Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:00

een praam misschien?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:02

Watte?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:03

Dobbelicious schreef:
Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?

Die zijn niet nutteloos maar wel onhandiger. Heb helaas de maat kalkoenen ( 5 mm met widiapunt) nog niet zelfreinigend kunnen vinden ergens.

Dobbelicious schreef:
Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

Een halster heeft een heel ander doel dan een bitlooshoofdstel, waarin ook een grote variatie in werking zit.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:04

fransje23 schreef:
Kom jij met je been bij de flanken dan?

O, nou begin ik aan mezelf te twijfelen... Hoe noem je dan het deel waar je met je benen tegenaan zit?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:11

piezze schreef:
Dekens voor gezonde paarden waar in de winter nauwelijks op gereden wordt :D

heb hier ook een onder een vrij zware ( 300 gram ) deken staan die NIET rijdt alleen wel constant verkouden/hoesterig en met een lekkere deken is dit nu in de hand te houden en valt het hoesten enorm mee ( ja , ja da heeft hem al gezien maar verder dan een hoestdrank komt die nooit.... )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:13

musiqolog schreef:
fransje23 schreef:
Kom jij met je been bij de flanken dan?

O, nou begin ik aan mezelf te twijfelen... Hoe noem je dan het deel waar je met je benen tegenaan zit?

Ribbenkast?

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:13

fransje23 schreef:
Dobbelicious schreef:
Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?

Die zijn niet nutteloos maar wel onhandiger. Heb helaas de maat kalkoenen ( 5 mm met widiapunt) nog niet zelfreinigend kunnen vinden ergens.

Dobbelicious schreef:
Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

Een halster heeft een heel ander doel dan een bitlooshoofdstel, waarin ook een grote variatie in werking zit.

ho ho ho, dit heb ik niet geschreven???? ;o

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:14

sallandval schreef:
een praam misschien?

nou als mijn pony elk persoon die haar van haar pijn probeert af te helpen (dry needling, osteo, tandarts, DA) aanvalt dan is een praam toch wel een heeeeleee goeie oplossing. Er komt dan een stofje vrij die rustgevend is ofz? Als ze de praam omheeft stopt ze meteen met trappen en bijten is ook onmogelijk met een praam :o

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:16

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:25

Niet waardeloos maar ik verbaas me er over dat het wordt verkocht; longeertouwtjes (voor een euro of 10)
Dat mensen dat gewoon aanschaffen terwijl een rol van 20 meter touw bij de Action maar n paar euro kost := maar wel handig bedacht van de fabrikant

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:28

impulzer mane borstel, dit: http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... rstel.html
ga mij maar is uitleggen waar dat rare (overigens knetterharde) wieltje en die 'bultjes' op het eind goed voor zijn.

heel handig dat knobbeltje littlesannie omdat sommige paarden het lekker vinden als je ermee over hun kont of schoft rolt

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:35

bibstertje schreef:
impulzer mane borstel, dit: http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... rstel.html
ga mij maar is uitleggen waar dat rare (overigens knetterharde) wieltje en die 'bultjes' op het eind goed voor zijn.

heel handig dat knobbeltje littlesannie omdat sommige paarden het lekker vinden als je ermee over hun kont of schoft rolt

oke maar het lijk mij als nog vrij nutteloos :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:41

fransje23 schreef:
musiqolog schreef:

Ribbenkast?

Die zit binnenin, daar kom je niet met je laarzen tegenaan. Anders kun je een hoofdstel ook wel 'schedelstel' noemen.

En volgens de wiki is er niet zo veel mis met 'flanken'...

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:50

Nibbit schreef:
Niet waardeloos maar ik verbaas me er over dat het wordt verkocht; longeertouwtjes (voor een euro of 10)
Dat mensen dat gewoon aanschaffen terwijl een rol van 20 meter touw bij de Action maar n paar euro kost := maar wel handig bedacht van de fabrikant

Zo inderdaad :') Dat is een goeie.

Zo heb ik er nog eentje. Die onwijs dure slowfeedernetten. Ik koop bij de action gewoon een aanhangernet. Paar strotouwtjes eromheen en tadaaaaa: hooinet :D

Geen hele duidelijke foto maar voor het idee: http://img171.imageshack.us/img171/8687 ... 120109.jpg

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:57

Tijdens het bladeren door het de catalogus van Kraemer kwam ik verschillende artikelen tegen.

De vliegendeken met zebrastrepen. Hier zouden vliegen van in de war raken? Ik vind hem er wel gaaf uit zien, maar ik denk wel dat je veel kijkers bij je wei krijgt...
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B421605_WS_1.jpg

De ion Horsepower Band. Een soort energiebandje voor je paard.
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B530411_3.jpg

Equi-Ping Sicherheitsstück (Een plastic ringetje om je paard mee vast te zetten, als je paard effe een rukje aan het touw geeft, loopt ie zo los)
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B450296_BL_1.jpg

Wochenplaner für Zusatzfutter (Al je suplementen voor de hele week klaarhangen aan je stal!)
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B450326_1.jpg

De spons in de vorm van een paard. (Wat is er mis met een gewone spons, die je goed kunt vasthouden.)
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B430140.jpg

En verder nog de Barebackpad met beugels (niet bij Kraemer gezien). Een barebackpad hoort zonder beugels.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:00

komone schreef:
Tijdens het bladeren door het de catalogus van Kraemer kwam ik verschillende artikelen tegen.

