

M_D_H schreef:

voor mij is het wel iets om een paard te weigeren.. zelf ben ik van het springen en je kan nou niet bepaald ze ring inkomen zetten met een tinker of fries zeg maar daar is het te zwaar voor. zelf ben ik opgegroeid met warm/volbloed paarden en is mij altijd verteld dat die meer sobere rassen vaak alleen goed voor de recreatie of dressuur zijn ;) .
nu heb ik een kwpner met een vresselijk karakter maar kan onwijs lopen en springen dat is voor mij een reden een paard aan te schaffen.. :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:42

Ik moest heel lang nadenken maar helaas.. ik vind alles leuk, mooi, prachtig.. zolang het maar een paard is. ;)

Sommige onderdelen vind ik niet altijd even aantrekkelijk, zoals de korte staarten van de Appies, of maanogen..maar verder heeft ieder paard of pony wel iets wat te waarderen is.

NikkivanOlst

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:45

Ik vind het karakter en het overkomen van een paard veel belangrijker dan welk ras stickertje er op zit :)

Zo vind ik een ouderwetse barokke fries met flink behang wel leuk, en de andere fries weer niet.
Zo vind ik de ene PRE geweldig, en de ander minder.
Ik heb zelf niks met shetjes, maar soms zitten er tussen waar ik wel weer wat mee heb :))

Karakter en gedrag telt voor mij meer dan ras/kleur/grootte :)

irmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:45

Om eerlijk te zijn.. ieder paard en ras opzich zelf..
maar als het om looks gaat vind ik Fjorden en Friesen niet mijn types.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:46

Fiffill schreef:
Het is maar net wat je referentie is. Het blijft een grof hoofd (grote neus, recht profiel, lang hoofd etc), al helemaal als je het dan gaat vergelijken met een Arabier bijvoorbeeld.

Valt wel mee hoor. Ik heb voor mijn Tink Cob maat halsters, en hoofdstellen. Denk dat een gemiddelde arabier diezelfde maat ook wel heeft :) Geldt natuurlijk niet voor elke Tinker ;) Er zijn zeker wel bredere Tinkers met grotere hoofden, maar wou wel even laten weten dat ze dat echt niet allemaal hebben. Voor een Tink heeft die van mij in ieder geval een wel erg luxe hoofdje.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:49

M_D_H schreef:

Als Arabieren-liefhebber is voor mij iedere Tinker grof gebouwd. Ja, ook degenen die slanker gebouwd zijn. Dat wil niet zeggen dat Tinkers grof zíjn, maar alleen dat ze vanuit mijn oogpunt grof zijn.
Ik kan hier ook heel hard gaan roepen dat ik twee tanks van Arabs heb staan, alles behalve iel, maar voor de Tinkerliefhebber zijn Arabs nog steeds maar iele paardjes met dunne pootjes ;) Eveneens kan ik wel zeggen dat Arabs helemaal niet zulke heethoofden zijn, maar de ervaring leert mij dat ze gewoon een karakter hebben wat bij je moet passen, anders ontstaat er onbegrip en lijkt en wordt hun gevoelige karakter eerder een heet karakter. Nog los daarvan; ieder zn meug :D

En ja, ras is voor mij absoluut een reden om een paard te laten staan. Er komt bij mij alleen nog een Arab in. Misschien hooguit ooit een pre... Maar moet wel zeggen dat ik echt een rasliefhebber ben, dat ligt misschien toch anders dan voor iemand die meerdere rassen gewoon leuk vindt. Een grof gebouwde Arab zou ik overigens ook laten staan hoor, voor mij is uiterlijk gewoon ontzettend belangrijk. En gelukkig heb ik daarnaast met mijn beide kanjers ook nog eens een enorme klik en band :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:52

Angeliekje schreef:
Fiffill schreef:

Valt wel mee hoor. Ik heb voor mijn Tink Cob maat halsters, en hoofdstellen. Denk dat een gemiddelde arabier diezelfde maat ook wel heeft :) Geldt natuurlijk niet voor elke Tinker ;) Er zijn zeker wel bredere Tinkers met grotere hoofden, maar wou wel even laten weten dat ze dat echt niet allemaal hebben. Voor een Tink heeft die van mij in ieder geval een wel erg luxe hoofdje.

En dat bedoel ik dus, 'voor een Tinker'. Maar het blijft een vrij grof hoofd voor anderen (zoals ik al zei, grote neus, vrij lang, etc). Ligt gewoon aan je referentie en smaak.
(Vind het trouwens een erg leuke Tink!)

Loke_094

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:17

Ik heb niet zo veel met fjorden en tinkers. Ik had vroeger niets met arabieren, ik vond ze te veel briezen en een te hoog energie hebben voor mij, maar daarover moest ik recent mijn mening herzien. :)

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:18

Angeliekje schreef:
Ikzelf heb niet zoveel met friezen, kwpn (ja is een stamboek :P ), gelderse paarden, en arabieren. Meer omdat ik ze niet zo mooi vind.

Ik ben zelf meer van de lieve koudbloedjes, en barokke paarden zoals Lusitano's en Andalusiers <3

Ben ook zelf in het bezit van een Tinker met een groot lomp hoofd :P
[ Afbeelding ]

Grappig dat ik veel lees dat Tinkers een lomp hoofd hebben. Veel vind ik juist mooie sierlijke hoofdjes hebben! Ligt eraan wat voor bloed erin zit (Tinker is zoiezo een kruising met veel andere rassen zoals bijv Welsh Cobs)

Oh wat een vreselijk lomp hoofd ja! *Kuchkuch* Snap niet dat je zo'n paard wil :n Nee maar serieus, ff off-topic, wat een beauty _/-\o_