De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:50

nou, de eerste is van mij toen ik een jaar of 7 was. Pony wist dat ik bang was en gimg sateeds op de rem. Buitenbak had van die dikke groene draden. Pony stopt daarvoor en ik lig vloog door de draden em zat buiten de bak lekker op mijn zadel. Daarna ineens niet meer bang geweest haha.

En een vriendin van me. We hadden springles en zij zat op een paard die met springen nog wel eens gemeen kon zijn. Ze springt over de hindernis, paard zet het op een rennen en draait bij de bakrand de andere kant oo. Zij knalt met armen en benen gesrpeid recht tegen de muur glijd in slowmotion naar onder en draait zich ondertussen om en pakt paard vast en stond daarna heel verbaasd te kijken toen ze weer op debgrond stond. Leek echt net op een tekenfilmpje hahahaha. Nog nooit zo iemand van het paard zien vallen :+ .

gwennndolyn

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:16

ik stond er gewoon naast.. Paardje steigerde bokte en ik kwam er met een voltige sprong af :p
En ook een keer met een salto en ik kon zo verder lopen :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:19

Het stomste OOIT: op iemand anders z'n voor haar te moeilijke Haflinger ruin: in een volte, maar vergeten na te singelen, ging het zadel schuiven, waardoor ik er in drie "schuif"etappes zijwaarts af zakte.
BOM daar lag ik.
En dat terwijl ik speciaal die dag (ik ben meestal helemaal alleen) iemand nog had gevraagd of die het met haar nieuwe videocamera, die zij op haar verjaardag even daarvoor had gekregen, wilde filmen.
Is dus nog vastgelegd ook....wat een afgang... is een jaar of 5 terug gebeurd.

PaloohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:29

Met mijn paardje, vorig jaar 1 april de penny uithangen.
zonder zadel in de wei erop geen halster cap niets.
stond dus nog een hengstige dominante merrie bij.
En je raad het wel, samen rennen en bokken merrie begon te trappen dus ik had zoiets van.
Hmm of k blijf zitten en loop t risico getrapt te worden of tussen die 2 in te vallen of ik spring eraf.
Het laatste gedaan, stond op mn benen maar door de vaart klapte ik voorover.
*bam arm op 3 plekken gebroken*

of op n grasveldje lekker gaan crossen. paard lief begint te bokken, ik mooi mn halstertouwtje vastpakken.
Voorover over zijn nek gelanceerd en k lag op de grond in n weiland met mn hoofdstel en halstertouwtje.

Ja mijn paardje was wel in voor wat gebok.
Gelukkig si dat er nu bijna uit.

2 weken terug ook met n d-pony 1m gaan springen, pony stopt.
bam ik voorover eraf in de hindernis, even t filmpje gaan zoeken

EDIT Afbeelding.

FabiDjester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:58

ik was op ponykamp we gingen zwemmen met de paarden mijn paard bokte toen viel ik met een koprol met mijn face in het zand

ik ging met mijn pony springen ze schok van een vogeltje in galop ze sprong opzij toen vielen we samen om ik sprong een soort van van haar af ik was bang dat ik onder haar kwam. toen stond ze op en kwam heel lief naar me toe.
ik gleed eens zonder zadel van haar af dat was grappig
mijn tweede paard: arabier New forenst sprong opzij voor een plas ik bleef in de beugels hangen en hij rengalopeerde verder ik onderste boven toen kwam ik los paard sprong over me heen en raakte mijn knie nog steeds last van... /3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:09

Van de zomer met mijn fries,
We gingen een galopje doen onderlangs de dijk. Maar dat waren allemaal grasjes. Dus ik zit in een lekker galopje en pats boem kop naar beneden en eten maar.
En dan heel raar kijken als je vrouwtje naast je op de grond zit.

MarloesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:47

We gingen galoperen op een groot veld, mijn pony ging der al bokkend vandoor! hij besloot rechts af te gaan en ik ging rechtdoor.. := ... daar lag ik dus in het veld! later zag ik dat er nog 2 waren gevallen, eentje lag en stukje verder naast mij.. wij hebben erg gelachen!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:12

Mijn paard struikelde dus ik zet me schrap in de beugels. Schiet er eentje los, dus salto en plat op mijn rug terechtgekomen.

De andere is aparter. Aan een van de korte zijdes van de rijhal hebben we een paddock. Daar werden net 2 paarden losgegooid. Tot 3 keer toe als we die hoek door moesten zetten die paarden aan waardoor het leek alsof er een kudde paarden voorbij denderde. Iedere keer schrikt meneer en schiet weg. En toen de vierde keer: weer hetzelfde buiten, maar toen schoot hij niet weg (waar ik eigenlijk op rekende), maar draaide 180 graden om. Tja toen schoot ik door en lag er naast. Het heeft toen trouwens wel even geduurd voor we hem gekalmeerd hadden. Dat lukte alleen maar door toch even naar de buitenbak te gaan.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:53

de pony waar ik op zat kon nogal gemeen bokken, niet enorm hoog ofzo, maar je zat wel gegarandeerd voor het zadel of op de grond. zo niet, bokte die nog een keer tot dat wel het geval was.
afijn, naar een bok zat ik dus voor het zadel en was mijn beugels kwijt. pony had zijn hoofd nog omhoog. ik was druk bezig te proberen weer in het zadel te werken terwijl ik heel erg hoopte dat ie vooral niet z'n hoofd omlaag zou doen. en wat doet ie, juist, zijn hoofd omlaag. ik gleed van z'n nek alsof het een glijbaan was, kwam terecht op m'n voeten en stond dus gehurkt voor de pony, met de teugels nog vast, onder m'n benen door :Y)
tot zover dus nog geen probleem, alleen besloot de pony toen om me nog een duwtje tegen m'n kont na te geven... :+ :+ lag ik dus alsnog met m'n gezicht in het zand :+

ik ben in 13 jaar denk ik iets van 40 keer gevallen ofzo.. m'n record is 11 keer in een les ^) ^)
we moesten zonder zadel en mochten daarom zelf kiezen op wie we wouden. de ponys waarvan ik wist dat ze lekker/makkelijk zaten waren al bezet.. en dus koos ik voor wieteke, een fjord. onder het motto, t is een fjord, die gooien niet zo hoog op, zijn niet zo heel snel en lekker breed :+
wieteke was nieuw op de manege en bovenstaande ging ik gemakshalve maar van uit..
eenmaal in de les echter bleek dat wieteke voor een fjord erg smal en snel was, en erg hoog opgooide.. tsjah, daar ga je dan als je niet een heel stabiele zit hebt :+ :+

vorig jaar ben ik er 4x afgevallen, 1e keer hing ik aan de hals en kon ik simpelweg niet meer in t zadel komen, 2e keer was in diezelfde les en was een stuk harder (ik heb 1.5 week kreupel gelopen :x ander die er doordat haar paard er door die van mij vandoor ging af was gevallen moest naar eerste hulp, kon niet meer zelfstandig staan)
3e en 4e keer dat ik viel had niemand het door.. 4e keer dachten ze zelfs dat ik snel was afgestapt om ander paard wat er vandoor was gegaan te pakken (zelfde paard als van val 2, 'schrikt' van vanalles zodat ze kan rennen :+ )

[YRT] De meest komische manier hoe je van je paard afviel? ;)

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:21

Ik ben ook een keer i.p.v. erafgevallen, mee omgevallen.. opeens was daar de grond.
Achteraf volgens mij best veel geluk gehad met neerkomen :=.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:36

Op de manege al eens, in de buitenbak bleef ik met mijn laars achter een bakletter haken. Pony liep door en ik gleed zo via de kont van het paardje af _O-
Pony liep overigens echt heel droog door :')
Instructrice keek ook echt heel droog: "Wat doe jij dan?"

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:32

Ik heb en nog me helemaal (hardop in mijn eentje achter de PC) geregeld kapot gelachen over alle "VALLEN" die hier zijn voor bij gekomen.

Heel erg leuk topic, soms denk ik wel eens; wat gaat het toch ook vaak GOED, met die gekke dieren die gemiddeld 600 kilo wegen en paarden heten...

Trouwens... er is nog geen topic over, maar de ergste beschadiging die een paard of pony je ooit heeft toegebracht)?
Tot mijn schaamte was het niet de Arabo Friese brul-hengst van een andere stal die naar binnen en buiten moest worden gezet, maar mijn eigen Shetlander-ruintje Bartje, die ik al vanaf veulen heb: die klatste mij een paar maanden geleden trefzeker opeens precies op mijn twee knieschijven met een bok achteruit.

Twee weken zowat niet kunnen lopen ... Arme verkrakte knietjes.

Leuk, Shetten, maar wat was nu de aanleiding, want normaal gesproken kan ik tegen zijn staart een uurtje aanleunen om een boek te lezen, dus WHAT?!?.... ik kwam met hooi aanlopen en hij wilde al beginnen, beet mij in de arm (door het hooi heen) in een auw- reflex gaf ik hem een klap voor de kop, meteen in een split-second draait hij om en slaat mij met de twee achterbenen. Raak! Daar was ik niet op bedacht.
Zo zie je, hoe snel er iets (onbedoeld) mis kan gaan: ik heb hem niets kwalijk genomen, het was mijn stomme fout.
Ik had hem nooit die klap mogen geven, hij bedoelde het immers totaal niet zo.
Wat hij WEL zeker zo bedoelde was de trefzekere uitschop. Na mijn klap.

Weer wat geleerd...gebeurt me niet meer.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:21

Ik weet direct weer waarom paarden bij mij moeten wachten met eten totdat ik aan de kant ben.

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:24

Ik zat op de ondeugentste en kleinste pony van de manege ( een echte bokker) Toen we in draf moesten gaan, begon hij zijn tipische gigantisch hoge bokken weer te doen, zo'n 2 namekaar, zo aansluitend dat ik even niet kon volgen en zoef ruk en ik lag eraf :j heel het hoofdstel was mee uitgegaan :j Ik had geen pijn het was gewoon ultra grappig :)

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:28

Bij mijn vorige paard ben ik er vanaf gevallen omdat ik zonder zadel reed en er een vogel op haar kont poepte, waarna ze als een gek door de bak begon te bokken.. }:0

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:33

1. ik sprong en ik hing aan zn hals todat k het niet meer hielt........... bamm!
2. een vriendin gf met een pootje ik viel er aan de andere kant weer af
3. ik galopeerde zonder zadel en die eigenwijze poon nam even een grooooote zijsrong
en de laatste is dat ik terwijl hij los met zn voeten in de sloot stond op hem sprong hij schrok en ik viel

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:40

Was nog met men fries toen ik 13 was.
Ik wou zo graag eens op haar rijden ronder zadel maar ze was nou ja wat groot! Dus haar vast gebonden in de wei even.
En een vriendin van mij gaf me een voetje. Dat ging niet nog steeds graakte ik ze nietop. Gelukkig was er nog een vriendin bij mijn thuis en hebben ze mij met 2 een voetje gegeven.
Alleen toen was het een beetje een te goed voetje!
Ik gin g er zo aann de andere kant vanaf. Nu stond mijn paard tegen een lagere omheining en pakte ik mij aan die omheining vast. Men been bleef hangen dus hing ik plots tussen mijn fries en de draad op 1m50 van de grond. Toen mijn paard da een pas opzij zetten lag ik plat op mijn buik op de grond en was iedereen aan het lachen behalve ik, het duurde even voor ik wist dat ik op de grond lag.
oeps

