Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:56

Ja daar zit zeker bij heel veel mensen een groot verschil in :j
Ik heb eens een ruin te rijden gekregen daar had de eigenaar ook de rug op gebroken die kon soms zo raar uit de hoek kon komen. Hield je hem aan het werk was je eerlijk en direct deed hij alles voor je heerlijk paard maar naar verkoop via via wel bij iemand te recht gekomen die dr niet mee om kon gaan heel jammer.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:02

ben weer terug, voor de nieuwsgierige: de les op de fries ging goed, het is geen fries met veel knieactie dus viel erg mee, was wel ff wennen, maar heerlijk gereden, en totaal geen last van mijn rug..
Ben slome paarden gewend waarbij je veel been moest blijven geven,maar was bij deze helemaal niet nodig, dus was wel erg wennen, goed voorwaarst. Dus is me zeker mee gevallen.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:07

Dat paard van de 2de link van Dees ken ik, die is voordat hij bij deze mensen kwam van een vriendin van mij geweest. Het is ook geen bewegingswonder, hij kan wel erg goed springen!! Hij heeft meer talent voor springen dan dressuur. Volgens mij had hij ook al wel meer gesprongen voordat die vriendin van mij hem kreeg maar dat weet ik niet zeker. Hij is wel net 160, veel groter is ie niet. Hij is wel braaf maar heeft soms een keer een uitspatting maar ja daar is het een paard voor..

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:28

Nog even een reactie op een paard met 1 oog. Wij hebben een merrie gehad met 1 oog. Is z dressuur geworden en heeft ook nog een tijd gesprongen. Inmiddels leeft ze niet meer maar heeft nooit last ervan gehad en deed alles gewoon normaal zeg maar.

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:51

ik heb een 3 jarige verdi zadelmak gemaakt, heeft zijn hele leven al 1 oog. nog aan de linkerkant ook.
super zadelmak te maken en absoluut niet schrikkerig. hij liep ook helemaal niet met zijn hoofd scheef of wat dan ook. licht meer aan het karakter en hoe je ermee omgaat. wij deden gewoon alsof het de normaalste zaak was en hij vond allees prima.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:16

romygic schreef:
Dat paard van de 2de link van [naam verwijderd] ken ik, die is voordat hij bij deze mensen kwam van een vriendin van mij geweest. Het is ook geen bewegingswonder, hij kan wel erg goed springen!! Hij heeft meer talent voor springen dan dressuur. Volgens mij had hij ook al wel meer gesprongen voordat die vriendin van mij hem kreeg maar dat weet ik niet zeker. Hij is wel net 160, veel groter is ie niet. Hij is wel braaf maar heeft soms een keer een uitspatting maar ja daar is het een paard voor..

Paard is op het filmpje een krabbelaar, daar kan van alles de oorzaak van zijn.
Maar het is niet kreupel ondanks dat de ruiter een naar potje zit te hobbelen... Jammer dat hij niet groter is!

Gezien de prijs is het paard waarschijnlijk wel geschikt voor wat jaartjes boswandelen. Voor 2.500 euro mag je gewoon geen superbewegend sportpaard verwachten, dat is gewoon de prijsklasse voor recreatief gebruik. Leuk voor een rondje buitenom en een verenigingsles eens per week.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:23

Kreeg de tip om mijn paardje hier te plaatsen, een superleuke allemansvriend, geschikt voor de sport, maar ook voor de recreatie :) Een echte allrounder met een super karakter!

Prachtige NRPS E-pony ruin met potentie!
Laatst bijgewerkt door Gem op 27-09-12 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: letters genormaliseerd

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:24

pfff tis echt niet mijn jaar.............

Edit:
Leuk dier die Epony

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:25

Want Seven?

Gelukkig is jaar bijna om.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:26

Nou had iets op t oog maar dat gaat helaas ook niet door.
Ja das waar hopelijk gaat het rond mn verjaardag wel wat beter kan wel wat leuks gebruiken, heb het gewoon even extra moeilijk met alles.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:27

Waarom zoek je eigenlijk een andere Seven, je hebt toch een fijn paard staan die mee op wedstrijd kan? :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:28

Die staat dadelijk alleen.
Paard alleen is geen paard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:31

Inderdaad, ze komt alleen te staan en ik wil niet dat ze helemaal alleen komt te staan. Daarbij kan ik meer dan 1 paard rijden per dag :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:31

Jammer Seven dat het niet door ging en het paardje met 1 oog is dat niet wat ? Ik weet denk ik welke je bedoelt en als het die is kan ik je die afstamming aanraden . Spreek uit ervaring .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:32

Seven schreef:
Nou had iets op t oog maar dat gaat helaas ook niet door.
Ja das waar hopelijk gaat het rond mn verjaardag wel wat beter kan wel wat leuks gebruiken, heb het gewoon even extra moeilijk met alles.

Misschien toch een vingerwijzing om gewoon met Atti aan de gang te gaan en de rest even te laten voor wat het is......?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:34

Ik wou net zeggen, je hebt er toch nog eentje? :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:34

Ik pb je even das makkelijker :D

Ik ben volop met atti bezig :j
Merk wel dat ze dr beste maatje ook mist maar het is ook nog erg vers natuurlijk. Ik kijk het maar eerst even aan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:35

Seven schreef:
Inderdaad, ze komt alleen te staan en ik wil niet dat ze helemaal alleen komt te staan. Daarbij kan ik meer dan 1 paard rijden per dag :D

ja, oke, maar daar kun je natuurlijk ook een pony`tje bij zetten. :)
Maar uit je berichten leek het alsof je helemaal niks te rijden hebt en daarom een andere zoekt om uit te brengen. Vita reed je toch ook niet zelf? Toen die bij andere stond was Atti toen niet alleen dan?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:39

Er is nooit gezegd dat ik niets te rijden heb, daarbij is het mijn keuze of ik een ponytje er bij zet of liever een dier heb waar ik ook mee kan rijden :D
Vita heb ik zelf ook gereden maar zie niet wat dat er toe doet??
Atti stond op een pension stal toen vita er niet was en later bij anderen in het weliand, we hebben alles net thuis dus daar staat ze alleen.

Mn pincode krijg je niet mocht je die ook willen weten :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:42

Hoelang is vita bij jou geweest seven

Zo ff op mp gekeken maar die boeten hier vragen voor een Sirius op l niveau ruim 7500 € peerd is al jaar of 8 ....... Crisis

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:47

Tja, ik zou ook wel een soort van Totilas hier willen hebben ipv mijn leenwelshje...
Maar aangezien ik geen Gal ben worden die mij ook niet aangeboden. :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:48

Ik snap heel goed dat als je tijd hebt en de ruimte dat je er een paard bij wilt zo is het hier ook gegaan .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:49

KarinvdM schreef:
Tja, ik zou ook wel een soort van Totilas hier willen hebben ipv mijn leenwelshje...
Maar aangezien ik geen Gal ben worden die mij ook niet aangeboden. :D

En je soort van Totilas zal maar geblesseerd raken! :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:50

Leenwelshje is dus prima naast mijn eigen Witmans! :)
Wel zo veilig. :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:51

Ik hoef ook geen totilas hoor en als ik echt niets kan vinden komt er echt wel een maatje voor dr :j

Maar weet zeker dat iemand jou wel een leuk dier wil aanbieden hoor Karin als het niet door jou komt dan wel alleen al om jou mooie schim te kunnen bewonderen.