Maar als jullie dit graag zouden willen uitproberen, mij niet gelaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:singasong schreef:
En dat gaat dan over een paard waarbij een DA een diagnose heeft gesteld?
Ja en daar zijn nog wat vragen over. Alle informatie is welkom.
Varekaj schreef:Het is dat ik net geen ziek paard heb (godzijdank) waar een DA bij moet komen, anders had ik dat graag aangeboden voor een reading en dan achteraf vergeleken met de uitkomst van de DA, gewoon als steekproefje.
Nu, ik denk er toch over om na kerst een bloedproef te laten nemen van 1 van mijn paarden, gewoon ter controle. Dat doe ik zo af en toe wel eens.
Lijkt het interessant als ik rond die periode een algemene reading laat doen en dan achteraf meedeel wat uit de bloedtest naar voor is gekomen?
Varekaj schreef:Dat een gebroken been niet geneest van alternatieve geneeskunde? Moet je mij maar eens zien, ik had een fikse bekkenbreuk, 2 zware spierscheuren + fikse zenuwschade en ik heb amper behandeling gehad maar ben er wel weer grotendeels bovenop gekomen. Omdat de arts in het reguliere circuit lekker compleet de mist in ging en door zijn medische fout mij blijvend letsel heeft aangesmeerd. Toen de schade ontdekt werd KON ik niks anders meer doen dan rusten, afwachten en hopen. Pas toen het na 2 maanden uitwees dat ik toch terug op de been raakte ben ik terug naar mijn reguliere arts (niet diegene die de fout maakte) gegaan om een voorschrift van fysio. Er was de keuze tot operatie maar daar zaten risico's aan, of gewoon de natuur zijn werk laten doen. Mijn reguliere arts koos zelf voor dat laatste. Door wil en vastberadenheid ben ik er goed uitgekomen, is dat dan geen "natuurgeneeskunde"?
Focussed schreef:Heb cybrdynk aangeschreven om mee te doen in het kleine Bokt-reading onderzoek, wat eerder is gedaan met een gohya en een foto van een mens. Dit maal zou het gaan om een paard.
Er wordt gescoord op de mate van specifieke en correcte informatie.
Aan de hand daarvan kan een resultaat behaald worden.
Vjestagirl schreef:Niets is waterdicht. Maar ik denk dat de bewezen betrouwbaarheid van een bloedtest een stuk hoger ligt dan die van readings, wichelroedes en andere alternatieve therapiën en manieren van diagnoseren. Daarom is een bloedtest deel van het reguliere aanbod, en al die andere dingen niet.
singasong schreef:Vjestagirl schreef:Niets is waterdicht. Maar ik denk dat de bewezen betrouwbaarheid van een bloedtest een stuk hoger ligt dan die van readings, wichelroedes en andere alternatieve therapiën en manieren van diagnoseren. Daarom is een bloedtest deel van het reguliere aanbod, en al die andere dingen niet.
Voor mij niet
singasong schreef:Varekaj schreef:..... hoe wil je het dan wetenschappelijk gaan vergelijken en staven/ontkrachten?
Iets concreets..... dus bijv. gekantelde hoefbeentjes (XR), gescheurde pees (scan). Dit is allemaal 'uit te meten'.
Varekaj schreef:[
RX of scan kan ook de mist in gaan hoor. Bij mij is met RX en scan met contractvloeistof in 2009 een avulsiefractuur van de rechter bekkenhelft over het hoofd gemist, de complete ruptuur van de sartorius gemist én de 2cm dikke inscheuring in de breedte van de iliopsoas major gemist. Het heeft 14 dagen geduurd eer ze de scheuren hebben gezien via herhaalde echo's en 10 maanden eer ze de breuk zagen op RX na aandringen van mij persoonlijk.
Daarnaast heb ik ook een tijdje (weliswaar administratief) gewerkt op een dienst Medische Beeldvorming-Radiologie. Geloof me, ook daar kunnen fouten gemaakt worden. Om de doodsimpele reden dat het nog altijd een mens is die de beelden moet beoordelen en interpreteren. Dus al zet je nu een paard op de foto dat mank loopt, het kan nog steeds dat de DA het haarfijne botscheurtje over het hoofd ziet of gewoon dat hij een verdacht vlekje aanschouwt als iets ergs terwijl het gewoon een vuiltje is op de foto...
Idem met een echo, die beelden zijn alleen te interpreteren door de arts die ze op dat moment maakt en al helemaal als het om iets miniem gaat.
Gekantelde hoefbeentjes zie je zo ook aan de stand hoor, dan gaat je paard echt niet fijn lopen. En ik neem aan dat voor een goede reading ze toch wel een recente foto willen?
Vjestagirl schreef:Ben wel van mening dat we zonder de wetenschap nooit waren geweest waar we nu zijn, maar ik denk dat dat ieder voor zich is.
singasong schreef:Ik zou bijvoorbaat al m'n bedenkingen hebben bij een diagnose van een DA dus 100% kans dat er iets heel anders uit gaat komen als Cindy dit gaat testen. Of het moet iets zijn wat op een rontgenfoto of scan zichtbaar is.
Eerdo schreef:Een goeie hoefsmid kan heel goed de diagnose stellen van kreupel. Ook een hoefzweer uitsnijden kan hij prima.