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:42

Bambolina schreef:
Als klein meisje op de manege gingen we met de ponies altijd zonder zadel rijden in maart. Ik had een geniaal spelletje bedacht om te spelen: estafette met een bekertje water. Het team dat aan het einde van de race het meeste water in zijn bekertje had zitten zou winnen. Waar ik even geen rekening mee had gehouden was dat de haflinger waar ik op reed het niet zo op water had.. in de bocht morste in een paar druppels op zijn schouder en dat beest zette het me toch op een rennen := vastbesloten als ik was hield ik het bekertje nog stevig vast, maar met éen hand was ie echt niet te stoppen. Instructrice roept naar me 'laat dat bekertje maar vallen!' maar ik dacht dat ze riep 'laat je jezelf maar vallen!'. Dus ik dacht ach, zij zal het wel weten.. dus heb mezelf er met een zwiepert in volle galop af gegooid.. nog steeds met dat bekertje in mijn hand, waar wonderbaarlijk genoeg nog water in zat, dus ben toen keihard naar mijn team gerend om het bekertje aan de volgende team genoot te overhandigen :D je had de kop van die instructrice moeten zien..

hahahaha

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:52

Vroegah, toen ik een tinker als verzorgspony had, was ik lekker aan het buitenrijden.
Meneer vond het toen nodig om van een eend te schrikken }:0
Hij sprong opzij en belande met alle 4 de benen in een ondiep slootje (toen zat ik er nog op..).
Hieropvolgend ( toen ik net wilde afstijgen) bedacht hij te willen gaan rollen, dat is hem niet gelukt, maar ik lag er wel naast.
Vervolgens liep hij zo de sloot weer uit en stond mij aan te kijken wat ik daar nou in hemelsnaam deed.. 8)7

Dat waren nog eens tijden! Met hem heb ik een hoop lol beleefd! Echt een ontzettend betrouwbaar, lief beest! Maar hij vond zichzelf nogal grappig geloof ik :x

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:00

Bij mijn verzorgpony staat ook een merrietje, waar we nu zonder zadel aan het stappen zijn(ze heeft een hele tijd niets gedaan, wss wel al ingereden, zadeltje komt er ook binnenkort aan) alleen mevrouw dacht dat het is leuk zou zijn aan te draven, ik netjes doorzitten, alleen heel flauw aan het eind een klein bochie maken en gaan stappen, en ik lag ernaast :')

lisanneehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:12

Heerlijk aan het springen met een best wel gevoelig paardje gewoon op de manege. Vervolgens nam mevrouw een tweede sprong meteen na de hindernis, maar dan naar rechts. Zag ik natuurlijk niet aankomen en plofte recht op m'n kont neer. Helaas wel m'n rug gebroken daardoor :o

xcelinex8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:12

op de nek hangen en dan er vanaf glijden alsof het een glijbaan is

Livivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:07

Ik was met een vriendin een rustig galopje aan het doen op buitenrit, we reden naast elkaar ik had de teugels gewoon heel losjes hangen, we waren aan het kletsen en ik lette niet echt op omdat het toch een recht pad was. Maarja, er stond een pluk gras op de grond, en ik heb een haflinger dus dan raad je het al... Madam wilde eten. Dus ze stopt opeens, en ik gleed er echt als een glijbaan vanaf gewoon, ik lag plat op haar nek en gleed zo naar beneden, vervolgens stond ik dus met mijn handen op de grond en kon ik niet veel anders als met een handstand overslag op de grond komen :')

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:12

Ik ben een keer in de hengsel van een emmer terecht gekomen ! met als gevolg een beste gat in me arm. kwam zo ik zat op me pony zonder zadel en hoofdstel, en hij bokte en boem daar staat die hengsel in me arm auwts

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:44

Ik ben een keer samen met een paard op de grond gevallen. Ik zat helemaal onder het zand en had overal blauwe plekken (inclusief op mijn gezicht).
Het paard mankeerde gelukkig niets. :)