De vliegendeken met zebrastrepen. Hier zouden vliegen van in de war raken? Ik vind hem er wel gaaf uit zien, maar ik denk wel dat je veel kijkers bij je wei krijgt...
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B421605_WS_1.jpg

Niet nutteloos vind ik zelf, het brengt vliegen niet in de war maar vliegen houden op de een of andere manier niet zo van zwart witte strepen :')
Ik ga hem deze zomer uitproberen :D

Dat bitloze hoofdstel met sperriem :')

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:07

Die equi-ping die jij noemt Komone, is zeker geen nutteloos artikel! Ik denk niet dat jij graag een paard in paniek zich letterlijk wil zien ophangen in bijvoorbeeld trailer/vrachtwagen! Ik gebruik voor de veiligheid in de trailer ALTIJD de equi-ping. Bij normale druk gaat het niet los. Maar bij paniek heb je tenminste geen stukken! Een paard lossnijden dat zichzelf ophangt in een klein hokje is ook voor jezelf levensgevaarlijk.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:40

littlesannie schreef:
sallandval schreef:
een praam misschien?

nou als mijn pony elk persoon die haar van haar pijn probeert af te helpen (dry needling, osteo, tandarts, DA) aanvalt dan is een praam toch wel een heeeeleee goeie oplossing. Er komt dan een stofje vrij die rustgevend is ofz? Als ze de praam omheeft stopt ze meteen met trappen en bijten is ook onmogelijk met een praam :o

heb toch een iets minder rooskleurige versie van een praam... door dat de neus erg gevoelig is doet het pijn en focused het paard zich op de pijn in de neus....( is wat mij is geleerd)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:44

unihorses schreef:
heb toch een iets minder rooskleurige versie van een praam... door dat de neus erg gevoelig is doet het pijn en focused het paard zich op de pijn in de neus....( is wat mij is geleerd)

heb het maar gelijk opgezocht.
Op de bovenlip van paarden bevinden zich drukpunten. Door het 'bewerken' van dit drukpunt maakt het paard stoffen aan (endorfinen) die verdovend werken. De meeste paarden worden daardoor heel kalm en blijven stilstaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Praam_(hulpmiddel)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:45

Nee door de praam op de lip wordt gezet komt er endorfine vrij (dit is de natuurlijke pijnstiller van het lichaam) daardoor wordt je paard ook suffig als je er een praam op zet. Eigenlijk is het een natuurlijke sedatie, vind het altijd fijner dan dat ze je paard moeten platspuiten met allerlei onnatuurlijke middelen

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:46

Luz_ElenaE schreef:
Nee door de praam op de lip wordt gezet komt er endorfine vrij (dit is de natuurlijke pijnstiller van het lichaam) daardoor wordt je paard ook suffig als je er een praam op zet. Eigenlijk is het een natuurlijke sedatie, vind het altijd fijner dan dat ze je paard moeten platspuiten met allerlei onnatuurlijke middelen

1+++++!!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:56

Victor was na het gebruik zo stoned als een garnaal. Hij stond te wankelen op zijn benen. De praam was heel handig bij het tanden vijlen (en we hebben direct de wormenkuren erbij gezet, was ook nul probleem).

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:03

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:06

zoutenootjes schreef:
Peesbeschermers van kunststof. Die gaan vaak broeien, ze ademen niet en het zand kan er onder gaan zitten. Heb al zo vaak gezien dat er witte strepen op de benen zaten. Er stond pas een stuk over peesbeschermers op horses.nl. Dat is de moeite van het lezen waard.

_/-\o_ Om nog maar van het knellende elastiek te zwijgen -O- Die dingen zouden eigenlijk gewoon verboden moeten worden _/-\o_

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:07

Sientje schreef:
[ Afbeelding ]
Onbegrijpelijk dat die mestboys niet gelijk met kinderharkjes worden verkocht. Nu moet ik er steeds voor naar het tuincentrum. :+

Inderdaad, wat een onhandige "harkjes' zitten er standaard bij de mestboy. Ik gebruik een multihark van Wolf bij de mestboy.

Vliegendekens voor paarden die geen eczeem hebben of extreem overlast van vliegen.
Paarden hebben een staart om de vliegen mee weg te jagen.
Sta je als paard in de hete zon met ook nog eens een pak aan.
Het lijkt wel mode al die paardendekens.
Tegen de regen, tegen de vliegen, tegen de zon, tegen de kou. Elk jaar weer de nieuwste dessins en kleuren.
Laatst bijgewerkt door Pien28 op 15-03-13 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt