Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dobbelicious schreef:Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?
Dobbelicious schreef:Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?
piezze schreef:Dekens voor gezonde paarden waar in de winter nauwelijks op gereden wordt
fransje23 schreef:Dobbelicious schreef:Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?
Die zijn niet nutteloos maar wel onhandiger. Heb helaas de maat kalkoenen ( 5 mm met widiapunt) nog niet zelfreinigend kunnen vinden ergens.Dobbelicious schreef:Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?
Een halster heeft een heel ander doel dan een bitlooshoofdstel, waarin ook een grote variatie in werking zit.
sallandval schreef:een praam misschien?
maar wel handig bedacht van de fabrikant bibstertje schreef:impulzer mane borstel, dit: http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... rstel.html
ga mij maar is uitleggen waar dat rare (overigens knetterharde) wieltje en die 'bultjes' op het eind goed voor zijn.
heel handig dat knobbeltje littlesannie omdat sommige paarden het lekker vinden als je ermee over hun kont of schoft rolt
fransje23 schreef:musiqolog schreef:O, nou begin ik aan mezelf te twijfelen... Hoe noem je dan het deel waar je met je benen tegenaan zit?
Ribbenkast?

Nibbit schreef:Niet waardeloos maar ik verbaas me er over dat het wordt verkocht; longeertouwtjes (voor een euro of 10)
Dat mensen dat gewoon aanschaffen terwijl een rol van 20 meter touw bij de Action maar n paar euro kostmaar wel handig bedacht van de fabrikant
Dat is een goeie.
komone schreef:Tijdens het bladeren door het de catalogus van Kraemer kwam ik verschillende artikelen tegen.
De vliegendeken met zebrastrepen. Hier zouden vliegen van in de war raken? Ik vind hem er wel gaaf uit zien, maar ik denk wel dat je veel kijkers bij je wei krijgt...
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B421605_WS_1.jpg
littlesannie schreef:sallandval schreef:een praam misschien?
nou als mijn pony elk persoon die haar van haar pijn probeert af te helpen (dry needling, osteo, tandarts, DA) aanvalt dan is een praam toch wel een heeeeleee goeie oplossing. Er komt dan een stofje vrij die rustgevend is ofz? Als ze de praam omheeft stopt ze meteen met trappen en bijten is ook onmogelijk met een praam
unihorses schreef:heb toch een iets minder rooskleurige versie van een praam... door dat de neus erg gevoelig is doet het pijn en focused het paard zich op de pijn in de neus....( is wat mij is geleerd)
Luz_ElenaE schreef:Nee door de praam op de lip wordt gezet komt er endorfine vrij (dit is de natuurlijke pijnstiller van het lichaam) daardoor wordt je paard ook suffig als je er een praam op zet. Eigenlijk is het een natuurlijke sedatie, vind het altijd fijner dan dat ze je paard moeten platspuiten met allerlei onnatuurlijke middelen
zoutenootjes schreef:Peesbeschermers van kunststof. Die gaan vaak broeien, ze ademen niet en het zand kan er onder gaan zitten. Heb al zo vaak gezien dat er witte strepen op de benen zaten. Er stond pas een stuk over peesbeschermers op horses.nl. Dat is de moeite van het lezen waard.
Om nog maar van het knellende elastiek te zwijgen
Die dingen zouden eigenlijk gewoon verboden moeten worden
Sientje schreef:[ Afbeelding ]
Onbegrijpelijk dat die mestboys niet gelijk met kinderharkjes worden verkocht. Nu moet ik er steeds voor naar het tuincentrum.